2019-09-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ingen mer än jag som tycker det är konstigt att Julia dyker upp på flera konstiga ställen? Hot mot sjukhus och läkare och nu sambo med skytten som sköt Henrik

I Julias tråd påstås det att hennes älskare (läkaren) som förnekade relation med Julia var gift med en advokat/jurist.

Jag såg efternamnet Nisel2 flera gång i mejlen som skickades ut ,HOL älskarinna hade ju samma efternamn. Har älskarinnan Mar6a varit gift med en läkare som har jobbat på sjukhuset?
Citera
2019-09-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej det vet ingen om Karin i dag har tagit behandling men av dom slutsatser flera drog av intervjun med henne och bilder så var det "Stackars smutsiga uteliggaren som inte har tvättat håret och har ett ärr på armen och verkar undernärd" och det tyder på ett aktivt missbruk.
Karin har konsekvent i flera års tid förnekat sitt missbruk. Varför skulle det ha ändrats nu?

Är jag sjukligt besatt för att jag citerar från domar om Karins missbruk och hennes lögner? Ofta för att bemöta dom otroliga lögnerna som kommer upp här om offret som blev skjuten.
Karin är skyldig till mycket och har gjort livet till ett helvete för sina barn och sitt ex i många år och det finns väl dokumenterat och det kallar du för skit
Fakta är fakta och Karin är fortfarande misstänkt för anstiftan till mordförsök.
Då behandlas hon som alla andra MGM och man lägger ut om den personens liv.
Passar det inte dig så passar du nog bättre på Familjeliv!

Men kanske du ger dig på Efternamn08 också snart efter allt hen har lagt ut om Olafsen.
Han kanske inte går att få tag i för att han är på behandlingshem och har slutat knarka.

Lite besatt är du nog. Du har bidragit med mycket fakta i tråden men håll gärna en aningens aning lägre profil nu och låt trollen prata ihjäl varandra under något dygn.
Citera
2019-09-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
I Julias tråd påstås det att hennes älskare (läkaren) som förnekade relation med Julia var gift med en advokat/jurist.

Jag såg efternamnet Nisel2 flera gång i mejlen som skickades ut ,HOL älskarinna hade ju samma efternamn. Har älskarinnan Mar6a varit gift med en läkare som har jobbat på sjukhuset?

Ja men det verkar ha varit skilda sedan många år. I tråden stod det att han var sambo med någon sjuksköterska som heter Britt?
Citera
2019-09-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ingen mer än jag som tycker det är konstigt att Julia dyker upp på flera konstiga ställen? Hot mot sjukhus och läkare och nu sambo med skytten som sköt Henrik

FO har rättegång dagar efter skjutningen, uteblir och är på rymmen.

KL som ska vara bekant med FO får beslut vad som gäller i hennes ärende med HOL några dagar innan skotten.

JL mfl får beslut i deras ärende någon vecka innan skotten. Inblandade där kan kopplas både till HOL, KL och FO via älskarinnor, fd älskare, fd arbetskamrater eller hur det nu var?

Det vore ju bra om lösningen fanns någonstans i denna röra. Då borde det gå att klara upp.

Motivet för KL skulle då vara ekonomisk vinning och hämnd. HOL har ju ’misshandlat’ och ’bedragit’ henne. Tagit den fina våningen och barnen från henne. Förstört hennes karriär och renommé.

Motivet för FO skulle vara ’nystart’ med en peng på fickan efter år av soffsurfande, dagsverken och förskott på lön. Han hjälper en dam i nöd som tack för all hjälp han fått med att betala räkningar, ja kanske till och med fått ett ekonomiskt bidrag då och då ur arvskassan? Kontant då eftersom han inte har något konto...
Praktiskt att inte har konto om man inte vill lämna spår efter sig.

Motivet för evtl medhjälpare skulle då vara vad som helst ovan personer hade manipulerat dem till att tro. Han lånar någon målvakts bil eller falskskyltar morsans brorsas bil och skjutsar skytt och har nog inte sovit så bra sedan dess.

Ja man kan spekulera men det måste få sin förklaring allt här snart så KL kan bli rentvådd om oskyldig eller inburad och få vård om skyldig.

Freddan kommer ju få skaka galler i vilket fall som helst då han ju är efterlyst av polisen. Blir nog en välbesökt rättegång när den inställda kan genomföras och rymlingen är tillbaka där han hör hemma.
Citera
2019-09-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Lite besatt är du nog. Du har bidragit med mycket fakta i tråden men håll gärna en aningens aning lägre profil nu och låt trollen prata ihjäl varandra under något dygn.

