2019-09-17, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemag
KL kan omöjligt vara riktig god man till FO! Omöjligt

Hon sa till mig för länge sedan att hon var god man för Fredrikn och att hon hjälpte honom för att han hade Adhd och inte klarade av att sköta saker. Jag vet inte om hon var riktig god man. Inte så att hon visade upp papper.
Citera
2019-09-17, 20:34
Medlem
Citat:
Men herre gud, nu börjar bostadslösa vara god man åt varandra. Det måste väl krävas nått för att agera god man.

På papperet är KL fortfarande skriven på Norr Mälarstrand.

Det borde du veta, som har följt tråden.

Hon förlorade fallet tre dagar innan skotten.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Utav vilken anledning sökte SH kontaktförbud mot advokatkvinnas dotter? Hur är kopplingen ? Och nästa, någon sa att JL var kallad som vittne i den processen, du säger att hon är vän med HLs flickvän (advokat kvinnan) men hon har också varit sambo med FO som är straffad för att misshandlat JL. Börjar bli rörigt nu med tanke på att KL också skulle lekt god man till FO

Är det 2 olika med förnamn J eller? Är JL dotter till HOS älskarinna numera flickvän? Denna J var sambo med FO? Jobbade inom psykiatrin, och sände även ut massmail till läkare ang att de gjort sexuella närmanden. Läste det efternamn lade upp i de sakande länkarna men börjar bli virrig?
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Utav vilken anledning sökte SH kontaktförbud mot advokatkvinnas dotter? Hur är kopplingen ? Och nästa, någon sa att JL var kallad som vittne i den processen, du säger att hon är vän med HLs flickvän (advokat kvinnan) men hon har också varit sambo med FO som är straffad för att misshandlat JL. Börjar bli rörigt nu med tanke på att KL också skulle lekt god man till FO
Det svaret finns redan i tråden angående det första.
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Allow me.

När KL fick kontaktförbud mot HOL, var hennes nya ligg SH snabb på att anklaga HOL:s nya kvinnas dotter på att skicka hemska Mail via TOR-skydd, ospårbara sådana, men som SH då hävdade var skickade från USA.

Det går inte att visa varifrån TOR-skyddad korrespondens kommer.

SH skulle kräva kontaktförbud mot henne.

Domstolen ogillade kravet då det inte fanns en chans i helvetet att knyta dessa Mail till tjejen.
Citera
2019-09-17, 20:37
Medlem
Citat:
På papperet är KL fortfarande skriven på Norr Mälarstrand.

Det borde du veta, som har följt tråden.

Hon förlorade fallet tre dagar innan skotten.

Jag säger omöjligt! Kan man inte ta hand om sig själv kan man inte hjälpa någon annan som god man.
Citera
Medlem
Citat:
Men herre gud, nu börjar bostadslösa vara god man åt varandra. Det måste väl krävas nått för att agera god man.
Det kan ju varit för längesedan. Man måste ha rent belastningsregister, ingen kf-skuld osv. Tingsrätten förordnar god man om Överförmyndarnämnden rekommenderar personen.
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Det finns ekonomisk vinning då den ekonomiska transaktionen inte verkar vara löst.

Men för att förstå motivet helt och fullt, måste en sund människa söka psykologiska förklaringar bakom varför knäppa människor agerar som de gör.

Fel nummer 1 de flesta gör, är att projicera sitt eget (någorlunda sunda) sinne på en tok.

Med detta sagt, kan det finnas en yrkeskriminellt motiv bakom mordförsöket också. Bäst att upprepa det.

Jag utesluter absolut inte en ekonomisk vinning som alternativ. Jag är öppen för samtliga infallsvinklar, men utifrån sannolikhetsläran eller orsak-sambandprincipen. Frågan är alltså, är FO benägen att skjuta en annan människa? Det ska ju, som sagt, mycket till för att kunna skjuta mot en levande människa. FO är, bevisligen, kriminell. Men, är FO kapabel till att döda?
Citera
2019-09-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det svaret finns redan i tråden angående det första.
Ja så långt kan jag vara med, men resten?
Citera
2019-09-17, 20:38
Medlem
Citat:
KL kan omöjligt vara riktig god man till FO! Omöjligt

Instämmer. Det är helt omöjligt.
Lagen säger att en god man ska vara erfaren, rättrådig och i övrigt lämplig.
Något som KL bevisligen inte varit de senaste åren.
Citera
2019-09-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag utesluter absolut inte en ekonomisk vinning som alternativ. Jag är öppen för samtliga infallsvinklar, men utifrån sannolikhetsläran eller orsak-sambandprincipen. Frågan är alltså, är FO benägen att skjuta en annan människa? Det ska ju, som sagt, mycket till för att kunna skjuta mot en levande människa. FO är, bevisligen, kriminell. Men, är FO kapabel till att döda?

Nu frågar du fel person, jag är inte kapabel.
Citera
2019-09-17, 20:39
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Du verkar ha huvudet i behåll, men hur troligt anser du att det är att HOL frivilligt har mottagit tre skott mot kroppen, varav ett mot huvudet?

Som den du citerar insinuerar?

För egen del anser jag att den varianten inte är särskilt sannolik. Men värre saker har ju hänt.
Citera
2019-09-17, 20:41
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Om han är skytten uppenbarligen inte eftersom han misslyckades i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in