Citat:
Ursprungligen postat av
coche
Visst ingen tar en exmakens oro/problem på allvar, förutom hans allra närmaste (ett exempel för det är ju J. Möller, och alla ”historier” kring henne innan Arbogamordet). Vi vet att KL har farit med osanningar, och det är inte bara något hennes ex ”hittat på” men andra människor har träffat på den sidan av henne.
Vet inte var du (fortfarande) får ifrån, att allt hänger på HOL:s påståenden, när det är hennes egna beteenden & ord som mer än en gång (av andra) visat sig inte stämma.
Det är ju bara att läsa några domar när Karin har LOBats och domarna där hon ljuger frisk för inget överensstämmer med det vittnena säger.
Karin använder sin lilla blödning som ursäkt och vill hela tiden ha det till en stor blödning.
Folk ska kanske ska komma ihåg att HOL INTE har varit närvarande när Karin har LOBats så han har inte påverkat någonting där!
Det är Karins supande som gör att hon hamnar i rätten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Larasoft
Du tillförde inget nytt till mitt resonemang utöver din egen gissning. Att KL blivit motanmäld har inget med hennes egen anmälan att göra.
Men har du inte fattat någonting?
Det är inte HOL som anmäler Karin för falsklarm och falsk tillvitelse.
En sån anmälan går automatiskt till åklagare då hon med sin falska anmälan kallade in samhällsresurser helt i onödan. Sånt kostar och jag fattar inte varför hon inte blir dömd för det.
Åklagaren borde har fört fallet vidare men det är troligen HOL som vill skydda barnen från ännu mer skit.
Toppjuristen anmäldes för falskt larm angående 112-samtalet och falsk tillvitelse angående utpekandet av en namngiven person som våldsverkare.
Chefsåklagare Jan Pernvis skrev i sina utredningsdirektiv till polisen att toppjuristen ”sanningslöst uttryckt att hon vid tillfället blev slagen” och hon ”genom den oriktiga uppgiften (...) föranlett att onödiga säkerhetsåtgärder vidtagits.”
Förundersökningen lades ned. Inte för att brott inte kunde styrkas utan för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning.
Läs barnen... och dom skyddas i den här soppan.
Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Hon har varit knasigt sedan åtminstone 2012, med misshandlar, ofredanden LOB:s och skit. Ändå har samhället inte fått styr på henne. Jag tror, tyvärr, att hennes sociala- och yrkesmässiga status har spelat in - hon har snackat sig ur situationer (exempelvis var påstådda alkoholproblem: "makens skitsnack"). Två barn i tonåren har fått sin pappa skjuten, en fredag morgon i september...
Karin passar nog bäst på rättspsyk...
Min fråga är varför Karin inte har hamnat i rätten oftare? Skyddar hennes gamla kollegor henne?
Det luktar rättsröta lång väg om allt detta.