2019-09-25, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
https://www.tu.no/artikler/slik-bygger-de-norges-forste-innendors-skianlegg-til-800-millioner-kroner/446773

Det verkar som om grundarbetet gjordes innan AEH försvann.

Edit:
Artikeln publicerades 2. oktober 2018.

Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Var også det laget med kult dekket av andre materialer på det tidspunktet AEH forsvant? Eller lå denne kult-massen utildekket slik at det var en potensiell mulighet til å gjemme et lik i kult-massen?
("Kult, knust fjell, er fyllmassen som ligger under alpinløypene i den nye skihallen på Lørenskog")

Citat:
Jag tror du har rätt.
Men min idé var att det kanske skulle vara lättare att hitta kroppen med en "georadar", om den inte låg i botten av kultmassorna. Jag tror i så fall att kroppen inte ligger djupt i massorna.

https://www.dagbladet.no/nyheter/skal-gjore-nytt-sok-under-betongen-etter-savnede-per-valnes-50/61370931
Citat:
Grundige søk med blant annet georadar ga ikke noen svar på gåten.
Georadar: https://www.vegvesen.no/fag/teknologi/vegteknologi/Tilstandsregistrering-pa-veg/Georadar
Citat:
Om jeg skal gjette, kan det være eiendeler som man ikke nødvendigvis tar med seg samlet på et lite baderom/wc uten grunn. Håndvesken med innhold f.eks. (Eller er det vanlig å ta med seg håndvesken med innhold inn på baderom/wc om man er alene hjemme?). Om man skal ta en medisin feks, er det jo like greit å plukke medisinen ut fra vesken, sette fra seg vesken et annet sted og gå og ev finnet et glass vann til å ev ta sammen med medisinen.
Jeg gjetter at mulig grunn til at en eventuell håndveske med eventuelt innhold var inne på baderom/wc, var fordi AEH var på vei ut eller på vei inn i huset på det tidspunktet da hun ble angrepet av GM og at hun søkte tilflukt på baderommet.
Jag tänker också på att AEH och TH hade planerat att resa till Kvitfjell den dagen.

Jag vet inte, men när jag ska ut och resa, då packar jag det jag vill ha med i förväg, och jag håller mitt bagage i hallen fram till avresan.

Därför kunde det ha varit en stor del av AEH:s personliga saker, i omedelbar närhet av badrummet den dagen.
Senast redigerad av Havhest 2019-09-25 kl. 16:37.
Citera
2019-09-25, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Dette sier Romerike Blad om telefonen:
https://www.rb.no/kidnappingssaken/anne-elisabeth-hagen/lorenskog/vg-fant-mobilen-til-anne-elisabeth-hagen-i-huset/s/5-43-1078976
"Naturlig funnsted
Politiet beskriver funnstedet som et naturlig sted å legge fra seg en telefon, og det skal ikke ha vært spor i umiddelbar nærhet som tyder på tegn til kamp."

Hvis AEH selv har lagt fra seg telefonen på det naturlige stedet, så stemmer kanskje ikke mine gjetninger om at AEH kan ha vært på vei ut eller inn da hun ble overfalt av GM, hvis hun brukte å ha med seg telefonen når hun gikk ut?
Citera
2019-09-25, 16:42
Avslutad
Citat:
Hvis AEH selv har lagt fra seg telefonen på det naturlige stedet, så stemmer kanskje ikke mine gjetninger om at AEH kan ha vært på vei ut eller inn da hun ble overfalt av GM, hvis hun brukte å ha med seg telefonen når hun gikk ut?
Den kan ju ha slut på batteriet.
Citera
2019-09-25, 16:49
Medlem
Citat:
Den kan ju ha slut på batteriet.
Du har rett i at det kan være en mulighet!
Citera
2019-09-25, 16:54
Medlem
Citat:
Men min idé var att det kanske skulle vara lättare att hitta kroppen med en "georadar", om den inte låg i botten av kultmassorna. Jag tror i så fall att kroppen inte ligger djupt i massorna.

https://www.dagbladet.no/nyheter/skal-gjore-nytt-sok-under-betongen-etter-savnede-per-valnes-50/61370931

Georadar: https://www.vegvesen.no/fag/teknologi/vegteknologi/Tilstandsregistrering-pa-veg/Georadar

Jag tänker också på att AEH och TH hade planerat att resa till Kvitfjell den dagen.

