2019-09-15, 18:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
LW hade som nöje att ligga runt och sabba äktenskap, bara för att hon kunde. Hon var väldigt medveten om den makt hon hade.
Stefan var den svage mellan dom, han klarade inte att värja sig.

Vilka andra äktenskap än HD + SD tänker du på då?
Citera
2019-09-15, 18:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Chefen för hundinsatsen ville och begärde att få avsöka klart området vid planket, men Polisen (Springare som jag uppfattade det) avbröt insatsen. Det var en del av den massiva interna kritik som bl.a. ledde till att spaningsledningen plockades bort.

Klart som attan att en tränad hundnos hade funnit Lena.

Jag kan inte minnas att jag sett just den formuleringen av saken, men jag minns att hundförarna gnällde och jag minns att springare fortsatte springa...

Som jag minns det så ändrades budgetutrymmet från hund bland husen till inte hund bland husen vilket fick patrullen att åka hem och slicka tassarna. Eller till hund i skogen. Nånstans där har ju ett prov på bristande dialog och bristande självständigt tänkande och bristande samordning uppstått. Det har saknats en både kompetent och tjänstvillig person som bedömt hur mycket av området som var avsökt och hur mycket som återstod, och sen meddelat denna iakttagelse till närmaste överordnad. Hade hundsökskillen meddelat uppåt som han borde så hade han väl inte svarat journalisten att det var kontraorder som var orsaken till att LW inte hittades. Då hade han sagt att han hade rapporterat uppåt vad som återstod att avsöka. Nu blev han arg istället och därför visste ingen vad som var avsökt eller inte. Är min gissning. Att sen kanske ingen hörde sig för med honom är nästa fel.

Det kan ju ha varit tokigt att ändra rubricering men det kan ju inte betyda att man skiter i att rapportera vad man då inte hunnit söka igenom. Sen kan ju inte polisen i Örebro ha budgetramar där de måste sätta klädnypa på jyckarnas nosar i ena änden för att de ska få slå på sirenen i den andra. Om det nu inte var springares semester som budgeten gick till istället. Det kan ju omöjligen vara mental polisiär hygien att en form av eftersöksrubricering (jämfört med den intill) förbjuder att man söker kring offrets hus, och dessutom demonstrativt blundar för att inte riskera att spräcka budgetramarna. Det går ju liksom inte få till det hur man än gör. Vem ska bestämma att hon är nergrävd i skogen snarare än något annat? Och varför måste den som är på plats med hundarna upphöra vara polis och människa i protest? Skulle alla hundarna plötsligt skeppas iväg till ngt i skogen? Hade det inte gått att mötas halvvägs där?; jag har en minut och tretti sekunder kvar här, dvs den tid det tar att gå över till planket, vad sägs om att vi kör in den tiden på vägen till skogen med påslagna sirener? ’Näe, det får du allt betala ur egen ficka. Eller dela ut avdelningens externpost på vägen, utan frimärken. Det är ingen j-a scoutrörelse vi driver...’ ?

Nåt är ruttet i staten Danmark. Kan man inte förhandla med sina egna procedurer utan att man snubblar på dem så är det antingen en fråga om motsättningar mellan folk och avdelningar eller så är nån dum i huvet. Oavsett så faller ansvaret lätt på den som leder arbetet. Och som får bära hundhuvudet. Det är inte så konstigt. Men det är inte säkert att problemet försvinner för att ledningen försvinner. De som hade ansvar för att området blev avsökt med hund från början (den som dirigerade det arbetet, som kände till områdets utseende, vare sig det var patrullkillen eller ngn annan) borde ha ansvaret för att det blev slutfört, eller i vilken utsträckning det blev utfört, och inte. Det går liksom inte bara lämna scenen med halvgjort arbete. Och inte meddela ngn vad som är gjort och inte.

Det är lapplisa nästa på sånt. Sjukvård, brandkår, armén, vad ni vill, kan inte använda en sådan person till någonting. Inte ens dörrvakt funkar. Oavsett vad man tycker om chefen så får man vara så god att rapportera till chefen. Om det är vad som hänt.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-15 kl. 18:54.
Citera
2019-09-15, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Vilka låg hon runt med?
Nu är hon ju mördad så då slog han ihjäl henne pga att han var den svagare?

Riktigt! LW lovade både Stefan och andra män att hon ville ha just dom.
Hon lovade Stefan men drog ut på det, till sist skilde han sig men då stod hon inte vid sitt löfte.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du verkar sjuk eller otroligt okunnig och känslokall. Eller ha en ytterst märklig rättsuppfattning där de som tycker som du har rätt. Övriga har fel? Eller hur ska man tolka ditt svammel?

