Citat:
Ursprungligen postat av
Fotoalbuns
Det kan uppfattas som att JG vet hur allt gick till,men eftersom han inte redan har berättat för polisen så är det skyddande av brottsling.Han hindrade även vänner från eftersök där han i så fall visste vart hon låg.(Om JG som vän till SD golar ner sin vän så kan mkt väl SD inifrån skicka ut en torped i förlängningen(ett förtäckt hot)Eller i vart fall själv åka fast för skyddande av brottsling och försvårande av utredning m m .J M syftar kanske till det sistnämnda:Om JG tjallar så kommer han själv åka fast.Är det värt det?)
Tala är silver och tiga är guld.Att inte lägga sin näsa i blöt.Detta talar väl sitt tydliga språk?
"Håll käft!" tolkar jag det som.(riktat till vittnen)
För övrigt så TROR!jag att detta inte är så himmelens komplicerat.Det är med all sannolikhet enkelt.
SD kunde inte låta bli LW och vice versa.HD förbjöd SD träffa LW.HD hoppas SD ska bli kär i henne som förr.SD kan inte låta bli LW och vice versa.Han gör utfästelser och ger henne luftslott?Gång på gång återvänder hon i tron på att de ska skilja sig som han säger?
HD orkar inte mer.Hon har stått ut i minst 6 år..HD begär skilsmässa.
Nu är SD och LW jämlikar.Båda är singlar.SD har tappat spänningen då inte HD finns kvar att besegra/bräda för LW
.Nu är det omvända roller.LW kan nu ställa krav . Helt andra krav på SD än tidigare.
SD är helt nyskild med allt vad det innebär.Han är helt ur balans sedan väldigt länge dessutom.Detta tär på honom(med).
LW är tuff mot honom.Ställer krav.Ställer frågor hon ska ha svar på?Vill ha med honom ut på div evenemang?
..men vad vill SD egentligen själv?..Vill ha det?.. Nu har han förlorat allt han byggt upp..Sin Familj.
(Han har till o med varit tvungen att skaffa sig annan bostad?eller bor han kvar i huset? o fd frun
flyttat?)
Vad har detta inneburit för LW? Vad har hon måst offra för SD? INGET!Kände sig Sd nu lurad av LW?
Han står ensam kvar.LW har tröttnat på SD då inte HD behöver brädas .Inget är nu hemligt längre.Inget behöver bevaras i hemlighet.Allt blir annorlundaDet är alltså inte kul längre för LW och troligtvis inte för SD heller.
Han kryyper tillbaka till sin mamma HD.Bönar o ber och lovar.
(HD vill egentligen ha SD och familjen.Hon hoppas de ska få det bra igen.Det har hon själv sagt förut)
Enda kravet från HD sida är att de/han tar bort roten till det onda dvs LW.
(Har SD/HD suttit hemma med karta och kompass och märkt ut exakta koordinater för en geocatch?
161 m.
Runt bullerplanket)
Jag tror detta är ett klassiskt svartsjukedrama.Triangeldrama.Inte mer komplicerat än så.
Jag har naturligtvis inga svar.Jag har ingen insyn i deras liv.Det är enbart vad jag anar.
MVH Fotoalbuns