Ja, visst har Timeout bidragit med fakta, men i princip varje inlägg märks besattheten och enkelspårigheten,.
Troll är väl vi som kan tänka oss att det kan vara någon annan än KL som ligger bakom detta mordförsök? I så fall är jag gärna ett troll, även om jag inte är övertygad om att KL är oskyldig. Time will tell!
Citera
2019-09-20, 22:31
Medlem
Citat:

Ja jag har fått höra att jag har noll trovärdighet och är ett troll flera gånger i tråden så att du kallar mig för troll för att jag tror att det finns fler som vill skada Henrik får jag acceptera.
Citera
2019-09-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
FO har rättegång dagar efter skjutningen, uteblir och är på rymmen.

KL som ska vara bekant med FO får beslut vad som gäller i hennes ärende med HOL några dagar innan skotten.

JL mfl får beslut i deras ärende någon vecka innan skotten. Inblandade där kan kopplas både till HOL, KL och FO via älskarinnor, fd älskare, fd arbetskamrater eller hur det nu var?

Det vore ju bra om lösningen fanns någonstans i denna röra. Då borde det gå att klara upp.

Motivet för KL skulle då vara ekonomisk vinning och hämnd. HOL har ju ’misshandlat’ och ’bedragit’ henne. Tagit den fina våningen och barnen från henne. Förstört hennes karriär och renommé.

Motivet för FO skulle vara ’nystart’ med en peng på fickan efter år av soffsurfande, dagsverken och förskott på lön. Han hjälper en dam i nöd som tack för all hjälp han fått med att betala räkningar, ja kanske till och med fått ett ekonomiskt bidrag då och då ur arvskassan? Kontant då eftersom han inte har något konto...
Praktiskt att inte har konto om man inte vill lämna spår efter sig.

Motivet för evtl medhjälpare skulle då vara vad som helst ovan personer hade manipulerat dem till att tro. Han lånar någon målvakts bil eller falskskyltar morsans brorsas bil och skjutsar skytt och har nog inte sovit så bra sedan dess.

Ja man kan spekulera men det måste få sin förklaring allt här snart så KL kan bli rentvådd om oskyldig eller inburad och få vård om skyldig.

Freddan kommer ju få skaka galler i vilket fall som helst då han ju är efterlyst av polisen. Blir nog en välbesökt rättegång när den inställda kan genomföras och rymlingen är tillbaka där han hör hemma.

Mycket bra skrivet
Citera
2019-09-20, 22:36
Medlem
Citat:

Herrgud Julia påstod att hon hade en relation med läkaren Nise*l som förnekade relation. Denna läkare är tydligen pappa till HOLS älskarinnans dotter Joh*anna som var anklagade för att att skicka mejl till KLS pojkvän. Vad i helvete är detta för soppa, går ju inte ens att hitta på sån här skit
Citera
2019-09-20, 22:40
Medlem
Citat:
Herrgud Julia påstod att hon hade en relation med läkaren Nise*l som förnekade relation. Denna läkare är tydligen pappa till HOLS älskarinnans dotter Joh*anna som var anklagade för att att skicka mejl till KLS pojkvän. Vad i helvete är detta för soppa, går ju inte ens att hitta på sån här skit

Så pappan som är läkare till Johanna ansökte om kontaktförbud mot Julia och Karins nye man läkaren SH ansökte om kontaktförbud mot Johanna?
Henrik vill ha kontaktförbud mot Karin.

Det låter som om alla vill slippa varandra.
Citera
2019-09-20, 22:41
Medlem
Citat:

Ja, det är inte helt lätt att hänga med i svängarna...
Citera
2019-09-20, 22:41
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ja jag bidrar med fakta i tråden och inte lögner som många av trollen. Det är tydligen lite speciellt att det är en kvinna som MGM för då går manshatande trollen igång.

Nej jag är inte ett dugg besatt, däremot aktiv i tråden. Precis lika aktiv som jag har varit i andra trådar när jag engagerar mig i något.
Det finns en tråd där jag har långt över 1000 inlägg, (FB) Mordet på Eva Magnusson från Nora (Misstänkt GM avliden), och då var jag relativt nyreggad och här är jag långt ifrån den mängden av inlägg.

Jag är inte den som har flest inlägg här i tråden, det finns minst en som har det dubbla och flera som har ungefär lika många som mig... men jag är ju besatt för jag tar BO i försvar

Trollen pratar ihjäl sig så bra vare sig jag är aktiv eller inte
Citera
2019-09-20, 22:46
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Kan man kontakta Karins advokat och lämna information om Olafsen och Julia eftersom polisens tipstelefon hade över 40 min telefonkö? Kanske borde ringa åklagaren? Om min teori att Julia anstiftat och använt Olafsen?

Hej!
Du kan tipsa polisen via webben om du inte kommer fram på telefon:
https://polisen.se/kontakt/tipsa-polisen/tipsa-polisen-via-webben/
Men glöm i så fall inte bort att notera att du även försökt komma fram på telefon och att det var lång telefonkö.

Du kan ju testa och se om du får kontakt med Karins advokat eller någon på det advokatkontoret som kan ta emot information i det aktuella ärendet.

Tack för den information du har delat i den här tråden!
Senast redigerad av Charta.12 2019-09-20 kl. 22:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in