2019-09-14, 01:23
Medlem
Kommentaren til globetrott er spot on !

https://www.document.no/2019/09/13/vg-politiet-tror-anne-elisabeth-hagen-kan-ha-blitt-drept-hjemme/
Citera
2019-09-14, 02:02
Medlem
Monsens avatar
Fra er kommentarfelt jeg leste:

———-
Hun ble drept i sitt eget hjem, og hvilken inntrenger tar med seg liket etter først å ha drept vedkommende ??!! Aldri hørt om !! Hva skulle hensikten være? Bare idioter tror dette dreier seg om en morder 'utenfra'. Krypto-sporet er plantet. Svaret på gåten som ikke er en gåte, ligger der klar som dagen.
———-

Godt spørsmål!
Citera
2019-09-14, 02:08
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mehebe
Fått med meg de diskusjonene. Men ikke det om bytte av bistandsadvokat, som jeg kan huske. Trodde jeg hadde lest alt her på tråden...
( ... )
Jeg merket meg (i likhet med Kornblomst) opplysningen om bytte av bistandsadvokat.
Opplysningen fremkom de aller første dagene etter offentliggjøringen i januar 2019.

Er videre ganske sikker på at den første bistandsadvokaten etter det opplyste ble byttet etter 1-2 dager etter oppnevnelsen. Jeg gjorde noen forgjeves forsøk på å avdekke navnet på den først oppnevnte, men la det så bort. Tror ikke navnet ble offentliggjort.
Citera
2019-09-14, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Jeg merket meg (i likhet med Kornblomst) opplysningen om bytte av bistandsadvokat.
Opplysningen fremkom de aller første dagene etter offentliggjøringen i januar 2019.

Er videre ganske sikker på at den første bistandsadvokaten etter det opplyste ble byttet etter 1-2 dager etter oppnevnelsen. Jeg gjorde noen forgjeves forsøk på å avdekke navnet på den først oppnevnte, men la det så bort. Tror ikke navnet ble offentliggjort.
Jeg har heller ikke sett at navnet på den første bistandsadvokaten har blitt nevnt i noen avisartikler.
"I andre halvdel av november får Anne-Elisabeth Hagens familie oppnevnt bistandsadvokat. Etter kort tid velger de å bytte. Fra månedsskiftet november-desember er det advokat Svein Holden, aktor under 22. juli-terrorsaken, som ivaretar deres interesser."
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/
Citera
2019-09-14, 02:23
Medlem
Citat:

Hadde ikke familien fått utnevnt bistandsadvokat før saken eksploderte i media ?

Eller hastet det med å få byttet ut vedkommende når saken ble kjent ?
Citera
2019-09-14, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Jeg har heller ikke sett at navnet på den første bistandsadvokaten har blitt nevnt i noen avisartikler.
"I andre halvdel av november får Anne-Elisabeth Hagens familie oppnevnt bistandsadvokat. Etter kort tid velger de å bytte. Fra månedsskiftet november-desember er det advokat Svein Holden, aktor under 22. juli-terrorsaken, som ivaretar deres interesser."
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/
De fant vel ut at advokaten var et nek ?
Senast redigerad av Gassa 2019-09-14 kl. 02:40.
Citera
2019-09-14, 02:42
Medlem
Vossevangens avatar
Etter straffeprosessloven § 107 b, annet ledd annet punktum, er det slik at dersom fornærmede ønsker en bestemt advokat, så skal denne oppnevnes.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-05-22-25/KAPITTEL_2-6#KAPITTEL_2-6

Jeg fant det pussig at tingretten først oppnevnte en bistandsadvokat formodentlig etter THs ønske, og at TH kort tid etter byttet ut den oppnevnte bistandsadvokaten med en annen. Synes fortsatt dette er pussig. Tror ikke noe på at den første ble oppnevnt mot THs ønske, eller uten at han og familien hadde fått gitt uttrykk for hvem de ønsket i denne rollen.
Citera
2019-09-14, 02:49
Medlem
Citat:
Etter straffeprosessloven § 107 b, annet ledd annet punktum, er det slik at dersom fornærmede ønsker en bestemt advokat, så skal denne oppnevnes.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-05-22-25/KAPITTEL_2-6#KAPITTEL_2-6

Jeg fant det pussig at tingretten først oppnevnte en bistandsadvokat formodentlig etter THs ønske, og at TH kort tid etter byttet ut den oppnevnte bistandsadvokaten med en annen. Synes fortsatt dette er pussig. Tror ikke noe på at den første ble oppnevnt mot THs ønske, eller uten at han og familien hadde fått gitt uttrykk for hvem de ønsket i denne rollen.
Det har ikke noe å bety heller, nå har de fått den advokaten de ville ha og Holden gjør en fenomenal jobb utad iallefall.
Citera
2019-09-14, 03:30
Medlem
Vossevangens avatar
Tidligere statsadvokat Svein Holden, aktor i ABB-saken, må antas å kjenne politiets arbeidsmetoder i alvorlige straffesaker bedre enn de fleste andre advokater.

