2019-09-17, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Vad har du för teori om dörren, och att det ev var lite rörigt där inne.?

Hur det är med dörren och hur hon hamnade vid planket är två av dom
större frågorna.
Jag har hela tiden trott att LW lämnade bostaden hastigt, att hon har följt efter någon
som fanns tillsammans med henne i bostaden, att hon och den personen blev osams
och att personen drog iväg, LW efter, antingen för att lugna ner personen eller
för att hon själv va helförbannad.

Jag har inte helt släppt den teorin, inte ännu i alla fall.
Citera
2019-09-17, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
JG har väl inte varit på FAD på flera år, så det är nog inte särskilt troligt att han dyker upp den här gången heller.

JG har loggat will attend på FAD iaf

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om du har så bra koll, så har du väl koll på mina svar på dessa kommentarer, som jag svarat på vid ett par-tre tillfällen.... Eller är det bara kul att belysa en sida? Lite smaklöst va?

Exakt! Smaklöst att trakassera SD, precis som LW gjorde. Du hatade henne och älskar din SD!
Tänk om fler än du tordes säga som det var!

Inget fel alls i att sjukskriva sig för att cacha, det var ju på läkarens inrådan!
Citera
2019-09-17, 06:45
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Jag tackat och bockar för den infon.

Kan det vara så att JG fegade ur och tjallade på SD.?
Däeför sitter SD där han sitter......

Men snälla nån tror du på vad den här postaren påstår?
Citera
2019-09-17, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag antar att den teorin utgår från att HD kom dit senare, när SD och LW redan anlänt till bullerplanket.

Edit: Du kanske missuppfattade teorin. Den innehåller alltså inte att SD besökte LW för att älska. Det var något som HD dock trodde.

Eller så visste HD att han skulle dit för de var arga på.henne båda två, och ville när hennes rival läxades upp av SD, hon kanske tom var den som såg till att SD blev så rasande arg?
Citera
2019-09-17, 07:26
Medlem
Citat:
Jag vet.
Och jag håller med dej. Absolut.!
Just manövern med Hanna har jag vänt och vritt på, och jag hittar ingen logik.
Ingen fight, ingenting.
Hannas biträde har fått en straffspark att slå rätt i mål.... Rimligt Tvivel.........
Jag kan helt enkelt inte se logiken i Hidings agerande.
Men, jag håller hoppet uppe, och jag har en stark magkänsla.
1. Min magkänsla säger mig att Hanna och Stefan har gemensamt och i samförstånd dels planerat mordet och även utfört mordet. Självklart har dom haft olika roller, men dom är båda ansvariga.
2. JG visste innan mordet vad som skulle hända, ja han visste exakt vad som skulle hända, och han hjälpte till efter mordet. Han försvarade Stefan, hotade folk (han hade oxå ett ont öga till Lena) Han vet vad som har hänt.

Dom är mer eller mindre insyltade alla tre.

Vänta och se........

Din magkänsla kommer av för mycket kaffe. Drick inte mer då börjar du tro att aliens gjorde det.

Jag tror att den som gjorde det just nu gör allt för att kasta misstankarna på Hanna och Stefan.
Citera
2019-09-17, 07:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Men snälla nån tror du på vad den här postaren påstår?

Klart att jag inte gör.
Hen är en clown.
Fast man kan väl svara trevligt ändå, eller.?
Citera
2019-09-17, 07:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror att jag förstår hur du tänker men jag har så djävla svårt att få fram ett trovärdigt scenario där de två i samförstånd skulle ha mördat BO, tro mig jag har funderat mycket på det och jag hittar inget vettigt skäl till varför MGK skulle hjälpa till eller mörda BO, passar liksom inte in i det scenario jag tror åklagaren jobbar på.

Jag har också svårt att få ihop det med mgm tidigare historik, som passar in på "våld i nära relationer".

Nu är hon misstänkt på den lägre graden, vilket känns lite tunnare än den rubricering som sattes på SD där också åklagaren försökte få till häktning på sannolika. Åklagaren försökte inte ens med en häktningsförhandling, vilket tyder på att bevisen inte räckte till för det.

Varför grep man inte HD samtidigt med mgm?
Det har pratas om att man hade fått svar från NFC strax innan gripandena.
I intervjuer nämns att det är utredningsarbetet som ledde till gripandet av SD.
Och enligt Netherworlds källor så hade man börjat snegla på HD redan långt tidigare.

Så varför vänta en dag?
- Om det hade funnits ett vittne som kommit fram, råkade detta vittne komma fram precis den dag då SD greps?
Kanske. Kanske vittnet vågade framträda med mgm bakom lås och bom.
- Kom provsvaren i omgångar? Och dagen efter hade man kopplingar även till HD?
-Lämnade SD information som kopplade HD till brottet? Det kanske kunde kopplas med annat från utredningen som styrkte detta?
- hade brottet genomförts på sådant sätt att man hade viss svårighet att få ihop det med enbart en gm? T ex skadornas placering. Men borde man inte tidigt sett sådant? Kunde det vara anledningen till att mgm inte kunde kopplas till brottet på sannolika?
-Ett vittne som kanske har funnits med i utredningen sedan tidigare, men det har varit svårt att koppla HD till tidpunkten för brottet? Men samtidigt är det inget annat än mord hon är skäligen misstänkt för, inte undanröjande av bevis.

Om inte SD skulle sitta på sannolika, och inte hade den historiken med brottsoffret, då kunde man möjligen tänka sig en ensam förmådd kvinna som gm.

