2019-09-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
De åkte 08.41 i onsdags och är hemma nu på söndag. Tre förlorade abetsdagar i Riksdagen. När de firar juden som är en bärande del av massinvandringen som orsakar skjutningar och bomber sitter de i Tel Aviv på skattebetalarnas bekostnad. Vämjeligt.

Skrämmande och avskyvärt, men ingen verkar förstå, varför?
Citera
2019-09-20, 23:00
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammedborgare
Politiker blir även bjudna på fester, kändispartyn, i Sverige. Det verkar ju vara ok. Vad är skillnaden nu?

Enligt mig så får dom bli bjudna på vad som helst. Så länge som dom själva står för kostnaderna. Är det okey för dig om politiker bjuds på nya dammsugare från Electrolux, egna mobiltelefoner, gratis spa eller kanske rent av varsin elcykel direkt från företagen ?
Känns det okey om dom får gratis matkassar eller fri sprit att hämta hos spritproducenten ?

Ska det överhuvudtaget finnas några regler för politiker när det kommer till gratis varor, tjänster eller presenter som tack för hjälpen
Citera
2019-09-20, 23:01
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det finns flera skäl, här är några av dem:

1) I princip bör Sverige sträva efter att ha goda relationer med så gott som samtliga stater i världen. Ett fåtal undantag kan man tänka sig.

2) Israel är Mellanösterns enda demokrati och vi bör ha särskilt goda relationer till demokratier.

3) Israel för dagligen krig mot islamister och islamistiska terrorister. De är den västerländska civilisationens främsta utpost.

4) Israel besitter avgörande kunskaper i kriget mot terrorismen, och om vi kan byta underrättelser med varandra så har vi ömsesidig nytta av detta.

5) Israels krigsindustri är framgångsrik och vi borde upparbeta ett samarbete på detta område, t ex borde vi ha övervägt att köpa David's Sling istället för Patriot.

6) Israel har en medborgararmé baserad på värnplikt, precis som vi håller på att återuppbygga. Det finns mycket vi kan lära därifrån, sådant som vi själva har glömt.

Ja, det finns nog fler skäl.

Israel medicinerade svarta bidragstagare med kemisk kastrering det vore något för oss att ta efter.

De skjuter typ 100 araber för varje israel som stryker med. Även här finns det lärdom att inhämta.
Citera
2019-09-20, 23:03
Medlem
Citat:
De åkte 08.41 i onsdags och är hemma nu på söndag. Tre förlorade arbetsdagar i Riksdagen. När de firar juden som är en bärande del av massinvandringen som orsakar skjutningar och bomber sitter de i Tel Aviv på skattebetalarnas bekostnad. Vämjeligt.
Jag tycker plenumsalen oftast är rätt tom när jag sett sändningar därifrån. Problemet är kanske större än dessa dagar de är borta nu. Jag tror de är online även på resan.
Citera
2019-09-20, 23:04
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltLakeCity
Skrämmande och avskyvärt, men ingen verkar förstå, varför?
En del är maniskt konflikträdda och kan inte förstå orsakssamband. Bara en sån sak att judehororna åker på betald arbetstid kan en del inte ta in.
Citera
2019-09-20, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Enligt mig så får dom bli bjudna på vad som helst. Så länge som dom själva står för kostnaderna. Är det okey för dig om politiker bjuds på nya dammsugare från Electrolux, egna mobiltelefoner, gratis spa eller kanske rent av varsin elcykel direkt från företagen ?
Känns det okey om dom får gratis matkassar eller fri sprit att hämta hos spritproducenten ?

Ska det överhuvudtaget finnas några regler för politiker när det kommer till gratis varor, tjänster eller presenter som tack för hjälpen
Gränsen i näringslivet är en middagsbjudning.
Citera
2019-09-20, 23:05
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Åfan. Jag tror nog att det kittlade gottans i Svetsarens prinskorvsfingrar att hånka på societetssvansen och försvinna och glömma bort Svänska pråpblämän.

Var det i så fall kittlade hos Åkesson vill jag inte ens tänka tanken. Men visst har väl Åkesson varit på bögklubb ?
Dock Bra att varken Åkesson, Sjöstedt eller Löfven åkte, oavsett om dom blev bjudna eller ej
Senast redigerad av locknloll 2019-09-20 kl. 23:17.
Citera
2019-09-20, 23:06
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Gränsen i näringslivet är en middagsbjudning.

Här var det väl lite mer än en middagsbjudning ?
Citera
2019-09-20, 23:08
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Israel medicinerade svarta bidragstagare med kemisk kastrering det vore något för oss att ta efter.

De skjuter typ 100 araber för varje israel som stryker med. Även här finns det lärdom att inhämta.

Det låter ju bra!
Kemisk kastrering som villkor för negrer att komma hit känns ju lite tryggare!
Att skjuta 100 blattar för varje svensk som dödas av en blatte är väl lite för mycket? Eller?

Vad säger Bindefelt om dessa siffror?
Var har han fått degen ifrån för denna bjudning? Notan lär ju landa på flera miljoner!
Senast redigerad av Innerfittefett 2019-09-20 kl. 23:11.
Citera
2019-09-20, 23:08
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Jag tycker plenumsalen oftast är rätt tom när jag sett sändningar därifrån. Problemet är kanske större än dessa dagar de är borta nu. Jag tror de är online även på resan.
Kan bero på att ledamöterna sitter i olika utskott eller deltar i andra demokratiska arbeten de valts till att utföra mot en mkt generös ersättning. Att åka på lyxsemester till Israel för att fira en festfixare kan inte anses ingå i en riksdagsledamots uppdrag och då spelar de ingen roll om de är "online" lr inte.
Citera
2019-09-20, 23:11
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Otroligt korkat och naivt! Att påstå att bögjuden är en gammal barndomsvän låter ju som en saga!
Jävligt märkligt att en sån snubbe har blivit bästa bästa polare med så många på så liten tid?

Har någon frågat exvis Kristersson, hur ofta han umgås med judebögen?
Alla aktiva politiker borde få den frågan. Då kan man nog räkna ut vilka som är gamla vänner..

Enligt Bindefeld, om han nu inte är felciterad så är detta människor som varit hans vänner i tjugo, trettio år.
Hur gammal är tex Ebba ?
Citera
2019-09-20, 23:11
Medlem
Citat:
Kan bero på att ledamöterna sitter i olika utskott eller deltar i andra demokratiska arbeten de valts till att utföra mot en mkt generös ersättning. Att åka på lyxsemester till Israel för att fira en festfixare kan inte anses ingå i en riksdagsledamots uppdrag och då spelar de ingen roll om de är "online" lr inte.

De kanske tog ledigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in