2019-09-25, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du svarade inte heller alls på min fråga...

Jag är OK med det. Men jag är ingen amerikan, så vad jag tycker är inte så intressant i sammanhanget. Starta onödiga krig tex tycker jag är lite allvarligare.
Citera
2019-09-25, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
En fråga som nån kanske kan svara på:

Tidigare i amerikansk historia när politiker har försökt påverka länder i val eller liknande har ju de fått gå. Oavsett om det varit Watergate eller när det varit på lokal nivå. Alltid har det egna partiet vänt sig emot denna person och även oppositionen.
Om det kommer fram att Trump har hotat Ukrainas president, kommer republikanerna hugga honom i ryggen? Allt talar ju för det.

Det här var ett ganska naivt inlägg. Menar du på fullaste allvar att ingen annan president före Trump (som inte har avgått) INTE har utövat påverkan på andra länder, men ÄNNU fulare metoder?
Citera
2019-09-25, 09:04
Medlem
Inget kommer att komma fram, precis som tidigare. Demokraterna är Trumps bästa valarbetare.

Saxat ur SvD https://www.svd.se/samtal-aterges-nog-inte-ordagrant

Citat:
Ett samtal mellan en president och en utländsk ledare spelas dock inte nödvändigtvis in, uppger källor inom USA:s säkerhetstjänst för Reuters. I stället lyssnar minst två, ibland fler, personer från nationella säkerhetsrådet (NSC) och för anteckningar, berättar en tidigare högt uppsatt NSC-tjänsteman.

Evelyn Farkas, som arbetade för den tidigare presidenten Barack Obama i Vita huset, säger att sådana anteckningar oftast är ofullständiga och att de vanligtvis inte inkluderar frågor som kan vara kontroversiella om de offentliggörs.

– Vanligtvis kommer den som antecknar att göra anteckningar om vad ledaren säger på ett sätt som inte generar denne, säger Farkas.

Ytterligare en tidigare Vita huset-anställd bekräftar för Reuters att samtalet troligtvis inte har spelats in.

Det finns ingen inspelning, men det är många som lyssnar och samtidigt tar anteckningar om dessa samtal. När man läser dem ser det nästan ut som en transkription, säger den personen enligt nyhetsbyrån.

Även om Trump försökt att sätta dit Bidens son i utbyte mot att ge Ukraina militärt stöd kommer det inte att komma fram, oavsett hur mycket demokraterna önskar det.

Demokraterna verkar bara fokusera på två saker: 1. En vid det här laget enfaldig Trump-jakt 2. Bråka inbördes om representanters bakgrund. De ger sig efter både Nancy Pelosi och inte minst Joe Biden, som utmålas som en "ful tafsgubbe".

Demokraterna har snart bränt allt krut på att greppa efter halmstrån, ingen kommer lyssna på dem om de fortsätter ropa varg utan några konkreta bevis att tala om. Desto fler gånger de misslyckas sätta dit Trump, desto sämre blir deras framtida chanser att lyckas med det.
Senast redigerad av Eventor 2019-09-25 kl. 09:22.
Citera
2019-09-25, 09:05
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Jag är OK med det. Men jag är ingen amerikan, så vad jag tycker är inte så intressant i sammanhanget. Starta onödiga krig tex tycker jag är lite allvarligare.

Häpnadsväckande svar, men tack för att du är ärlig.

Så om något liknande händer i Sverige så är du OK med det också antar jag? Oavsett vilken politisk färg det handlar om?!
Citera
2019-09-25, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Häpnadsväckande svar, men tack för att du är ärlig.

Så om något liknande händer i Sverige så är du OK med det också antar jag? Oavsett vilken politisk färg det handlar om?!

Precis,

Hoppsan, du har hittat en som inte tycker som du, vad läskigt va?
Citera
2019-09-25, 09:13
Medlem
FlashyBears avatar
https://www.nytimes.com/2019/09/24/us/politics/trump-un.html
Failing NyT: Trump Makes Clear He’s Ready for a Fight He Has Long Anticipated
Impeachment, he insists, will be “a positive for me.”
Citat:
He knew it was coming. It almost felt inevitable. No other president in American history has been seriously threatened with impeachment even before his inauguration. So when the announcement came on Tuesday that the House would consider charging him with high crimes and misdemeanors, President Trump made clear he was ready for a fight.