Jag vet inte, men när jag ska ut och resa, då packar jag det jag vill ha med i förväg, och jag håller mitt bagage i hallen fram till avresan.

Därför kunde det ha varit en stor del av AEH:s personliga saker, i omedelbar närhet av badrummet den dagen.
Takk for svar og informasjon om georadar og link til artikkel!
Det høres logisk ut det du skriver om bagasje.
Citera
2019-09-25, 16:57
Avslutad
Citat:
Du har rett i at det kan være en mulighet!
Problemet med den teorin, är att det har framkommit i media, att polisen mottog samtal till AEH: s mobil, tills den avslogs.

Men kanske polisen hade tillgång till PIN-kod?
Citera
2019-09-25, 17:00
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
[b]

Det var jo litt av plottet i den gamle filmen "A Few Good Men" (1992) med Tom Cruise, Jack Nicholson, Demi Moore, Kevin Bacon og Kiefer Sutherland.
Citera
2019-09-25, 17:00
Medlem
Citat:
Problemet med den teorin, är att det har framkommit i media, att polisen mottog samtal till AEH: s mobil, tills den avslogs.

Eller AEH kan nylig ha satt telefonen på lading på det tidspunktet hun ble angrepet?
Citera
2019-09-25, 17:02
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:

Det er meget sannsynlig. Jeg legger alltid det kortet med PIN og PUK-koder i safen, og om politiet skal søke etter din kone, åpner du alle dører... so to speak!
Citera
2019-09-25, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Det var jo litt av plottet i den gamle filmen "A Few Good Men" (1992) med Tom Cruise, Jack Nicholson, Demi Moore, Kevin Bacon og Kiefer Sutherland.
Intressant! Kanske har jag sett filmen, men jag är inte säker - kan du berätta?
Citera
2019-09-25, 17:09
Avslutad
Citat:
Eller AEH kan nylig ha satt telefonen på lading på det tidspunktet hun ble angrepet?
Så kan det ochså vara (kanske den ochså var i tyst modus)!
Citera
2019-09-25, 17:15
Medlem
drsniffers avatar
Såpekokeri med ispedd en og annen spiker er opprettet på Romerriket...........

Merker meg at lokalavisen, RB.no velger å ha dagens "nyheter" desket omtrent nederst på sin forside.

https://www.rb.no/anne-elisabeth-hagen/nyheter/kriminalitet/hagen-saken-politiet-har-lagt-slagplan-dette-er-de-mest-sentrale-sporene/s/5-43-1149012

Jeg lurer på hva slags resultat politiet selv hadde håp om med dette sko-prosjektet. En av få utfall med suksess der er at gjerningsmannen melder seg selv og tar med kvittering for kontantkjøpet til stasjonen..... Det er lite trolig eller?

Det samme med strips... Hvis det ikke var biologiske spor på disse som ble funnet, noe som må være avklart nå, så leter politiet etter noe som er så generiske som det er mulig å få.

På samme måte som med skoene så trenger ikke strips være kjøpt i butikk og i hvert fall ikke av GM.

De kan stjeles, kjøpes av andre og en hel haug andre varianter som en oppegående GM ville valgt fremfor å kjøpe dette selv.

Ettersom politiet har tid til å etterforske slike ting, så håper jeg de også har trykk på den betalingen TH etter sigende har gjort uten å få noe tilbake.

Det er et spor (hvis vi snakker om en bortføring), men det nevnes knapt.

Og HVORFOR blir ikke løsepengebrevet offentliggjort, dersom politiet er av den oppfatning at det har visse særpreg som er verdt å analysere. Nå, snart et år etter synes jeg ekspertene har fått nok eksklusiv tid til å studere, så publikum burde gis en sjanse. Brevet ville blitt gjenstand for nokså mye "brainpower" så det er ikke utenkelig at det kunne generert en og annen "brainwave"

Til slutt så irriterer det med biler meg.

HVORFOR etterlyses ikke alle biler som ikke allerede er sjekket ut, som er registrert fra de kildene politiet har i det tidsrommet politiet anser som intressant?

Få det ut, kanskje det genererer noe? Men det vil kanskje skade etterforskningen så det er best å sitte å gnage på denne type ting på kammeret....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in