Menar du att offret LW kan skylla sig själv att hon blev mördad?

Stefan kan vara mördaren även om det är osannolikt. Om det var han var det i självförsvar då LW trakasserat och misshandlat honom.
Snoris har i månader försökt få er att förstå hur hemskt LW var, hur hon ockuperade hans bil och skadade sig själv. Kan ni inte bara tro på Snoris, han är väldigt insatt och vet allt!

Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Då visste man inte att hon var mördad, herrejesses.

Exakt! Du har också förstått.

Citat:
SD kan vara hur svag som helst i dina ögon - och LW vara häxan som sabbade allt. Men oavsett det så ska ingen mörda en annan människa. Tror att du ynkar helt fel person. Skäms, ta mejfan!

Just det! Stackars Stefan som fick denna demon efter sig, vad han än gjorde förföljde hon honom.
Då hon skulle till Norge ville hon ha Stefan med, men Någon sa nej!
Citera
2019-09-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vilka andra äktenskap än HD + SD tänker du på då?

Många andra, bla hennes lärljunge i församlingen, hennes bisexuelle man som flydde från henne och en medcachare vid namn J.
Citera
2019-09-15, 18:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
SD kan vara hur svag som helst i dina ögon - och LW vara häxan som sabbade allt. Men oavsett det så ska ingen mörda en annan människa. Tror att du ynkar helt fel person. Skäms, ta mejfan!

Hen har inte sagt att det skulle vara ok att mörda LW för den skull.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-15 kl. 18:48.
Citera
2019-09-15, 18:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Många andra, bla hennes lärljunge i församlingen, hennes bisexuelle man som flydde från henne och en medcachare vid namn J.

J som LW var till Skottland med?
Citera
2019-09-15, 18:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Riktigt! LW lovade både Stefan och andra män att hon ville ha just dom.
Hon lovade Stefan men drog ut på det, till sist skilde han sig men då stod hon inte vid sitt löfte.

Stefan kan vara mördaren även om det är osannolikt. Om det var han var det i självförsvar då LW trakasserat och misshandlat honom.
Snoris har i månader försökt få er att förstå hur hemskt LW var, hur hon ockuperade hans bil och skadade sig själv. Kan ni inte bara tro på Snoris, han är väldigt insatt och vet allt!

Exakt! Du har också förstått.

Just det! Stackars Stefan som fick denna demon efter sig, vad han än gjorde förföljde hon honom.
Då hon skulle till Norge ville hon ha Stefan med, men Någon sa nej!

Vem sa nej till att SD skulle följa med på Norgeresan? HD? Hon skulle inte ha blivit så glad om SD hade ställt in deras USA resa.

Det här var en ny vinkel måste jag säga.
Citera
2019-09-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
J som LW var till Skottland med?

Just, och om ni var insatta skulle ni se att ett tiotal män som umgåtts med LW har skilt sig.
Citera
2019-09-15, 18:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Just, och om ni var insatta skulle ni se att ett tiotal män som umgåtts med LW har skilt sig.

Jo, en del av oss har sett sambandet med att män som LW umgåtts med har skilt sig. Men vi lynchas och mobbas till tysthet om detta tyvärr.
Citera
2019-09-15, 18:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Det jag menar med snäll och god, att man inte har dåliga avsikter.
Hon bör ju haft dåligt samvete från början (om hon är en god människa) men nånting SD sa kan ha påverkat LW omdöme så vida pass, att hennes dåliga samvete försvann helt och aldrig visade sig igen, något förfärligt om HD, (exempelvis att hon utsatt någon för allvarlig fara, att hon är farlig och att han är rädd för henne) något som påverkade LW och fick hennevatt tycka så gränslöst illa om HD och givetvis samtidigt något gränslöst synd om SD.

När SD då lovat och lovat och ständigt förhalar...åren går...till sist tröttnar LW på att vänta och tycker att SD barn blivit tillräckligt stora (han har säkert då även skyllt på att han inte vågar riskera att hon är ensam med barnen varannan vecka om de delar på sig när de var så små, hon är ju så farlig).
Men han fortsätter förhala och där börjar då LW tänka att han är feg, hon börjar misstänka att SD ljugit om HD..här bör nog LW samtidigt även att känna sig lurad och deras relation börjar knaka rejält..de bråkar ständigt för att LW är missnöjd och SD börjar oroa sig för att förlora LW, han kanske blir misstänksam även han, att LW har någon annan, blir svartsjuk?
Kaoset i deras relation pågår troligtvis konstant vid denna tidpunkt för att LW tröttnar mer och mer och är jäkligt frustrerad, och SD vansinnigt orolig...stalkar, tittar i fönstren et etc som orsakar att LW mer å mer blir övertygad om att det istället är SD som är galen och blir snart övertygad om att hon har rätt, övertygad om att det är han som är farlig?
Hon anser då att han grundlurat henne, hon känner sig fullkomligt lurad, tänker att SD ljugit om HD?
SD håller på att förlora kontrollen över LW helt och varför släpper han då inte taget om LW om hon anser att han ljuger???

