2019-09-19, 14:31
Medlem
Salehhadris avatar
Vart har sadka tagit vägen? Längesen jag såg till han. Är han i Sverige? Utomlands? Sitter? Var han inblandad i planeringen av Köpenhamns morden tror ni?
Har här i västerort hört att han skapat sig några fiender (Inte SZ), varför vet jag inte!
Citera
2019-09-19, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Vart har sadka tagit vägen? Längesen jag såg till han. Är han i Sverige? Utomlands? Sitter? Var han inblandad i planeringen av Köpenhamns morden tror ni?
Har här i västerort hört att han skapat sig några fiender (Inte SZ), varför vet jag inte!
Han blev ju misshandlad och han håller låg profil antar jag
Citera
2019-09-19, 15:35
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Han blev ju misshandlad och han håller låg profil antar jag
Hört olika. En säger att han misshandlats, en säger att det inte är han på videon, en säger han gömmer sig utomlands, en att han ligger lågt, en säger att DP vill klippa sadka och att de inte är vänner/allierade längre. Förstår om det förvirrat och fått dig att tro på det. De ja vill säga är att, ta det mesta som sägs pp flashback med en nypa salt. Är det någon som verkligen vet och är säker på sin sak som kan berätta?
Citera
2019-09-19, 16:03
Medlem
Citat:
Hört olika. En säger att han misshandlats, en säger att det inte är han på videon, en säger han gömmer sig utomlands, en att han ligger lågt, en säger att DP vill klippa sadka och att de inte är vänner/allierade längre. Förstår om det förvirrat och fått dig att tro på det. De ja vill säga är att, ta det mesta som sägs pp flashback med en nypa salt. Är det någon som verkligen vet och är säker på sin sak som kan berätta?
Jag har sett videon, de som talar för att de är sadka är att de som misshandlar honom hörs säga " Sadka ha, dp ha" det som talar emot att de är han är att personen på videon ser inte alls ut som de bilder som cirkulerat på honom, dvs helt annan hudton.
Är sadka på nåt sätt släkt med Hajduut(masla warsame)?
Senast redigerad av Adrenalina23 2019-09-19 kl. 16:12.
Citera
2019-09-20, 01:44
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jag har sett videon, de som talar för att de är sadka är att de som misshandlar honom hörs säga " Sadka ha, dp ha" det som talar emot att de är han är att personen på videon ser inte alls ut som de bilder som cirkulerat på honom, dvs helt annan hudton.
Det med hudton kan ha med ljussättningen/ljuset att göra med. Just saying. Har svårt att avgöra om det är han eller inte därför vill jag veta från någon som är 100 % på det den säger. Ingen aning om de var/är det
Citera
2019-09-20, 09:33
Medlem
Citat:
Det med hudton kan ha med ljussättningen/ljuset att göra med. Just saying. Har svårt att avgöra om det är han eller inte därför vill jag veta från någon som är 100 % på det den säger. Ingen aning om de var/är det
Yes men i övrigt, ansiktsdragen tycker jag inte heller är särskillt lika men de kan ju bero på att han var helt sönderslagen... nåt nytt från dina kontakter?
Citera
2019-09-20, 13:21
Medlem
Citat:

Vad jag förstår är han lillebror till Maslah.
Citera
2019-09-20, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vad jag förstår är han lillebror till Maslah.
Okej, låter tråligt då han hyllar honom mycket på fb, så då är makael och sadka bröder? låter isf inte särskillt troligt att dp skulle va ute efter sadka om det är hajduuts lillebror?
Citera
2019-09-20, 14:42
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Yes men i övrigt, ansiktsdragen tycker jag inte heller är särskillt lika men de kan ju bero på att han var helt sönderslagen... nåt nytt från dina kontakter?
Nej verkar ganska tyst kring detta. Sägs på gatan att den långe som stod i busken och grät INTE är inblandad och att han hade sprungit därifrån som franky och kommit undan men kommit tillbaka och var i chocktillstånd när snuten kom. Franky var ju nära att komma undan när han sprang men träffades av skott. Den långe ur alltså inte sålt ut dem och var själv ett offer. Det är folk i malmö/Danmark som sålt ut SZ killarna till DP. För att få veta mera får någon antingen kliva fram och börja ge lite info i tråden, vi får vänta tills förundersökningen är klar eller tills medierapporteringen kring fallet drar igång på allvar igen.
Många i Byn vill inte prata om SZ/DP pga de känner folk från båda sidor och inte är inblandade i konflikten eller att det når den man pratat om och det kan leda till repressalier.

Summa summarum är att Den långe inte sålt ut sina vänner som först spekulerades av vissa här i tråden.
Citera
2019-09-20, 14:44
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Okej, låter tråligt då han hyllar honom mycket på fb, så då är makael och sadka bröder? låter isf inte särskillt troligt att dp skulle va ute efter sadka om det är hajduuts lillebror?
Som sagt, 95% som skrivs är skitsnack så tro inte på att de är ute efter han eller det andra du hör tills dess att någon som är helt säker droppar info. Ryktas och hittas på tok för mycket på flashback
Citera
2019-09-20, 16:00
Medlem
om du vet info och sprider här på flashback är du själv en tönt

mvh, till de som tar åt sig
Citera
2019-09-20, 16:03
Medlem
Citat:
Som sagt, 95% som skrivs är skitsnack så tro inte på att de är ute efter han eller det andra du hör tills dess att någon som är helt säker droppar info. Ryktas och hittas på tok för mycket på flashback
Yes, kanske lite Offtopic men en relevant för konflikten, är det klarlagt vilka exakt det var som sköt karrar i garaget`?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in