2019-09-24, 15:41
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om Greta inte är inlåst på psyket om 10 år lär hon vara en välbetald EU-politiker i Bryssel som kommer åka tåg fram och tillbaka. Jag gissar mer på det första alternativet om hennes konstiga utspel fortsätter. Jag väntar bara på att Greta ska attackera någon fysiskt. En arg och instabil vegan med diagnoser är inte att leka med.
Sant. Lite orolig för hennes psyke just nu. Hon mådde nog bättre på båten 😟 säger en som skiter i klimatet 😋 men bryr sig om Greta.
Och hatar ALLA som mobbar henne, oavsett anledning👿
Senast redigerad av Jof 2019-09-24 kl. 15:48.
2019-09-24, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja men SDs rådgivare inom klimatpolitiken förespråkar ju en massinvandring utav klimatflyktingar något som Greta är imot
Hon är inte politiskt färgad men jag förstår att mpnga ängsliga själar vill placera henne i sitt eller andras fålla.
Snyggt cirkelargument, kanske fungerar på ointelligenta, dock inte på mig.
Oavsett om Greta har rätt eller inte så kan man se på lång väg att hon är PK, om hon fick jesuskrafter och kunde rädda miljön på en dag så hade hon engagerat sig åt refugees welcome eller något.
2019-09-24, 16:13
Avstängd
Intressant att analyzera Greta:

“1)People are suffering.2)People are dying.3) Entire ecosystems are collapsing. 4) We are in the beginning of a mass extinction. 5) And all you can talk about is money and 6) fairytales of eternal economic growth. 7) How dare you!”My speech in UN General Assembly in print

1. Inget nytt under solen - folk har alltid lidit - se bara sjukhus, olyckor o krig.
Däremot lider djur ofta mindre eftersom de är garanterade en snabb o skonsam död-
på slakterier - efter trafikolyckor osv

2. Greta har nu kommit på att folk dör - så har skett sedan mänsklighetens begynnelse o kommer att fortgå.

3. Hela ekosystemet håller på att kollapsa - intressant - ser hela tiden naturprogram på TV o folk som semestar - har roligt - o ägnar sig åt proffessionell idrott mm mm

4. Mass extinction - vad skall vi kalla krig - judeutrotning - pol pot et co - världskrigen o aidsbögeriet för då - men jorden är ju överbefolkad - då är de ju bingo om hälften dör - helst redan ikväll

5. Pengar o mammon är inget nytt - Greta ta bort det förbannade äckliga jävla penningsamhället dåå
Money the Root of All Evil - men det är tack vare Gretas föräldrars pengar som Greta lever

6. Så ekonomisk utveckling är sagor o påhitt o finns m a o inte o har aldrig existerat

7. Greta verkar inte våga - vi andra vågar - Greta är en efterbliven fegis

Hur kan en "miljökämpe" som Greta försvara att hon o andra andas.
Hon zuuugeer IN frisk o Syremättad Luft o Blåååzeer Uuuut Unken o Koldioxidmättat Luft

Alla s k miljövänner som andas är bluff o båg o mot bra miljö så lände de andas

Trump har rätt - hon är lycklig - hon får resa o bajsa ord för folk

Hon tror hon kan allt - men köra bil kan hon inte - ha ha
2019-09-24, 16:13
Medlem
okok1s avatar
Är cirkusen över nu? Eller ska Greta fortsätta resa runt i världen och tala?
2019-09-24, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är cirkusen över nu? Eller ska Greta fortsätta resa runt i världen och tala?

Som arrangör bör man nog tänka sig för innan man involverar Greta för Greta mår inte bra. Det slår tillbaka på den egna verksamheten. Det här är någon form av barnarbete. Hon ser ut att kunna få ett frispel och bli våldsam eller så får hon en mental kollaps och allt vad psykiska sjukdomar kan leda till. Så för Gretas skull bör man också tänka sig för.
2019-09-24, 16:35
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Sant. Lite orolig för hennes psyke just nu. Hon mådde nog bättre på båten 😟 säger en som skiter i klimatet 😋 men bryr sig om Greta.
Och hatar ALLA som mobbar henne, oavsett anledning👿

Instämmer. Sjöliv eller annan fysisk sysselsättning är det bästa; bara vara här och nu. Fasta rutiner är A och O för personer med Gretas problematik. Gladdes i mitt hjärta när hon landade i New York, det syntes tydligt att resan hade gjort henne gott.

Överbelastning av tänkandet parad med ångest och ilska (ivrigt påhejad av vuxna) samt oförutsägbarhet i rutiner är ingen bra kombination för Greta.
2019-09-24, 16:42
Medlem
I dag när jag var och uträttade ärenden så såg jag Expressens löpsedel; "Gretas iskalla blick på Donald Trump", och jag tycker rubriken och den medföljande bilden var helt underbara, då det var så typiskt löpsedel.

