2019-09-21, 00:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @CarlJanne75

Det är helt korrekt att jag aldrig har skrivit någonting elakt om någon person inom familjen Wesström, men det är de imbecilla personerna som vill få andra att tro så, det är också deras egentliga anledning till att de skriver på ett sådant sätt som de gör.

Motivet till mordet finns 👤bland annat👤 att finna i offrets sätt att vara, och du vet mycket väl att jag är överens mig dig i detta fallet, men observera det att jag skrev, bland annat.

Men inom detta mordfallet är jag näst intill övertygad om att motivet till mordet finns hos en helt annan person.

Du vet också att Kurt Jokern Olsson är sedan länge antaget.

Mvh/ @JokerMannen

Så varför berättar du inte vad du tror?
Citera
2019-09-21, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så ena stunden är du övertygad om
att SD och HD är skyldiga men nu är de
plötsligt oskyldiga?

Vad tror dina två hemliga källor?
Vem tror de är GM?
Vad berättade LW den 2 maj 2018
för sin vän?
Varför har du LWs privata dagböcker?
Borde du inte lämna dem till polisen?
Letade GM efter mordet efter LWs
privata dagböcker och örhängena?
Vad är det som är så hemligt?
Vad är det som inte får komma ut?

Jag ställde ett flertalet frågor till medlemmen @hoppsann om bland annat Peter Springares bok och när den kommer, sedan frågade jag vad @hoppsann tror om SD och HD's eventuella friskrivning, jag ställde endast olika frågor till @hoppsann som jag givet vis hoppas att kunna få svar på, annars får jag senare ställa mina frågor till dig och hoppas på svar från dig.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-21, 00:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag ställde ett flertalet frågor till medlemmen @hoppsann om bland annat Peter Springares bok och när den kommer, sedan frågade jag vad @hoppsann tror om SD och HD's eventuella friskrivning, jag ställde endast olika frågor till @hoppsann som jag givet vis hoppas att kunna få svar på, annars får jag senare ställa mina frågor till dig och hoppas på svar från dig.

Mvh/ @JokerMannen

Ja, du ställer väldigt mycket frågor hela
tiden men svarar du någonsin på de
frågor som ställs till dig?
Citera
2019-09-21, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
27/9, vet ej tid.

Bästa @Rosamund

Den 27 September kan faktiskt betyda att KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding kommer att begära häktnings-förlängning av den på sannolika skäl misstänkte personen, jag vet bland annat att man fått några ytterligare svar från NFC ... men som sagt vad, vi får helt enkelt vänta och se vad som nu kommer att äga rum den 27 September.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-21, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
27/9, vet ej tid.

Tack. Brukar vara kl. 12
Citera
2019-09-21, 01:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
God eftermiddag @Fotoalbuns

Just i det här fallet har du låtit din tankeverksamhet fånga upp något som faktiskt är relevant. Det finns faktiskt en person vilken kände Lena Wesström mycket väl, och som faktiskt vet väldigt mycket, och just i det här fallet är det ifrån min sida sagt en mycket naturlig mänsklig reaktion att inte vilja bli indragen inom ett mordfall där det finns en👤 eller flera👤👤 Gärningspersoner involverade som inte har kunnat bli dömda och härtill sagt också, att det finns mycket troligt flera personer som står Gärningspersonen👤 eller Gärningspersonerna👤👤 mycket nära, det vill säga, att lägga sin näsa i blöt inom ett sådant här fall, kan kosta mer än det smakar, och frågan till detta nyligen sagda följer alltid med frågan, - är det verkligen värt att offra sig för detta ?

Mvh/ @JokerMannen

Det här är ett riktigt otäckt inlägg, tycker
jag. Det låter som om det skulle handla
om ett kriminellt MC-gäng istället för
ett gäng GC-muppar.

Så även om SD sitter häktad så ska ingen
känna sig säker för han kan ändå skicka
ut sina torpeder ur järngänget?

Är det så det ska uppfattas?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-21 kl. 01:35.
Citera
2019-09-21, 03:09
Medlem
Citat:
ett gäng GC-muppar.

Du skall till att börja med få ett exempel av mig till din bästa förståelse över vad det är som jag egentligen vill framföra, och om du du beter dig vuxet och hövligt, så kommer jag att förklara vidare om detta. Nu tar jag mig själv som exemplet.

Låt oss säga att jag har en fru och två barn som är 10 respektive 12 år och jag lever ett bra liv. En dag träffar jag min vän LW👤 som kommer på besök, och vännen berättar för mig att vederbörande har blivit hotad, 12 dagar senare för jag höra att min vän LW👤 har försvunnit och ytterligare 8 dagar därefter får jag veta att min vän LW👤 har blivit mördad. Låt oss vidare säga att jag känner till en hel del.

Låt oss då anta att jag går till polisen och berättar vad jag vet och sedan kallas till en rättegång som ett av vittnena, efter avslutad rättegång visar det sig att Gärningspersonen frias och i och med detta kan jag riskera att stå näst i tur på mördaren's lista, jag tycker inte att det är värt att utsätta mig för en sådan risk.

