2019-09-25, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
En dom är ingen förutsättning för att vara kriminell, den stora majoritet av alla brott leder aldrig till någon rättslig påföljd, det är du väl med på? Folk kan vara kriminella utan att rättsväsendet har uttalat sig? Att det saknas dom, när det till och med förmodligen varit tekniskt omöjligt att ens åtala, säger inte så mycket som du verkar tro.

Vi får väl se helt enkelt, se vad som händer när hans åtalsimmunitet är över.

Jag tycker att det är en sida som är väldigt hysterisk här, samtidigt som man gärna anklagar sina motståndare för att argumentera irrationellt och känslofyllt.

Gud vad u gör bort dig, i inlägg efter inlägg.

Du viftade med "han har gjort så oerhört många kriminella saker..."
Då bad jag om en enda dom. EN räcker. EN ENDA DOM.
Inte en enda kunde du ge mig.

"Ja men han har säkert gjort något kriminellt någon gång men aldrig dömts..."

Hör du inte själv hur patetisk du låter? Det är skrämmande!
Citera
2019-09-26, 00:00
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Både ja och nej.

Dom lyssnar, men den faktiska orsaken är att Dems tror att impeach Trump = Votes x 10000

Tyvärr så är det inte så. Visar det sig att samtalet var helt normalt mellan Ukrina och Trump så kommer Dems skämmas nå så in i helvete.

Jag tror faktiskt det är tvärtom, Pelosi & co har avstått från riksrätt så här långt på grund av en tro att det kommer ge Trump väljarnas sympati, det är ju ungefär vad hon har uttryckt. Men så gick han över ännu en gräns och den inställningen blev inte hållbar, man måste göra vad som är rätt helt enkelt, även om det riskerar att straffa sig politiskt.
Citera
2019-09-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Önsktänkande av ngn hysterisk journalist, han agerade lugn, oberörd och statsmannamässig.
Sådär som politiker gör vid vissa tillfällen då det är påkallat.

Trump uppträdde som vanligt, stark, lugn och saklig.

Utskriften visar med all tydlighet att han kan sova gott inatt.
Citera
2019-09-26, 00:01
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt det är tvärtom, Pelosi & co har avstått från riksrätt så här långt på grund av en tro att det kommer ge Trump väljarnas sympati, det är ju ungefär vad hon har uttryckt. Men så gick han över ännu en gräns och den inställningen blev inte hållbar, man måste göra vad som är rätt helt enkelt, även om det riskerar att straffa sig politiskt.

Skitsnack! För BotoxPelosi står politik överst. I alla lägen.
Citera
2019-09-26, 00:02
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Det är detta det kommer göra om samtalet visar sig vara normalt och Ukrinas ledare inte kände sig pressad. Vi får vänta med hur ukrinas ledare uttalar sig och vad samtalet har sagts.
Citera
2019-09-26, 00:02
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Gud vad u gör bort dig, i inlägg efter inlägg.

Du viftade med "han har gjort så oerhört många kriminella saker..."
Då bad jag om en enda dom. EN räcker. EN ENDA DOM.
Inte en enda kunde du ge mig.

"Ja men han har säkert gjort något kriminellt någon gång men aldrig dömts..."

Hör du inte själv hur patetisk du låter? Det är skrämmande!

Försök att lugna ned dig lite. Jag har gett dig flera exempel, och jag vet att precis ingenting kan vara gott nog för dig. Får man se honom strypa spädbarn på film så kommer det vara en vänsterkomplott och fake news. Jag accepterar det.
Citera
2019-09-26, 00:05
Medlem
Citat:
Försök att lugna ned dig lite. Jag har gett dig flera exempel, och jag vet att precis ingenting kan vara gott nog för dig. Får man se honom strypa spädbarn på film så kommer det vara en vänsterkomplott och fake news. Jag accepterar det.

Nej, du har inte gett mig en enda dom. Trots att han enligt dig är superkriminell och har gjort så "sjukt många kriminella saker".

Antingen är man dömd. Eller så är man ej dömd.

