2019-09-25, 12:36
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Som redan skrivits, det är inte orsaken eftersom man kan se ett identiskt IQ-hack inom samma familj beroende på om barnen föddes före eller efter 1975.

Kan det vara statliga bidrag, det bekväma samhället? 1975 var i princip all omsorg färdig-uppbyggd i Norden. Och nordbon blev dummare och latare. Socialdemokratin sänkte IQ.
Okej läste din först post ordentligt nu. Om de mätt inom samma familj vet jag inte riktigt.

Kanske att andrafödda statistiskt sett har mer födelsedefekter eftersom modern föder vid en högre ålder.
Senast redigerad av Kosmos. 2019-09-25 kl. 12:38.
Citera
2019-09-25, 12:45
Medlem
Sam.Boyds avatar
Ökat Sockerintag o TV-tittande samt enfaldigt TV-spelande.

Det inte bara fördummar, det tycks också hämma de sociala förmågorna samt kreativiteten.
Citera
2019-09-25, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Vänta lite nu. Det är inte ironi du sysslar med, du är bara svepande onyanserad. Sedan drar du en härskarteknik för att sedan uppmana mig till att hålla mig till ämnet och inte använda härskartekniker.

Bra, tydligen hade din mor för mycket fluorid i fostervattnet.

Vidare tror jag på cocktaileffekten. Det är något sammansatt av den moderna världen som drar ner.

Inte ironi? Du bör nog fördjupa dig i definitionen av ironi i så fall, för du verkar inte ha förstått begreppet.

"Ironi (grekiska εἰρωνεία eironeía, bokstavligen "omkasta", "förställa") är en stilfigur som innebär att det finns en skillnad mellan vad som sägs och vad som egentligen menas."

Självklart får härskarteknologer av din typ smaka på sin egen medicin. Men försök bara att bete dig som folk så slipper du.
Senast redigerad av B.R.Donut 2019-09-25 kl. 13:04.
Citera
2019-09-25, 13:04
Medlem
Det beror på fluorid.
https://www.healthline.com/health-news/can-fluoride-affect-developing-infants-in-utero
Citera
2019-09-25, 13:05
Medlem
Citat:
Oavsett vad det är så verkar man kunna sätta en tidsaxel på "den nya världen". Den startade 1975. Spännande fortsättning följer. Alla kulturer försvinner så småningom, av olika anledning, även vår vita europeiska kultur kommer att försvinna.
Vi är inte oeniga där.
Citera
2019-09-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ökat Sockerintag o TV-tittande samt enfaldigt TV-spelande.

Det inte bara fördummar, det tycks också hämma de sociala förmågorna samt kreativiteten.

Skulle sätta mina pengar på att det beror av livsstilsfaktorer. Hjärnan är plastisk. Även en sjunkande grad av fysisk aktivitet kan säkert påverka resultaten. Förr spelade barnen fotboll, tvingades äta grönsaker och fick bara godis på lördagar nu spelar de TV-spel och äter godis och chips alla dagar i veckan.
Citera
2019-09-25, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Okej läste din först post ordentligt nu. Om de mätt inom samma familj vet jag inte riktigt.

Kanske att andrafödda statistiskt sett har mer födelsedefekter eftersom modern föder vid en högre ålder.

Det var en intressant studie. Men det är ett stort antal faktorer som kan tänkas spela in.

Själv misstänker jag att urbaniseringen spelar en stor roll i dysgenetiken. Tyvärr är det så att när Socialdemokraterna ville göra den svenska motsvarigheten till Kinas stora språng och förflytta svenskarna till tätorter och stora städer så skapade de ett problem. Städer äter mänsklig intelligens sett över generationer eftersom nativiteten är så låg i städer. Kvinnor vill göra karriär, trångboddhet, sent barnafödande mm. gör att de intelligenta som flyttar till städerna inte förökar sig. Det förklarar dock inte resultaten i den norska studien.

Eftersom det är ca 80 % av IQ som är ärftlig och 20 % beror av miljöfaktorer så kan det ju vara att när problemlösning inte länge premieras i skolan och samhället - utan grupparbeten och konformitet - att även denna typ av faktorer inverkar. Allt är inte arv. Miljön spelar också in. En sådan sak som att antalet genier verkar minska kan mycket väl bero på att samhället numera inte premierar enastående manliga individuella prestationer utan bara förmågan att feminint arbeta i grupp. Genier är ju till absolut övervägande del obekväma osociala män.