Första anmälan 3 nov 2016, ofredande...minns inte vad den handlade om men då är nog SD ledsen, misstänksam och svarsjuk...förhållandet har nått sin sista fas. LW försöker hålla en vänsaplig nivå men SD vill inte det...han försöker om och om igen att hålla henne kvar men det blir fel...han är så desperat och det blir hot och trakasserier, ofredanden...
Detta destruktiva pågår fram till 10 jan -2017. Då är de så grälsjuka att även att de försöker vara vänner båda två. Men nu har det pågått så länge att LW är riktigt rädd för SD, hon harcsista tiden fått se en ny sida av SD. Hon anmäler igen och deras förhållande uppdagas och HD får veta!

SD mår sämre, han vill inte förlora LW och han är så rädd för HD..båda lugnar nercsig en aning men LW tycker att nu när HD ändå vet så är det väl bara att tuta och köra?? Men SD bromsar och de är återigen i luven på varann med ständiga gräl och bråk, ännu värre än innan och LW blir nu den som blir gränslös och minsann tänker ta reda på sanningen och en dag kommer HD till LW och kanske berättar LW för HD, vad SD sagt om hans fru, HD?

Här blir HD galen på SD och hon flyttar ifrån SD, och LW vill inte heller ha SD som hon anser är en riktig snuskslusk som ljugit om HD och utnyttjat henne?
SD blir galen på LW som försatt honom i sitsen med en fly förbannad HD?
Alla är osams vid denna tidpunkt..?

Då är frågorna här:

Har SD hela tiden talat sanning och HD är komplett galen, och LW helt misstagit sig på SD?
Eller är det SD som är galen, och inte klarar att bli genomskådad?
Eller är det LW som är helt galen och hittat på lögnerna och SD inte alls pratat illa om HD?

Blev LW mördad för att hon är mytoman och komplett idiot?
Blev LW mördad för att hon ställde till det för SD för att han är mytoman och ljög om sin fru?
Blev LW mördad för att hon inte lyssnade på sanningen om hans fru HD?

Jag måste säga att dina tankar är spännande att läsa! Det är inte orimligt att SD snackat skit om HD, och att det isåfall färgat LW:s uppfattning om HD. Jag tänkte dock på det fetade; en liten motsägelse ifall SD hittat på att HD är farlig. Eller du kanske menar något annat med just ordet "rädd" där?
Citera
2019-09-15, 18:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag kan inte minnas att jag sett just den formuleringen av saken, men jag minns att hundförarna gnällde och jag minns att springare fortsatte springa...

Som jag minns det så ändrades budgetutrymmet från hund bland husen till inte hund bland husen vilket fick patrullen att åka hem och slicka tassarna. Eller till hund i skogen. Nånstans där har ju ett prov på bristande dialog och bristande självständigt tänkande och bristande samordning uppstått. Det har saknats en både kompetent och tjänstvillig person som bedömt hur mycket av området som var avsökt och hur mycket som återstod, och sen meddelat denna iakttagelse till närmaste överordnad. Hade hundsökskillen meddelat uppåt som han borde så hade han väl inte svarat journalisten att det var kontraorder som var orsaken till att LW inte hittades. Då hade han sagt att han hade rapporterat uppåt vad som återstod att avsöka. Nu blev han arg istället och därför visste ingen vad som var avsökt eller inte. Är min gissning. Att sen kanske ingen hörde sig för med honom är nästa fel.

Det kan ju ha varit tokigt att ändra rubricering men det kan ju inte betyda att man skiter i att rapportera vad man då inte hunnit söka igenom. Sen kan ju inte polisen i Örebro ha budgetramar där de måste sätta klädnypa på jyckarnas nosar i ena änden för att de ska få slå sirenen i den andra. Om det nu inte var springares semester som budgeten gick till istället. Det kan ju omöjligen vara mental polisiär hygien att en form av eftersöksrubricering (jämfört med den intill) förbjuder att man söker kring offrets hus, och dessutom demonstrativt blundar för att inte riskera spräcka budgetramarna. Det går ju liksom inte få till det hur man än gör. Vem ska bestämma att hon är nergrävd i skogen snarare än något annat? Och varför måste den som är på plats med hundarna upphöra vara polis och människa i protest? Skulle alla hundarna plötsligt skeppas iväg till ngt i skogen? Hade det inte gått att mötas halvvägs där?; jag har en minut och tretti sekunder kvar här, dvs den tid det tar att gå över till planket, vad sägs om att vi kör in den tiden på vägen till skogen med påslagna sirener? ’Näe, det får du allt betala ur egen ficka. Det är ingen scoutrörelse vi driver...’ ?

