2019-09-19, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ja absolut, jag har träffat honom. Även sett en bild på Google som är raderad. En snaggad kille som det såg ut som stödde huvudet med armen i en säng. Tror den bilden gick till hans Twitter eller facebook

Jag har hittat två bilder på soc medier men de känns alldeles för mycket som long shot då jag inte vet hur han ser ut och efternamnet är vanligt. Får vila på hanen här. Viktigast att de får fatt på honom snarast.

Berätta gärna mer om FO om du vill. Ska inte ställa för närgångna frågor.
Citera
2019-09-19, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hon pratar gärna om sådant, men utan att precisera. Allt som oftast verkar hon ha något aktuellt bekymmer att stå i, men även positiva händelser pratas gärna om. Hon är även i hög grad brydd och medmänsklig. Det är intrycket man får när man dialogar med henne.
Det är sällan eller aldrig hon berättar något om Henrik/familjen, eller förtäljer något längre bak ur historien. Hon berättar tex aldrig heller vad hon gjort innan i livet i arbetslivet.
Det är bara dom som känner henne lite närmare som hon delger sådana saker. Hon har svårt att lita på folk och hon håller gärna avstånd, men vill likförbannat ha folk intill sig.
Verkar inte gilla ensamhet.

Hon är förslagen av sig. Tex inga problem att "krascha" in på en grupp folk på krogen eller caféer och mestadels även nå fram. Jag tror att hon uppfattas som intressant av dom flesta, både män och kvinnor i blandad klass. Det är på något vis givande att ha med henne att göra, och hur galet det än ser ut för många skribenter här - angenämt att ha henne inpå.
Tidigare med hunden Ester, var det där berömda "hundtricket" en självklarhet med henne också.

Är hon alltid på lyset och därför lite svår att läsa av?
Citera
2019-09-19, 15:13
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Är hon alltid på lyset och därför lite svår att läsa av?

Nejnej, hon är mestadels nykter, men ändå återkommande alkoholpåverkad. Berusad en gång i veckan sisådär, uppskattningsvis.
Problemet är ju mer vad hon gör och hur hon beter sig, när hon är påverkad.
Citera
2019-09-19, 15:17
Medlem
Citat:
Nejnej, hon är mestadels nykter, men ändå återkommande alkoholpåverkad. Berusad en gång i veckan sisådär, uppskattningsvis.
Precis. Många tar sig ett antal glas vin el öl fredag eller lördag och blir alkoholpåverkade. Men det innebär inte att de blir utåtagerande. De flesta blir lite glada, umgås med varandra, eller möjligen lite trötta i mössan och somnar i soffan. Det finns alla sorter. Men blir man aggressiv - dvs dåligt ölsinne - då bör man inte dricka överhuvudtaget. KL verkar verkligen agera så det syns och blir tagen med LOB. De flesta blir inte det. Så det säger mycket om hennes beteende. Och såna ska inte ha barn omkring sig när de får alkohol i sig. Det kan bli riktigt skrämmande.
Citera
2019-09-19, 15:23
Medlem
Citat:

Du är så otroligt detaljrik då du beskriver KL. Nästan på en daglig basis. Som vore ni väldigt nära. Det där har jag lite svårt att ta till mig. Det känns som om du fabulerar en väldig massa. Du blir mindre trovärdig ju mer detaljer du omger dig med.

Nä, dig tar jag inte på allvar.

Om du inte avslöjar exakt hur du förhåller dig till henne.
Citera
2019-09-19, 15:29
Medlem
Citat:

Uppfattar du att hon vill vara på fina ställen när hon är ute (typ alkad Östermalmslady) eller drar hon mer åt en fylla på kvarterets pizzeria? Eller har det kanske slajdat på skalan från det förra till det senare genom åren?
Citera
2019-09-19, 15:31
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Det handlar inte om otur utan om val man gör i livet.
Det är förresten patetiskt av alla som försöker hitta ursäkter till hennes handlingar oavsett om hon är skyldig eller inte till anstiftan till mordförsök. Det är skrämmande att folk tycker det är ok pga hennes ”livsöde” och att HOL är bi och bla bla bla! Och ännu mer skrämmande; att det är en människa i en sådan position (eller dåvarande) Och värst av allt...att hon sluppit så lindrigt hittills.

