2019-09-21, 10:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
På fredag nästa vecka den 27/9 på fm eller em i en förhandlingssal i Örebro tingsrätt.
Vi ska nog inte göra oss några förväntningar mer än ett torrt konstaterande att SD kommer omhäktas.
Citera
2019-09-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det kan också uppfattas på ett helt annat sätt: En fullfjädrad psykopat är i farten.
Ja och det är nog inte SD?
Citera
2019-09-21, 10:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vi ska nog inte göra oss några förväntningar mer än ett torrt konstaterande att SD kommer omhäktas.

Enligt uppgift så har ju advokat Backman sagt att det inte blir någon förhandling, MGM godtar en förlängning så det enda intressanta är ju om det äskas en månad eller 14 dagar.

Rimligt borde ju vara 14 dagar men jag tror inte att Hiding är klar på långa vägar så en månad blir mitt tips.
Citera
2019-09-21, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det här är ett riktigt otäckt inlägg, tycker
jag. Det låter som om det skulle handla
om ett kriminellt MC-gäng istället för
ett gäng GC-muppar.

Så även om SD sitter häktad så ska ingen
känna sig säker för han kan ändå skicka
ut sina torpeder ur järngänget?

Är det så det ska uppfattas?
Det kan uppfattas som att JG vet hur allt gick till,men eftersom han inte redan har berättat för polisen så är det skyddande av brottsling.Han hindrade även vänner från eftersök där han i så fall visste vart hon låg.(Om JG som vän till SD golar ner sin vän så kan mkt väl SD inifrån skicka ut en torped i förlängningen(ett förtäckt hot)Eller i vart fall själv åka fast för skyddande av brottsling och försvårande av utredning m m .J M syftar kanske till det sistnämnda:Om JG tjallar så kommer han själv åka fast.Är det värt det?)
Citera
2019-09-21, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Enligt uppgift så har ju advokat Backman sagt att det inte blir någon förhandling, MGM godtar en förlängning så det enda intressanta är ju om det äskas en månad eller 14 dagar.

Rimligt borde ju vara 14 dagar men jag tror inte att Hiding är klar på långa vägar så en månad blir mitt tips.

Kan SD insett att mördaren kanske vill mörda honom också...och att han sitter bäst skyddad i förvar tills polis och åklagare har den riktige GM?
Citera
2019-09-21, 10:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det kan uppfattas som att JG vet hur allt gick till,men eftersom han inte redan har berättat för polisen så är det skyddande av brottsling.Han hindrade även vänner från eftersök där han i så fall visste vart hon låg.(Om JG som vän till SD golar ner sin vän så kan mkt väl SD inifrån skicka ut en torped i förlängningen(ett förtäckt hot)Eller i vart fall själv åka fast för skyddande av brottsling och försvårande av utredning m m .J M syftar kanske till det sistnämnda:Om JG tjallar så kommer han själv åka fast.Är det värt det?)

Det ska inte kunna bli ett åtal för skyddande av brottsling om man fått reda på ett brott efter det skett.
Ingen kan väl straffas enbart för att ha hållit tyst?
Den som har information kan således träda fram nu utan rädsla för att själv åka fast.
Citera
2019-09-21, 10:49
Medlem
Citat:

Eller så är JG och HD mördarna och satt dit SD?
Det kan va hur som helst tror jag
Citera
2019-09-21, 10:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Kan SD insett att mördaren kanske vill mörda honom också...och att han sitter bäst skyddad i förvar tills polis och åklagare har den riktige GM?

Tror jag inte, det som hänt är att Backman har lyckats övertyga sin klient om det fåfänga i att förhandla i det här läget, har man en gång blivit häktad på "sannolika skäl" så sitter man där man sitter, ingen mening med att överklaga och obstruera, bättre att lägga sitt krut i rättegången istället.

Om klienten är riktigt besvärlig så förhandlar advokaten men vet ju att det är endast ett spel för klienten, resultatet vet h*n på förhand.