Nåt är ruttet i staten Danmark. Kan man inte förhandla med sina egna procedurer utan att man snubblar på dem så är det antingen en fråga om motsättningar mellan folk och avdelningar eller så är nån dum i huvet. Oavsett så faller ansvaret lätt på den som leder arbetet. Det är inte så konstigt. Men det är inte säkert att problemet försvinner för att ledningen försvinner. De som hade ansvar för att området blev avsökt med hund från början (den som dirigerade det arbetet, vare sig det var patrullkillen eller ngn annan) borde ha ansvaret för att det blev slutfört, eller i vilken utsträckning det blev utfört, och inte. Det går liksom inte bara lämna scenen med halvgjort arbete. Och inte meddela ngn vad som är gjort och inte.

Det är lapplisa nästa på sånt. Sjukvård, brandkår, armén, vad ni vill, kan inte använda en sådan person till någonting. Inte ens dörrvakt funkar. Oavsett vad man tycker om chefen så får man vara så god att rapportera till chefen. Om det är vad som hänt .

Ja, om inte annat av ren självbevarelsedrift. Att man bara bestämmer sig för att inte vara den som får bära hundhuvudet för att chefen eventuellt gör en felprioritering på grund av bristande beslutsunderlag.
Citera
2019-09-15, 18:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det var samma debatt med dej som tidigare.
Men du blir så aggressiv att jag tycker det är lönlöst att gå i polemik med dig.
Tänk på blodtrycket, du ser lite röd ut om nosen ;-)

Jag svarade dej även då att det finns flera andra som blev utsatta, men som inte ville få sitt nick uthängt. En av personerna hade ingen personlig anknytning till det här.

Att du uttrycker dig kränkande om flera av dina meddebattörer säger mer än dig än om oss.
Jag har sett dig skriva kränkande om Lena också.
Du beter dig som en mobbare här i tråden.
Inte det minsta aggressiv men det luktade så illa av offerkoftan att jag var tvungen att nysa. Försök inte lura i tråden att du och & är offer eftersom det är för att hitta legitima offer/brottslingar ni topp-predatorer häckar i krimtrådar.

Vad gäller JG får vi tids nog reda på hans ev, inblandning ni dramatiker så hett önskar. Sätter en slant på att han aldrig skulle skydda någon han vet är mördare. Vem fan skulle göra det? Att tvivel fått honom att tid efter annan grubblat ordentligt på om det finns nån substans i misstankarna mot SD förstår nog inte bara jag..

Kanske har JG låtit det vara och inte ta ställning i avvaktan på mer uppgifter från utredningen liksom några av oss här i tråden inräknat lilla jag gjort. Kanske har JG varit behjälplig utredningen? Som sagt det blir vi nog varse vad det lider.

Ser det som osannolikt han skyddat SD tills såna påståenden verifierats. Människor som skulle skydda en mördare är nog ytterst sällsynta och finns att söka bland garvade kriminella ala' Christer Petersons kaliber men knappast hos en som jag uppfattat vanlig kille som JG

Vad gäller JG får vi tids nog reda på hans ev, inblandning ni dramatiker så hett önskar. Sätter en slant på att han aldrig skulle skydda någon han vet är mördare. Vem fan skulle göra det? Att tvivel fått honom att tid efter annan grubblat ordentligt på om det finns nån substans i misstankarna mot SD förstår nog inte bara jag..

Kanske har JG låtit det vara och inte ta ställning i avvaktan på mer uppgifter från utredningen liksom några av oss här i tråden inräknat lilla jag gjort. Kanske har JG varit behjälplig utredningen? Som sagt det blir vi nog varse vad det lider.

Ser det som osannolikt han skyddat SD tills såna påståenden verifierats. Människor som skulle skydda en mördare är nog ytterst sällsynta och finns att söka bland garvade kriminella ala' Christer Petersons kaliber kanske men knappast hos en som jag uppfattat vanlig kille som JG.
Känner du som läser detta måhända någon som skulle tänkas skydda en mördare?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-15 kl. 19:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in