Jag har påverkats av att hon är behaglig för ögat. Det är skrämmande, ja.
Jag tror inte att genomsnittsalkoholisten har valt sitt beroende, och, när väl tåget är i rullning, aktivt väljer att inte hoppa av.
Mekanismen för kemisk hjärnpåverkan hos en alkoholist är så stark att nästan inget hejdar dennes förödande självdestruktiva framfart. Det enda man kan göra är att hoppas att det går fort till absoluta botten. Och hålla undan sig själv, pengar och andra medberoendebeteenden.
Där har Du valet, det är omgivningen som behöver välja rätt. Det är inte så att jag tycker att de ska "skylla sig själva". Utbildningen och informationen om detta är bristfällig. Varje anhörig är ganska ensam i detta, och åter igen är samhällsservicen för stöd dålig.
Citera
2019-09-19, 15:35
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Du är så otroligt detaljrik då du beskriver KL. Nästan på en daglig basis. Som vore ni väldigt nära. Det där har jag lite svårt att ta till mig. Det känns som om du fabulerar en väldig massa. Du blir mindre trovärdig ju mer detaljer du omger dig med.

Nä, dig tar jag inte på allvar.

Om du inte avslöjar exakt hur du förhåller dig till henne.

Tycker han är den användare som tillfört mest i tråden. Varför skulle vederbörande outa sig själv här på fb?
Citera
2019-09-19, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Tycker han är den användare som tillfört mest i tråden. Varför skulle vederbörande outa sig själv här på fb?
Det är flera som blivit bortskrämda från trådar för att de berättat och för att de råkat känna ev förövare eller brottsoffer. Och jag tror t o m det är emot FBs regler att be någon outa sig för sin trovärdighet. Antingen litar man på nån, eller också inte. Man får göra ett val.

KL har fått ett ansikte genom denna skribent. Och det är tacksamt. Nu sitter jag mest och håller tummarna att Olafs*en hittas. Snabbt. Har polisen läst tråden så har de lite adresser och personer de behöver kontakta - om det inte är gjort redan
Citera
2019-09-19, 15:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag vill så klart inte avslöja för mycket, men jag tangerar medvetet hela tiden vad som är säkerställt för min anonymitet i förhållande till att berätta om saker.

Hon hade inte vetat vem jag irl är, om hon hade läst här.
Hon hade dock direkt kunnat lista ut vilken yrkeskategori jag tillhör om hon läst mina inlägg i denna tråd, samt även vissa andra trådar.

Många känner till henne. I alla fall inom vissa yrkeskategorier. Karin har tyvärr oturen att göra kraftigt intryck på folk, varför många minns henne.
Jag gissar att det är därför hon även kämpat med att vara osynlig.
Se tex den som postade det gamla klassfotot på henne. H*n mindes till synes direkt vem hon är, och det där har förföljt henne lite i livet.
Eller dom tidigare media-artiklarna om någon som beskrev henne i egenskap av kursföreläsare.
Kan du förklara det fetade?
Vad är det som har förföljt Karin hela livet som har med klassfotot att göra?
Citera
2019-09-19, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX

rotesau
Rotesau har bara tillfört felaktigheter i denna tråd, många av felaktigheterna verkar mest vara för att gynna Karin och smutskasta HOL.

Han påstod att KL skulle ha mottagit lgh av sina föräldrar men tack vare en annan läsar kunde vi konstatera att det stämmer inte.

Han påstod att KL skärsår var pågrund av Hol , även detta påstående har visat sig inte vara korkat .

Den roligaste hittills ” full en gång i veckan” . KL har för fan supit bort allt , så att en sån alkoholiserade person skulle bara vara full en gång i veckan🤨.

Rotesau är klart på KL sida utan tvekan.
KL som enligt är Rotesau är snäll blabla men skiter fullständigt i sina barn + orkar inte träffa dem.
Citera
2019-09-19, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ja absolut, jag har träffat honom. Även sett en bild på Google som är raderad. En snaggad kille som det såg ut som stödde huvudet med armen i en säng. Tror den bilden gick till hans Twitter eller facebook

Kan du bekräfta om personen som jag hittade på Instagram är KL ? Finns längre bak i tråden.

Det går inte att förneka likheten mellan bröllopsbilder med HOl och den på Instagram.

För jag tror inte ett skit på vad Rotesau säger om Kl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in