Löpsedelsbilden i större version ( på löpsedeln var det en närbild på hennes ilskna anlete ): https://tv-gfx.aftonbladet-cdn.se/users/ab_/images/ab7fa00f11441769e29b9cd574bc6f30.jpg?t%5B%5D=1960x 1100q50
2019-09-24, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Han är bara en bluffmakare enligt oljeindustrins lobbyister, men filmen är en klassiker med vissa brister. Även solen har fläckar.

Hans katastrofscenario inträffade inte och
filmen får inte användas som faktaunderlag i brittiska skolor för att det
är domedagspropaganda.
2019-09-24, 16:57
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
I dag när jag var och uträttade ärenden så såg jag Expressens löpsedel; "Gretas iskalla blick på Donald Trump", och jag tycker rubriken och den medföljande bilden var helt underbara, då det var så typiskt löpsedel.

Löpsedelsbilden i större version ( på löpsedeln var det en närbild på hennes ilskna anlete ): https://tv-gfx.aftonbladet-cdn.se/users/ab_/images/ab7fa00f11441769e29b9cd574bc6f30.jpg?t%5B%5D=1960x 1100q50
Media gör allt för att öka polariseringen. Gretafansen som redan är svartvita blir ännu mer taggade. Älska Greta och hata Trump. Gretafansen är verkligen hatiska
2019-09-24, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om Greta inte är inlåst på psyket om 10 år lär hon vara en välbetald EU-politiker i Bryssel som kommer åka tåg fram och tillbaka. Jag gissar mer på det första alternativet om hennes konstiga utspel fortsätter. Jag väntar bara på att Greta ska attackera någon fysiskt. En arg och instabil vegan med diagnoser är inte att leka med.

Aspergers är inte den typ av diagnos som brukar leda till att folk blir inlåsta på "psyket", speciellt inte Gretas variant som är en mild variant.

Sen ? "Konstiga utspel"?
Greta har väl vid det här laget hållit nästan oräkneligt många tal samt intervjuer och hon har fått sig ett namn om att vara oerhört saklig, korrekt och icke speciellt känslosam, vilket är exakt vad som lett henne så pass långt som hon nu kommit, hade hon varit känslosam fårn början hade folk inte gett henne sån uppmärksamhet.

Ilskan hon nu uppvisade tror jag var ett fullt medvetet val, för att i denna fas, på detta enormt viktiga möte, där hon står med merparten av världens ledare framför sig, växla upp max och skapa än mer uppmärksamhet för att hon uppvisar ytterligare något hon inte visat tidigare.

Och hon lyckades.

jag tycker hon är en cool tjej, smart och med ett enormt mod.

men jag tror inte hon kommer bli politiker, snarare forskare.
2019-09-24, 17:09
Medlem
Honeytraps avatar
[quote=kattemaks|66554216]16-åriga Greta Thunberg, dotter till operasångerskan Malena Ernman, skolstrejkar för klimatet, har aspberger syndrom och berättade nyligen i Skavlan att hon har förbjudit hela familjen att flyga och köpa presenter, samt att mamma Malena har tvingats sluta turnera för dotterns klimatångest.

Media och PK-Sverige hyllar Greta som en Gud och försöker vinna billiga poäng på hennes sjukliga "engagemang" för klimatet. Hon blir inbjuden till FN, klimatmöten, hyllas av Bono o.s.v.

Är hennes beteende friskt?[/QUOT

Jag trodde aldrig uppfoljaren skulle komma

Exorcisten on Steroids, mkt mer skrammande an orginalet, psykiatrin i vanlig mening hjalper ej har nar denna imbecilla psykopat drar igang. Sedan AR hon for korkad for att forsta att hon springer globalisternas finanselits arenden.
Stackars lilla flicka, skratta eller grata ar fragan???
2019-09-24, 17:11
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Nåt nobelpris lär det inte bli efter gårdagens uppvisning. Dom förnäma herrarna och damerna i nobelkommittén måste ha nån som kan föra sig i fina salonger. Det skulle kunna bli ett pinsamt nobeltal.

Äh, hittills har hon ju talat och betett sig precis som instruerat och sagt exakt det som målgrupperna vill höra, inklusive vid det senaste tillfället när hon mellan blickarna i manus agerade som en autist tror att människor agerar när de är upprörda.

Sedan är det "fredspriset" som i så fall skulle vara aktuellt, och de norska ceremonierna är liksom processen för att utse en pristagare rent hollywoodskådespel. Kändisar, journaktivister och politiker på plats älskar när någon smord PK-profet läser lusen av dem för att de inte är tillräckligt PK, vilket om inte annat bevisas av dessa kretsars hyllningar av S:ta Greta, Inc:s senaste framträdande. Kanske är S:t Bono på plats och får en skyldig tår i ögat innan han lovar att kämpa ännu mer för höjda skatter och minskad tillväxt. Hon skulle med andra ord vara en ypperlig mottagare av Nobels fredspris. Naturligtvis inte i Alfred Nobels anda eller i linje med det nedskrivna syftet med hans pris, men helt halal och helt i enlighet med hur priset har degenererat de senaste årtiondena.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in