Citat:
Ursprungligen postat av
JustZlatan
Om Greta inte är inlåst på psyket om 10 år lär hon vara en välbetald EU-politiker i Bryssel som kommer åka tåg fram och tillbaka. Jag gissar mer på det första alternativet om hennes konstiga utspel fortsätter. Jag väntar bara på att Greta ska attackera någon fysiskt. En arg och instabil vegan med diagnoser är inte att leka med.
Aspergers är inte den typ av diagnos som brukar leda till att folk blir inlåsta på "psyket", speciellt inte Gretas variant som är en mild variant.
Sen ? "Konstiga utspel"?
Greta har väl vid det här laget hållit nästan oräkneligt många tal samt intervjuer och hon har fått sig ett namn om att vara oerhört saklig, korrekt och icke speciellt känslosam, vilket är exakt vad som lett henne så pass långt som hon nu kommit, hade hon varit känslosam fårn början hade folk inte gett henne sån uppmärksamhet.
Ilskan hon nu uppvisade tror jag var ett fullt medvetet val, för att i denna fas, på detta enormt viktiga möte, där hon står med merparten av världens ledare framför sig, växla upp max och skapa än mer uppmärksamhet för att hon uppvisar ytterligare något hon inte visat tidigare.
Och hon lyckades.
jag tycker hon är en cool tjej, smart och med ett enormt mod.
men jag tror inte hon kommer bli politiker, snarare forskare.