Mats Alm har jag för mig ville ha förhandling ett flertal gånger tills Peter Ahltin lyckades med att få Alm att förstå att det inte är någon mening i det läge som han satt i, MGM är kanske mer förnuftig än Alm.
Citera
2019-09-21, 10:56
Medlem
RÄttelse

Citat:
Tala är silver och tiga är guld.Att inte lägga sin näsa i blöt.Detta talar väl sitt tydliga språk?
"Håll käft!" tolkar jag det som.(riktat till vittnen)

För övrigt så TROR!jag att detta inte är så himmelens komplicerat.Det är med all sannolikhet enkelt.
SD kunde inte låta bli LW och vice versa.HD förbjöd SD träffa LW.HD hoppas SD ska bli kär i henne som förr.SD kan inte låta bli LW och vice versa.Han gör utfästelser och ger henne luftslott?Gång på gång återvänder hon i tron på att de ska skilja sig som han säger?
HD orkar inte mer.Hon har stått ut i minst 6 år..HD begär skilsmässa.

Nu är SD och LW jämlikar.Båda är singlar.SD har tappat spänningen då inte HD finns kvar att besegra/bräda för LW
.Nu är det omvända roller.LW kan nu ställa krav . Helt andra krav på SD än tidigare.

SD är helt nyskild med allt vad det innebär.Han är helt ur balans sedan väldigt länge dessutom.Detta tär på honom(med).
LW är tuff mot honom.Ställer krav.Ställer frågor hon ska ha svar på?Vill ha med honom ut på div evenemang?
..men vad vill SD egentligen själv?..Vill ha det?.. Nu har han förlorat allt han byggt upp..Sin Familj.
(Han har till o med varit tvungen att skaffa sig annan bostad?eller bor han kvar i huset? o fd frun
flyttat?)
Vad har detta inneburit för LW? Vad har hon måst offra för SD? INGET!Kände sig Sd nu lurad av LW?
Han står ensam kvar.LW har tröttnat på SD då inte HD behöver brädas .Inget är nu hemligt längre.Inget behöver bevaras i hemlighet.Allt blir annorlundaDet är alltså inte kul längre för LW och troligtvis inte för SD heller.
Han kryyper tillbaka till sin mamma HD.Bönar o ber och lovar.
(HD vill egentligen ha SD och familjen.Hon hoppas de ska få det bra igen.Det har hon själv sagt förut)
Enda kravet från HD sida är att de/han tar bort roten till det onda dvs LW.
(Har SD/HD suttit hemma med karta och kompass och märkt ut exakta koordinater för en geocatch?
161 m.
Runt bullerplanket)
Jag tror detta är ett klassiskt svartsjukedrama.Triangeldrama.Inte mer komplicerat än så.
Jag har naturligtvis inga svar.Jag har ingen insyn i deras liv.Det är enbart vad jag anar.
MVH Fotoalbuns
Senast redigerad av Fotoalbuns 2019-09-21 kl. 11:01. Anledning: Rättelse
Citera
2019-09-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Sade Backman det när dom skickade in deras överklagan eller efter att ansökan avslagits av HR?
Citera
2019-09-21, 11:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Sade Backman det när dom skickade in deras överklagan eller efter att ansökan avslagits av HR?

Tror att det var efter att de fått avslag av de tre drakarna i HR, han hade ju gjort en gedigen insats i sin överklagan anser jag men visste nog innerst inne att det var slöseri med tid.
Citera
2019-09-21, 11:07
Medlem
Tillägg

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det ska inte kunna bli ett åtal för skyddande av brottsling om man fått reda på ett brott efter det skett.
Ingen kan väl straffas enbart för att ha hållit tyst?
Den som har information kan således träda fram nu utan rädsla för att själv åka fast.
Jo,det är förbjudet att hålla tyst vid ett i alla fall grovt brott.Skyddande av brottsling.
Dock kan jag inte lagboken på mina 5 fingrar.. men det finns ju Skyddande av brotsling.
Paragraf 17/11 i brottsbalken.
Skyddande av brottsling.Böter eller fängelse i högst 1 år
Högtst 4 år om grovt brott.
Förbjudet att hjälpa till att skydda brottslingen från att undkomma eller försvåra utredning.
Senast redigerad av Fotoalbuns 2019-09-21 kl. 11:12. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in