Vi kan inte ha ett samhälle där vi dömer folk bara för att "Ehm, joo men han har nog säkert gjort massa dumma saker tror jag så därför är han superkriminell".
Citera
2019-09-26, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smedhalva
Vilken roll hade Giuliani när han kontaktade Ukrainas president Volodymyr Zelenskyjs stab, rådgivare eller Trumpens advokat

Det var på uppdrag av utrikesdepartementet.
Citera
2019-09-26, 00:08
Avslutad
Alltså dems vill impeacha Trump, för att han, via telefon, ber Ukrainas president ta en extra titt på den korruptluktande mångmiljonaffären i gasföretagen Bidens son var inblandad i när Biden själv var Obamas point man för Ukraina?! Det av nåt borde väl, och kommer, nystas upp i nu och kasta nytt ljus över Bidens skumraskaffärer?

När man också på förhand vet att det bokstavligt talat inte är möjligt och man även vet av erfarenhet (Clinton 98) att den man försöker impeaca får starkare stöd efter om man inte lyckas. Palosi själv har ju till och med nämnt det.

Så varför dems, varför?! Jag kan verkligen inte förstå detta drag av dem hur mycket jag än försöker. Det är helt pervers.

Å kom ihåg, allt i kölvattnet av alla anklagelser och utredningen om Rysslandsamarbetet och moeller-report som som inte gav ett skit? Ska de liksom kasta hela den biten under mattan bara sådär?! Efter typ två år av desperata försök i en farsliknande situation där dems redan förlorat stöd?

Alltså jag fattar ingenting.

Nog för att Palosi, Biden, Sanders & Co börjar bli riktigt gamla, men har de blivit helt senila allihopa? Seriöst?
Citera
2019-09-26, 00:09
Medlem
Så Demokraternas kandidat Joe Biden tvingade Ukrainas regering att göra miljardaffärer med ett bolag hans familj har intresse i.

Donald Trump pressar Ukraina att släppa dessa dokument, och Trump får skit.

Alltså, hur kan man vilja ha en President som tilltvingat sig enorma mutor?

Demokraterna borde tacka Trump, anmäla Joe Biden och hitta en icke-kriminell kandidat.
Citera
2019-09-26, 00:10
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Nej, du har inte gett mig en enda dom. Trots att han enligt dig är superkriminell och har gjort så "sjukt många kriminella saker".

Antingen är man dömd. Eller så är man ej dömd.

Vi kan inte ha ett samhälle där vi dömer folk bara för att "Ehm, joo men han har nog säkert gjort massa dumma saker tror jag så därför är han superkriminell".

Jaha det är där förvirringen är. Då förtydligar jag, jag hävdar inte att han är dömd för brott. Jag hävdar att han har begått brott som han inte är dömd för. I min värld är en kriminell person någon som begår brott, oavsett om han blir dömd för detta eller ej. Jag var inte medveten om att det är en kontroversiell hållning. Då har vi rett ut det här.
Citera
2019-09-26, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Alltså dems vill impeacha Trump, för att han, via telefon, ber Ukrainas president ta en extra titt på den korruptluktande mångmiljonaffären i gasföretagen Bidens son var inblandad i när Biden själv var Obamas point man för Ukraina?! Det av nåt borde väl, och kommer, nystas upp i nu och kasta nytt ljus över Bidens skumraskaffärer?

När man också på förhand vet att det bokstavligt talat inte är möjligt och man även vet av erfarenhet (Clinton 98) att den man försöker impeaca får starkare stöd efter om man inte lyckas. Palosi själv har ju till och med nämnt det.

Så varför dems, varför?! Jag kan verkligen inte förstå detta drag av dem hur mycket jag än försöker. Det är helt pervers.

Å kom ihåg, allt i kölvattnet av alla anklagelser och utredningen om Rysslandsamarbetet och moeller-report som som inte gav ett skit? Ska de liksom kasta hela den biten under mattan bara sådär?! Efter typ två år av desperata försök i en farsliknande situation där dems redan förlorat stöd?

Alltså jag fattar ingenting.

Nog för att Palosi, Biden, Sanders & Co börjar bli riktigt gamla, men har de blivit helt senila allihopa? Seriöst?

Som jag säger; de är tokdesperata!

De inser att de inte hinner vaska fram någon bra kandidat till valet.
Och deras politik är "hela havet stormar".

När man är desperat gör man desperata saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in