Tänker också på de vittnesuppgifter som utredningen har enligt MV. Vi har inte fått veta mer än att en person har setts prata med någon utanför vittnets fönster, en person har med säkerhet stått och väntat utanför LWs framsida av lgh, en person har iakttagits gå i vägrenen (@champagneclock)
Visserligen finns det ett vittne som har uppgivit en kvinna och en mansröst. Vi vet inte om vittnet kunde höra vad som sas, om rösten på kvinnan kunde identifieras, eller det verkade vara ett gräl.

Har det varit något i dessa vittnesuppgifter som tycker sig ha sett att det var en kvinna som stod utanför LWs, som gick på vägrenen? Någon som tyckte att rösten var mörkare/ljusare än LWs röst? Någon som sett HD ute i området precis när skriken skedde? Varför har man då inte tittat tidigare på HD? Nu efter 1,5 år?

Jag lutar mot något från NFC, och att något vittne eller SD "avslöjade" något dagen för SDs gripande.
Citera
2019-09-17, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
[Min fetning] Är det detta som utgör grund för påståendet att LW och SD skulle ha haft en sexuell relation? - Eller är det SD:s försvarares luddiga uttalande?

Att LW och SD tidigare haft en starkare relation vad gäller FTF:er och caching är annars ingen större nyhet. Dock äger den sista gemensamma cachingaktiviteten rum den 11 mars 2017:
FTF Sverige #17 Öland
https://coord.info/GLQC73XC
https://coord.info/GLQC5CK4
En månad senare följer tre samkväms-events:
11 april Semmelevent https://coord.info/GLQM6AYD
... (där HD och LW t.o.m. sitter vid samma bord):
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7b7828ac-5ef1-4eb8-9e2b-f5ff180730ea.jpg
...och SD tycks ha bitit sig i tungan:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/c6d7fd0d-fa5a-4827-aef2-38babd150427.jpg
12 april Frukost-event - i vilket LW och HD deltog (HD hade t.o.m.tagit ut en semesterdag):
13 april Kebab-event: Dönerstag 2017 i vilket LW och Team D deltog:
https://coord.info/GLQNRX5M
https://coord.info/GLVFTHHY
170601 LW cyklar ut i skymningen och tänker på tid som går och saker som ändras:
https://coord.info/GLR7BXK7
1706 SD förhörs om misshandeln
170626 skrev SD:
https://coord.info/GLW77C7T

Betr. 170819 #10 Trä... Vadå?
FTF med HTD och Systerhox - Man stöter på varandra i skogen och LW tackar artigt i sin blogg för gott samarbete. - Sedan går hon på ett event på kvällen och loggar resterande cacher i serien tillsammans med annan cachare. - Detta är ingen gemensam eller planerad aktivitet.
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=ec8ce913-b014-4682-bdc5-ea162510a679&IID=7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be

Första anmälan 3 nov -16
Andra anmälan 10 jan -17

I april -17 börjar HD systerhax logga ensam utan teamD.
I augusti -17 ser det ut som att HD och SD redan är tighta och LW ser mycket glad ut och verkar vilja visa alla ”no hard feelings”

Varför skulle de vilja mörda LW, deras gamla vän och granne, de känner hennes barn och har själva barn?
JG?
Citera
2019-09-17, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag har också haft tanken att HD har erkänt "skyddande av brottsling, grovt brott".
Men det känns väl lite så där, skulle ÅK ha släppt ut HD i så fall, och borde inte
brottsmisstanken ha ändrats från mord till "skyddande av brottsling, grovt brott",
i så fall.
Känns som sagt inte helt rätt.

Fria fantasier. Ditt resonemang om varför det inte stämmer är helt riktigt men varför vågar du inte skriva ut det tydligt, "det känns inte alls rätt"! Är du rädd att mobbarna vänder sig mot dig?
Citera
2019-09-17, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Första anmälan 3 nov -16
Andra anmälan 10 jan -17

I april -17 börjar HD systerhax logga ensam utan teamD.
I augusti -17 ser det ut som att HD och SD redan är tighta och LW ser mycket glad ut och verkar vilja visa alla ”no hard feelings”

Varför skulle de vilja mörda LW, deras gamla vän och granne, de känner hennes barn och har själva barn?
JG?

HD skapade eget konto 5 juli -17 - inte april. Kanske en utlösande faktor till det var att SD blev kallad till förhör i juni?
Citera
2019-09-17, 08:14
Medlem
HDs föräldrar var ute och letade burk när deras dotter och f d svärson satt anhållna. Var de helt obekymrade eller använder GC som medicin i svåra stunder?

Vem/vilka tar hand om flickorna D?
Är de placerade i stödfamilj?

Kommer Foolkind JG att plockas in härnäst och anhållas för misstanke om skyddande av brottsling?
Citera
2019-09-17, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Någon teori om varför Hiding plockade in MGK?

Något finns ju på henne annars skulle de inte ha gjort vad de gjorde, MGK är ju i samma status som MGM var innan den senaste häktningen, det komplicerar till fallet rejält tycker jag.

Nej det är bara för att fiska, pressa, klämma, hota och på det sättet få fram någon de inte har en aning om. Som med de flesta husrannsakningar det är ett "gefundenes fressen". Vi får se vad vi hittar!

MGK togs in bara i det syftet det räcker med nära anknytning till den huvudmisstänkte för att de ska göra som de gjorde. Resultatet var magert nära noll, annars hade hon inte sluppit ut utan pressats i dagar. På mera de tror alltid att den häktade vet mera. Polisen är inte säkra på vem som gjorde det. De behöver ha bekräftelse, få fakta på bordet. De skyr nästan inga medel att lösa fallet och utan en advokat hade MGK suttit fast där inne fortfarande. Grundlöst naturligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in