Det har i tråden tidligere vært fremme en tanke om at TH/familien har hatt et ønske om innsikt i, til og med kontroll med, politets arbeid. Ikke jeg som har presentert tanken i tråden. Men ser at en slik tanke kan belyse byttet av bistandsadvokat.
Citera
2019-09-14, 03:42
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Tidligere statsadvokat Svein Holden, aktor i ABB-saken, må antas å kjenne politiets arbeidsmetoder i alvorlige straffesaker bedre enn de fleste andre advokater.

Det har i tråden tidligere vært fremme en tanke om at TH/familien har hatt et ønske om innsikt i, til og med kontroll med, politets arbeid. Ikke jeg som har presentert tanken i tråden. Men ser at en slik tanke kan belyse byttet av bistandsadvokat.

Litt muffens er det alltid med denne saken. Adv. Holden er sitert flere steder som ikke kan forstås på annet vis enn at han de facto allerede var bistandsadvokat før månedsskiftet november/desember.

Dvs at bistandsadvokat X ikke fikk sitte særlig lenge i stolen

""
Daglige diskusjoner

Holden ble oppnevnt som bistandsadvokat for familien Hagen i månedsskiftet november/desember, men han ønsker ikke å gå inn på om har vært i kontakt med familien på et tidligere tidspunkt.

– Hvordan jobber du videre nå i forhold til familien?

– Jeg har daglige diskusjoner med familien om etterforskningen og bidrar med å holde kontakt med politiet. De prosessene antar jeg vil fortsette.
""

https://www.rb.no/nyheter/kidnappingssaken/kidnapping/onsker-a-starte-en-prosess-slik-at-vi-kan-fa-anne-elisabeth-tilbake-til-familien/s/5-43-962610
Citera
2019-09-14, 04:14
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Litt muffens er det alltid med denne saken. Adv. Holden er sitert flere steder som ikke kan forstås på annet vis enn at han de facto allerede var bistandsadvokat før månedsskiftet november/desember.

Dvs at bistandsadvokat X ikke fikk sitte særlig lenge i stolen

""
Daglige diskusjoner

Holden ble oppnevnt som bistandsadvokat for familien Hagen i månedsskiftet november/desember, men han ønsker ikke å gå inn på om har vært i kontakt med familien på et tidligere tidspunkt.

– Hvordan jobber du videre nå i forhold til familien?

– Jeg har daglige diskusjoner med familien om etterforskningen og bidrar med å holde kontakt med politiet. De prosessene antar jeg vil fortsette.
""

https://www.rb.no/nyheter/kidnappingssaken/kidnapping/onsker-a-starte-en-prosess-slik-at-vi-kan-fa-anne-elisabeth-tilbake-til-familien/s/5-43-962610

Faste bistandsadvokater pr 26.06.19 til Øvre og Nedre Romerrike tingrett hhv;

Nedre Romerike tingrett (Oppnevnte bistandsadvokat #1)

Ole Edward Hagen
Gard A. Lier
Anette Holt Tønsberg
Hilde Mo
Simon L. Stende
Annette Rygg

Øvre Romerike tingrett (Tar denne med siden det er små forhold, men store penger på bygda)

Tom-Daniel Karlstad
Runa Elin Kosberg

https://www.domstol.no/contentassets/8c760dec1380465a832fb59d147e99ad/faste-bistandsadvokater.pdf

Bistandsadvokat #1 kan selvsagt være nær hvem-som-helst, men dette er altså de faste uheldige sjeler kan få velge mellom til vanlig.

Øvre Romerike tingrett og Nedre Romerike tingrett skal forøvrig slås sammen og bli Norges tredje største domstol, etter Oslo og Bergen tingrett innen 2024.

https://www.rb.no/nyheter/domstolene/nedre-romerike-tingrett/tingrettene-pa-ovre-og-nedre-romerike-slas-sammen/s/5-43-1054035
Citera
2019-09-14, 04:38
Medlem
Vossevangens avatar
Avstengningen av skribenter på tråden fortsetter:

(FB) sinbad8 avstängd för 1.01

(FB) Bondevik???

(FB) AmunRa avstängd för 1.06

#Sugar-Daddy

Sugar-Daddy’s brukerprofil viser at han (fortsatt) er avstengt pr 14 09 2019

Kan ikke huske å ha deltatt på noen Flashback tråd med så mye «støy» i form av avstengninger i løpet av kort tid. Dette skjer også parallellt med klare eksempler på brukere som troller.

Gnagende følelse av at alt dette ikke er tilfeldig.
Noe av det kan være tilfeldig, men ikke alt.
Senast redigerad av Vossevangen 2019-09-14 kl. 05:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in