Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Jag tror att jag förstår hur du tänker men jag har så djävla svårt att få fram ett trovärdigt scenario där de två i samförstånd skulle ha mördat BO, tro mig jag har funderat mycket på det och jag hittar inget vettigt skäl till varför MGK skulle hjälpa till eller mörda BO, passar liksom inte in i det scenario jag tror åklagaren jobbar på.
Jag har också svårt att få ihop det med mgm tidigare historik, som passar in på "våld i nära relationer".
Nu är hon misstänkt på den lägre graden, vilket känns lite tunnare än den rubricering som sattes på SD där också åklagaren försökte få till häktning på sannolika. Åklagaren försökte inte ens med en häktningsförhandling, vilket tyder på att bevisen inte räckte till för det.
Varför grep man inte HD samtidigt med mgm?
Det har pratas om att man hade fått svar från NFC strax innan gripandena.
I intervjuer nämns att det är utredningsarbetet som ledde till gripandet av SD.
Och enligt Netherworlds källor så hade man börjat snegla på HD redan långt tidigare.
Så varför vänta en dag?
- Om det hade funnits ett vittne som kommit fram, råkade detta vittne komma fram precis den dag då SD greps?
Kanske. Kanske vittnet vågade framträda med mgm bakom lås och bom.
- Kom provsvaren i omgångar? Och dagen efter hade man kopplingar även till HD?
-Lämnade SD information som kopplade HD till brottet? Det kanske kunde kopplas med annat från utredningen som styrkte detta?
- hade brottet genomförts på sådant sätt att man hade viss svårighet att få ihop det med enbart en gm? T ex skadornas placering. Men borde man inte tidigt sett sådant? Kunde det vara anledningen till att mgm inte kunde kopplas till brottet på sannolika?
-Ett vittne som kanske har funnits med i utredningen sedan tidigare, men det har varit svårt att koppla HD till tidpunkten för brottet? Men samtidigt är det inget annat än mord hon är skäligen misstänkt för, inte undanröjande av bevis.
Om inte SD skulle sitta på sannolika, och inte hade den historiken med brottsoffret, då kunde man möjligen tänka sig en ensam förmådd kvinna som gm.
Tänker också på de vittnesuppgifter som utredningen har enligt MV. Vi har inte fått veta mer än att en
person har setts prata med någon utanför vittnets fönster, en
person har med säkerhet stått och väntat utanför LWs framsida av lgh, en
person har iakttagits gå i vägrenen (@champagneclock)
Visserligen finns det ett vittne som har uppgivit en
kvinna och en mansröst. Vi vet inte om vittnet kunde höra vad som sas, om rösten på kvinnan kunde identifieras, eller det verkade vara ett gräl.
Har det varit något i dessa vittnesuppgifter som tycker sig ha sett att det var en kvinna som stod utanför LWs, som gick på vägrenen? Någon som tyckte att rösten var mörkare/ljusare än LWs röst? Någon som sett HD ute i området precis när skriken skedde? Varför har man då inte tittat tidigare på HD? Nu efter 1,5 år?
Jag lutar mot något från NFC, och att något vittne eller SD "avslöjade" något dagen för SDs gripande.