Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Det här är ett riktigt otäckt inlägg, tycker
jag. Det låter som om det skulle handla
om ett kriminellt MC-gäng istället för
ett gäng GC-muppar.
Så även om SD sitter häktad så ska ingen
känna sig säker för han kan ändå skicka
ut sina torpeder ur järngänget?
Är det så det ska uppfattas?
Du skall till att börja med få ett exempel av mig till din bästa förståelse över vad det är som jag egentligen vill framföra, och om du du beter dig vuxet och hövligt, så kommer jag att förklara vidare om detta. Nu tar jag mig själv som exemplet.
Låt oss säga att jag har en fru och två barn som är 10 respektive 12 år och jag lever ett bra liv. En dag träffar jag min vän LW👤 som kommer på besök, och vännen berättar för mig att vederbörande har blivit hotad, 12 dagar senare för jag höra att min vän LW👤 har försvunnit och ytterligare 8 dagar därefter får jag veta att min vän LW👤 har blivit mördad. Låt oss vidare säga att jag känner till en hel del.
Låt oss då anta att jag går till polisen och berättar vad jag vet och sedan kallas till en rättegång som ett av vittnena, efter avslutad rättegång visar det sig att Gärningspersonen frias och i och med detta kan jag riskera att stå näst i tur på mördaren's lista, jag tycker inte att det är värt att utsätta mig för en sådan risk.
När jag plötsligt bestämmer mig för att involvera mig inom en polisutredning som har med ett mord att göra kommer jag att hamna i konflikter med min närstående och vårat gräl kommer sedan i sin tur att påverka barnen, jag kan alltså som du skall förstå riskera att förlora det som jag har byggt upp under många år på bara 30 minuter, efter som min närstående inte vill känna oro i sitt vardagsliv att en mördare smyger runt husknutarna för att ta hämnd, antingen på mig eller min närstående så som barnen, det handlar om konsekvenser som kan uppstå om man lägger sig i sådant som utgör stora risker. Sedan måste man alltid räkna med att mördaren har många vänner som kan hjälpa vederbörande med att skada andra människor.
Det är ett mycket farligt och riskfullt spel att hjälpa till med att försöka få fast en mördare, därför väljer många att inte blanda sig i sådana saker som handlar om mord och dess polisutredningar med anledning av att det finns stora risker som man själv utsätter sig för om mördaren försätts på fri fot på grund av att bevisen inte var tillräckliga. Givet vis finns det personer som hört människo-skrik från båda sidorna av Rättarevägen, men som helt enkelt sagt är rädda för att blanda sig in i det som dom själva vet kan sluta mycket illa om Gärningspersonen inte kommer att kunna dömas.
Mvh/ @JokerMannen