He lashed out at the opposition Democrats, denouncing them for “crazy” partisanship. He denounced the allegations against him as “more breaking news Witch Hunt garbage.” And he proclaimed that even if the impeachment battle to come will be bad for the country, it will be “a positive for me” by bolstering his chances to win a second term in next year’s election.

Jag gillade verkligen att han använde "Witch Hunt garbage" istället för vanliga hederliga "Witch Hunt". Det kan förefalla som en liten semantisk skillnad, men det låter ju så mycket bättre!

Dagens schema enligt CNN:s journo Manu Raju:
https://twitter.com/mkraju/status/1176685248442249217
Citat:
Manu Raju

Trump meets in NY with the president of Ukraine at 2:15pET tomorrow; and then Trump holds a 4p press conference, per WH schedule

Alltså kl 22 (Stockholm) håller Trump en presskonferens. Lär bli roligt
Citera
2019-09-25, 09:18
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Det här var ett ganska naivt inlägg. Menar du på fullaste allvar att ingen annan president före Trump (som inte har avgått) INTE har utövat påverkan på andra länder, men ÄNNU fulare metoder?

På vilket sätt är det relevant? Tycker du att alla brottslingar ska frias eftersom det säkert finns någon som begått ett värre brott? Patetiskt, du låter som en miljöpartist som försöker försvara stackars brottslingar.

Fox News:

Citat:
Napolitano, a Fox News senior judicial analyst, had framed President Trump's earlier statement as an admission that he tried to "solicit aid for his campaign from a foreign government."

“So that to which the president has admitted is in and of itself a crime,” Smith followed. Napolitano responded, "yes," and claimed it was the same crime former Special Counsel Robert Mueller investigated as part of the long-running Russia investigation.

https://www.foxnews.com/media/judge-napolitano-trump-admitted-crime
Citera
2019-09-25, 09:21
Medlem
Pelosi har ju inte ännu startat en official impeachment så det här handlar vägen. Det kanske aldrig blir en omröstning om impeachment. Det återstår att se.

Trump har ju erkänt att han bett den ukrainske presidenten om uppgifter om Biden och Giulaiani säger att han pratat med ukraina om detsamma. Och det på adminstrationens vägnar. Att Trump skickar sin privata advokat att göra det visar ju att det hela gjordes för Trump som privatperson. Och det är ju lite suspekt.
Citera
2019-09-25, 09:22
Medlem
FlashyBears avatar
Det var igår:
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
https://www.politico.com/interactives/2019/house-reps-who-would-vote-for-trump-impeachment-our-latest-list/
Politico: Who supports impeachment?
Here’s the POLITICO count of House lawmakers hopping aboard the wagon.

158 är för just nu.

Idag:
https://www.politico.com/interactives/2019/house-reps-who-would-vote-for-trump-impeachment-our-latest-list/

207 Democrats support impeachment or impeachment inquiry.
Citera
2019-09-25, 09:23
Medlem
Haggan säger det själv: hon är rädd för att en impeachment skulle få Trump omvald =)

Jag hoppas demokraterna går all in nu - rakt in i kaklet. Det kommer stärka och gynna Trump!!!
Citera
2019-09-25, 09:30
Medlem
Sluta blanda svenska och engelska era kretiner!
Citera
2019-09-25, 09:30
Medlem
Demokraterna har mycket att vinna men också mycket att förlora om det går snett.
Men förhoppningvis har dom tllräckligt på fötterna och känner till betydligt mer om Trumps korrupta ledarskap än allmänheten och då är det ju deras skyldighet att agera till slut. Säkert inget lätt beslut men pressen blev för stor från väljarna att inte agera.

Läser man dessutom hur Trumps egen lille Rasputin, Giuliani, agerat och hur anställda och tillsatta snart sagt inte vetat vem som riktigt styrt USA eller vem man skall ta order från så förstår man hur illa Trump sköter sitt ämbete. Trump tillåter ju sin egen advokat Giuliani att leka både utrikesminister och president på samma gång.

Hur det får vet ju ingen än mer än att det försvagar USA.s redan dåliga trovärdighet. Men en sak kan vi nog utgå från, under tiden Trumps nu utreds för misskötsel av ämbete lär han inte kunna agera fullt ut som president. För vem vill förhandla eller ingå avtal med Trump på studs om bättre politiska alternativ kanske hägrar vid horisonten.

Och hur det gick med Rasputin vet vi ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in