2019-09-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Det är inte irrationellt att tro på Gud. Det är fullt rationellt att tro på Gud.

Det är du som saknar beläggen, inte jag, således är det du som saknar nåt och inte jag. Jag är segrare och du förlorare. Använder du inte alls ditt förstånd?
Både du och jag saknar belägg. Om du nu inte undanhåller beläggen, förstås?
Vilken Gud är det du tror på, med tanke på alla varianter som finns? Och varför är det rationellt att tro på alla varianter av Gud?
Citera
2019-09-19, 02:48
Bannlyst
Citat:
Att någon medvetet skapat människan färdiga som vi är är det enda sanna rimliga svaret. Alla kroppsdelar på cellnivå och organnivå måste finnas där färdigbyggda. Du snackar så mycket skit. Medvetande kräver medvetande. Medvetande kan inte komma från ickemedvetande. Förkovra dig.
Det du talar om är en religiös tro. Det har inget med fakta och verkligheten att göra men jag tycker du har rätten att tycka och tro som du vill, även när du har fel.
Citera
2019-09-19, 02:52
Bannlyst
Citat:
Nej det har ni inte. Ni är ytliga onda människor. Icke troende människor kan inte känna empati. Alla former av känslor de visar är ett sätt för de att få nåt tillbaka.
En människa som säger att andra människor är onda måste vara ond själv. Jag säger aldrig att andra är onda, tvärt om tar jag emot alla i min tanke och önskar dem alla väl. Det kan jag göra därför att jag inte är bunden till något påhittat konspirationsväsen. Dvs, jag står helt fri från de andliga tvångstankarna och kan därför se vår på egen hand långsamt utvecklade natur som den är. Något påhittat andligt väsen behövs inte för att det skall fungera.
Senast redigerad av Albax 2019-09-19 kl. 02:57.
Citera
2019-09-19, 07:04
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Läs igen och ta på dig dina glasögon.
Jag har läst igen, med samma resultat.
Citera
2019-09-19, 09:04
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ja, jag har evidens och det räcker att jag själv blir övertygad av evidensen. Ja, att förvänta sig belöning från Gud är en dygd men att förvänta sig belöning från andra människor, så som du och dina gelikar gör, är avskyvärt.

"Jag har evidens men du får inte se den" har övertygat så många människor. Det är nästan lika övertygande som "Jag har en flickvän men hon går i en annan skola och du känner inte henne".

Vad sägs om att göra saker för att man vill och inte för att man förväntar sig en belöning alls? Har du övervägt det någon gång? Du är ju helt styrd av din vidskepelse.
Citera
2019-09-19, 09:36
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Anta det då. Jag nedkallar Guds förbannelse över dig om du ljuger, vilket du gör och gjort, om Gud.
Oooooh, jag skakar i mina stövlar. Jag nedkallar Bamses förbannelse över dig. Blev du rädd nu? Förstår du hur skräckinjagande det är?
Citat:
Ditt liv är redan horribelt, det vet jag med all säkerhet men förvänta dig nåt som kommer ta dig med storm.
Haha, det är sjukligt hur du måste fantisera om att andra har ett "horribelt" liv som enda räddning för din stolthet och kognitiva dissonans.
Citat:
När det väl händer så kom ihåg detta som skrivs här nu.
Ja, jag ska tänka på dina Bamseförbannelser.
Citera
2019-09-19, 09:38
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du kan alltså inte tänka längre än din näsa räcker. Jag hoppas att du har en låååååån näsa för annars är det synd om dig. Du frågar var kom det första medvetandet ifrån. Bara att du frågar det visar på din låga intelligens. Någonstans syftar på tid och rum. När du frågar detta menar du samtidigt att du förväntar dig ett svar i stil med att det första medvetandet måste ha kommit någonstans ifrån, alltså från ett ställe eller vid en tidpunkt men lilla idiot, vad skapade då detta ´´någonstans´´ som du förväntar ska vara svaret på din fråga? Medvetandet kommer inte från någonstans. Medvetandet har alltid funnits.
Ja, för den undanflykten är så unik att jag inte alls förväntade mig det. Jösses.
Förstår du att du gör undantag för din magiska lösning?
Citera
2019-09-19, 09:39
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag behöver inte bevisa dig fel. Det jobbet sköter du själv galant. Du är en besatt, enfaldig skit som har ägnar 7 år åt samma mantra. Att du inte inser detta är en gåta för många säkert.

Så du kan inte.
Citera
2019-09-19, 09:42
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Lilla idiot! Du ville ha bevis på att du alltid och hela tiden har diskuterat uteslutande religion på Flashback under 7 års tid, vilket du har. Nu vill du ha bevis på nåt annat.
Eh, nej, det ville jag inte. Jag är medveten om att min enda aktivitet på Flashback är just det.
Jag vill ha bevis och belägg för dina påståenden. Du har inga. Du tillhandahåller inga. Du är inte kapabel till det. Du har bara vidskepelse.

Citat:
Du är besatt. Tryck på din profil, sedan på sina skapade inlägg, dvs trådar som du själv har startat sedan på inlägg som du har skrivit i andras trådar. Du kommer se nåt väldigt komiskt och sorgligt. Så långt ögat kan se kommer du endast och bara se religion Gud och återigen religion och Gud. Du är besatt helt enkelt av ett ämne som du inte behärskar. Det du har drabbats av är en sjukdom. En psykisk sådan. Ingen märker att du har gjort det så du behöver inte skämmas men gör det för att se vad andra ser när de tittar på din profil och dina startade inlägg samt allt du någonsin har skrivit på Flashback. Det kommer vara en upplevelse även för dig.
Och?
Citera
2019-09-19, 09:44
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
HAHAHAHAAH, titta vad jag hittade när jag läste igenom dina inlägg, endast om religion överallt. Din lilla besatta, sjuka, enfaldiga, jävel, sök nobelpriset, Du läste precis gåtan om höna och ägget. Du är bortom räddning. Du är en belastning för detta samhälle.

Grattis. Jag är glad att jag kunde hjälpa dig med det problemet. Ja, ägg fanns långt innan arten kyckling fanns på jorden. Jag vet inte vad det är med det konstaterandet du finner så chockerande.
Citera
2019-09-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Både du och jag saknar belägg. Om du nu inte undanhåller beläggen, förstås?
Vilken Gud är det du tror på, med tanke på alla varianter som finns? Och varför är det rationellt att tro på alla varianter av Gud?
Det enda du kan veta nåt om är dig själv. Du kan inte prata för mig också och ännu mindre veta om mig, således använde du inte ditt förstånd återigen när du försöker intala dig om att även jag liksom du saknar belägg. Jag har belägg medan du saknar beläggen.

Jag tror på den Guden som skapat alltet. Innan du hinner fråga vilken är den Guden, för jag vet att det kommer vara din följdfråga, svarar jag den Guden som skapat alltet.
Citera
2019-09-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Det du talar om är en religiös tro. Det har inget med fakta och verkligheten att göra men jag tycker du har rätten att tycka och tro som du vill, även när du har fel.
Helt tvärtom vad du skrivit. Det är fakta att en skapare har skapat alltet eftersom det finns en logik i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in