När jag plötsligt bestämmer mig för att involvera mig inom en polisutredning som har med ett mord att göra kommer jag att hamna i konflikter med min närstående och vårat gräl kommer sedan i sin tur att påverka barnen, jag kan alltså som du skall förstå riskera att förlora det som jag har byggt upp under många år på bara 30 minuter, efter som min närstående inte vill känna oro i sitt vardagsliv att en mördare smyger runt husknutarna för att ta hämnd, antingen på mig eller min närstående så som barnen, det handlar om konsekvenser som kan uppstå om man lägger sig i sådant som utgör stora risker. Sedan måste man alltid räkna med att mördaren har många vänner som kan hjälpa vederbörande med att skada andra människor.

Det är ett mycket farligt och riskfullt spel att hjälpa till med att försöka få fast en mördare, därför väljer många att inte blanda sig i sådana saker som handlar om mord och dess polisutredningar med anledning av att det finns stora risker som man själv utsätter sig för om mördaren försätts på fri fot på grund av att bevisen inte var tillräckliga. Givet vis finns det personer som hört människo-skrik från båda sidorna av Rättarevägen, men som helt enkelt sagt är rädda för att blanda sig in i det som dom själva vet kan sluta mycket illa om Gärningspersonen inte kommer att kunna dömas.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-21, 03:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Du skall till att börja med få ett exempel av mig till din bästa förståelse över vad det är som jag egentligen vill framföra, och om du du beter dig vuxet och hövligt, så kommer jag att förklara vidare om detta. Nu tar jag mig själv som exemplet.

Låt oss säga att jag har en fru och två barn som är 10 respektive 12 år och jag lever ett bra liv. En dag träffar jag min vän LW👤 som kommer på besök, och vännen berättar för mig att vederbörande har blivit hotad, 12 dagar senare för jag höra att min vän LW👤 har försvunnit och ytterligare 8 dagar därefter får jag veta att min vän LW👤 har blivit mördad. Låt oss vidare säga att jag känner till en hel del.

Låt oss då anta att jag går till polisen och berättar vad jag vet och sedan kallas till en rättegång som ett av vittnena, efter avslutad rättegång visar det sig att Gärningspersonen frias och i och med detta kan jag riskera att stå näst i tur på mördaren's lista, jag tycker inte att det är värt att utsätta mig för en sådan risk.

När jag plötsligt bestämmer mig för att involvera mig inom en polisutredning som har med ett mord att göra kommer jag att hamna i konflikter med min närstående och vårat gräl kommer sedan i sin tur att påverka barnen, jag kan alltså som du skall förstå riskera att förlora det som jag har byggt upp under många år på bara 30 minuter, efter som min närstående inte vill känna oro i sitt vardagsliv att en mördare smyger runt husknutarna för att ta hämnd, antingen på mig eller min närstående så som barnen, det handlar om konsekvenser som kan uppstå om man lägger sig i sådant som utgör stora risker. Sedan måste man alltid räkna med att mördaren har många vänner som kan hjälpa vederbörande med att skada andra människor.

Det är ett mycket farligt och riskfullt spel att hjälpa till med att försöka få fast en mördare, därför väljer många att inte blanda sig i sådana saker som handlar om mord och dess polisutredningar med anledning av att det finns stora risker som man själv utsätter sig för om mördaren försätts på fri fot på grund av att bevisen inte var tillräckliga. Givet vis finns det personer som hört människo-skrik från båda sidorna av Rättarevägen, men som helt enkelt sagt är rädda för att blanda sig in i det som dom själva vet kan sluta mycket illa om Gärningspersonen inte kommer att kunna dömas.

Mvh/ @JokerMannen

Det är ju konstigt att inte alla fängelser
står tomma.

Förstår du inte själv att dina inlägg
kan uppfattas som hot?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-21 kl. 03:39.
Citera
2019-09-21, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag anklagar ingen. Har dock sett i någon intervju med åklagaren Åsa Hiding att hon antyder att Peter Springare skulle kunna vara den ansvarige för de uppkomna problemen. Men vad menar hon egentligen att han skall ha gjort för fel?
PS:s bok ligger i träda tills det kristalliserar sig med SD. PS vet för lite från utredningen just nu och sticker han ut hakan med olika påståenden om hans åtgärder som han vill skönmåla kan det ge oönskad effekt och haverera helt hans gloria om att vara duktig utredare.
Däremot om hans åtgärder visar sig nyttiga för utredningen, så släpps den direkt. Annars ändras vissa stycken, misstag kan alla göra och dom duktiga lär sig av dom.

Jag TROR att minst en åtgärd kan slå tillbaka och åtal väckas mot honom eller ledningen. Att andra åtgärder var misslyckade eller helt felaktiga kan man ju alltid vara efterklok med, men inte då och där.
Citera
2019-09-21, 10:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
ett gäng GC-muppar.

Det kan också uppfattas på ett helt annat sätt: En fullfjädrad psykopat är i farten.
Citera
2019-09-21, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När är häktningsförhandlingen? Datum och tid?
TACK!
På fredag nästa vecka den 27/9 på fm eller em i en förhandlingssal i Örebro tingsrätt.
Citera
2019-09-21, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
På fredag nästa vecka den 27/9 på fm eller em i en förhandlingssal i Örebro tingsrätt.

Tack! Det skall bli intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in