För de som är intresserade av frågor om ärftlighet och karaktärsdrag och inte blir stötta av att konfronteras med avvikande ofiltrerad information så rekommenderas varmt Youtubern The Jolly Herretic. En galen brittisk professor som bor i Finland och som presenterar alla typer av forskning om IQ, ärftlighet mm. Han pratar om komplicerade frågor på engelska. - Jolly Herretic -

Edit: Det kan ju vara chemtrails, frimurarna, Kalergiplanen eller den internationella judendomen. Vi vet inte.
Citera
2019-09-25, 13:19
Moderator
tobess avatar
Citat:
Dock finns det ett tydligt hack i IQ-kurvan som börjar för födda 1975, dvs de gick i skolan till 1990, ett år när samhället knappast var högteknologiskt. Det fanns mobiler, fickräknare, TV-spel och en viss del hemdatorer men inte internet så alla dessa var tämligen "dumma". Men visst kan man tänka sig att vi räknar sämre efter att fickräknaren kom 1975?

Födda 1975 bör ha mönstrat ungefär 1993. Visst var det inte så högteknologiskt då men visst fanns det både datorer, internet och miniräknare på den tiden. Hur pass stor inverkan det hade redan då låter jag vara osagt.

En sak jag inte dessutom alls tänkte på när jag skrev mitt första inlägg var i vilket sammanhang datan samlats in. Norge har allmän värnplikt men i praktiken kallas bara 15% in (om man får tro Wikipedia, iaf). Samtidigt kan man också säkerligen utgå från att Norge följer samma trender som i övriga västvärlden där försvarsviljan dalar.

Det kan med andra ord hända att det är så enkelt att yngre generationer helt enkelt på flit underpresterar i IQ-testet för att slippa bli inkallade. Har man tagit det i beaktande månntro när man gjort studien?
Citera
2019-09-25, 13:28
Medlem
Sista gången jag skriver detta. Det är flourid i fostervattnet som anses vara orsaken. Jag kan inte vara tydligare. Inget annat har vetenskapliga belägg.
Citera
2019-09-25, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse

När det kommer till boxning och kampsport i allmänhet fö är det ytterst märkligt att just araber är så lite framgångsrika, med tanke på att de nästan fyller kampsportsgym i hela Europa och består av 500+ miljoner totalt i världen. Det finns ytterst få framgångsrika araber och nig veterligen inga Champions i någon kampsport.

Kom att tänka på Badr Hari, som var jävligt bra kickboxare, även om han aldrig blev champ, men han har ju å andra sidan varit tokdopad och hade dessutom glaskäke. Men han är med största sannolikhet inte arab heller, utan berber, eftersom han kommer från Marocko.

Fighting och styrkesport är väl helt enkelt inte deras grej.

Berber är mycket riktigt inte araber. Genetiskt sett har de tydligen fortfarande kvar stora delar av genetiska anlag från människor som vandrade in norrifrån (Europa).

Människor från MENA verkar helst slåss i grupp även om offret är ensamt vilket vi ser på gator och torg i vårt avlånga land. Intressant fråga varför de inte utmärker sig i strid man mot man.
Citera
2019-09-25, 13:36
Medlem
Hur många gjorde testet?
När gjordes testen?
Är alla faktorer likadana?

Lite skillnad om vissa tester gjorts innan mönstring, och vissa sker halvvägs genom utbildning (mentalt och psykiskt trötta).

Man ska nog inte ta detta på så stort allvar heller, hur många mörka var med i testen från 1975+ jämfört med tidigare år?

Citat:
De har givetvis grupperat, viktat för att studierna ska funka. De kastar inte in negrerna i mixen och undrar varför genomsnittlig iq minskar. Norska forskare är inte helt pk.

Så du antar bara att det är så, då vet vi, tack.
137 IQ eller vad var det?
Citera
2019-09-25, 13:39
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Sista gången jag skriver detta. Det är flourid i fostervattnet som anses vara orsaken. Jag kan inte vara tydligare. Inget annat har vetenskapliga belägg.

Jag tror dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in