2019-09-19, 19:47
Medlem
– Att politiker umgås med kändisar är vardag i dag, vi är vana vid att se den typen av umgänge. Men det som kan sticka i folks ögon är att det här klassas som en lyxresa och att de kan misstänka att Bindefeld, om han har bjudit på resan, ska få något i gengäld i framtiden. Och där har makthavarna en särskild plikt att vara noga, säger Göran Sundström.
Tror du att väljarna reagerar på att partiledarna är borta nu när budgeten precis har lagts?
– Nej, kanske inte just över budgeten, men det finns en olämplighetsaspekt i att vara borta från landet när det pågår viktiga debatter, säger Göran Sundström.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/professor-vill-att-partiledarnas-resa-utreds

Har de ansökt om ledighet?
Citera
2019-09-19, 19:52
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uea
– Att politiker umgås med kändisar är vardag i dag, vi är vana vid att se den typen av umgänge. Men det som kan sticka i folks ögon är att det här klassas som en lyxresa och att de kan misstänka att Bindefeld, om han har bjudit på resan, ska få något i gengäld i framtiden. Och där har makthavarna en särskild plikt att vara noga, säger Göran Sundström.
Tror du att väljarna reagerar på att partiledarna är borta nu när budgeten precis har lagts?
– Nej, kanske inte just över budgeten, men det finns en olämplighetsaspekt i att vara borta från landet när det pågår viktiga debatter, säger Göran Sundström.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/professor-vill-att-partiledarnas-resa-utreds

Har de ansökt om ledighet?

Undra om Ebba Busch Thor ska ses som politiker eller kändis? Hon börjar allt mer kännas som en influencer.
Citera
2019-09-19, 20:00
Medlem
Mrflinks avatar
Alla politiker kan inte åka på party utomlands, risken finns att dom kanske inte får återvända till Sverige. Jag hade själv hoppats att alla politiker hade åkt och inte fått komma tillbaka. Då kanske vi kunde få ordning på landet.
Jag HATAR politiker. Folkvalda jo tjena. Demokrati på politikers villkor.
Citera
2019-09-19, 20:01
Medlem
foxtrouts avatar
Vad är grejjen, de är väl där privat?
Citera
2019-09-19, 20:14
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foxtrout

Så alla sammankomster såsom våra folkvalda befinner sig på är ok, så länge de är privata? Du vet lika väl som mig att det beror på VEM det är som befinner sig var...
Citera
2019-09-19, 20:15
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Starkt av dessa partiledare att göra denna viktiga resa och samtigt kunna hålla flygskammen under kontroll

Även starkt jobbat av övriga kändisar på expressens lista. Ena dagen är det så jävla viktigt med klimatet och alla måste hjälpas åt att rädda jorden. Nästa dag flyger de till ett 60 års kalas i Israel.

Om de verkligen menar allvar med snacket om klimathot och flyget som en stor miljö bov så borde de tackat nej till festen, av klimatskäl. Eller valt att delta via Skype.
Citera
2019-09-19, 20:19
Medlem
Citat:
Nej de är självklart där för att de är politiker! De trodde de skulle få bra PR för denna resa men verkar bli tvärtom och kanske några mutåtal på köpet.
Citera
2019-09-19, 20:21
Medlem
Citat:

Precis!

Alla gästerna är inte politiker utan det viktiga är att det är Mikael Binderfelst privata 60-årsfest. Ganska storståtligt att bjuda alla över 100 personer på flygresa till Tel Aviv och bjuda på hotell och annat. Men han har väl råd kan jag tänka mig. Han kan glömma att det är avdragsgillt i firman.

Bland elitpolitikerna är Mona Sahlin som tydligen tillhör vänkretsen
Citera
2019-09-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ebba kanske? Gud?
Det är väl ok att bli bjuden på en fest dom bör dock ta ut semester för dagarna
Citera
2019-09-19, 20:37
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Så bra!

Sverige har ett drygt arbete framför sig i att försöka återskapa någorlunda goda relationer till Israel, vilka fördärvats av sittande regering, inte minst fd utrikesministern och de antisemiter som finns inom regeringspartiet. Klokt att ledare för borgerliga (nåja) partier åker dit och visar att det finns även i Sverige politiker som vill ha goda relationer med Mellanösterns enda demokrati.

Fantastiskt därtill att detta sker utan att det kostar skattebetalarna en krona. Så skall man hushålla med våra gemensamma resurser.
Varför är det viktigt att ha goda relationer med Israel?
Citera
2019-09-19, 20:41
Avslutad
Jag förmodar att samtliga är stora supportrar och lajkar sin kändisvän Greta och hennes miljöarbete, med allt vad det innebär
typ uppoffringar för att rädda planeten.
Det här måste väl ses som en studie i frosseri och utnyttjande av jordens samtliga resurser.
Citera
2019-09-19, 20:42
Medlem
swimmingpools avatar
Hur har Bindefeldt råd att bjuda alla dom? Har han nåt företag? Han är väl inte festfixare längre?

Han är nog högervriden med tanke på dom har har bjudit in. Vilket pack! Det är väl bara Orup och Lena Philipsson som är vettiga i den kändisskaran. Jag skulle spy av att umgås med dom människorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in