Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-09-12, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canada-Goose
Känner inte igen någon förutom Ease The Pressure så jag vågar inte uttala mig. Jag brukar alltid lyssna de typiska Avicii-ljuden i låtarna när jag hör en unreleased. Tex alla Avicii & Madonna-demos som finns uppe, där hör man tydligt att Tim gjort dem.

Samma här, tycker det blir rätt tydligt när Tim har varit inblandad. De flesta snippets här låter dock snarare som någon försökt kopiera hans sound. Förutom Ease då. Men om nån har säker källa på att de andra är Avicii också så motbevisa mig gärna!
Citera
2019-09-12, 10:48
Medlem
Hmm, letat runt lite efter Ease the pressure men inte hittat. Däremot verkar det vara samma som tidigare har kallats "Let it go" och på denna finns det liveinspelningar, droppet är samma som han använder i Addicted to you - Avicii by Avicii och är antagligen därför låten antagligen inte har släppts officiellt.

Men har någon en HQ-version av hela Ease the pressure så vore det enormt uppskattat! Låter fantastisk även om det är samma dropp.
Citera
2019-09-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zamor
Samma här, tycker det blir rätt tydligt när Tim har varit inblandad. De flesta snippets här låter dock snarare som någon försökt kopiera hans sound. Förutom Ease då. Men om nån har säker källa på att de andra är Avicii också så motbevisa mig gärna!

För mig är det ingen tvekan att det är Tims låtar. Om det inte är det så är det nån som e otroligt skicklig på att kopiera hans sound och det lyckas ju inte ens CF mm med.

Men säkra källor e ju alltid trevligt
Citera
2019-09-12, 13:24
Medlem
Tror ni att Chris Martin kommer att gå på konserten?
Senast redigerad av annika85 2019-09-12 kl. 13:27.
Citera
2019-09-12, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annika85
Tror ni att Chris Martin kommer att gå på konserten?

Tveksamt, ett så stort namn borde varit annonserat redan innan biljettsläpp. Men vem vet? Tror det är låg sannolikhet för det dock.
Citera
2019-09-12, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zamor
Tveksamt, ett så stort namn borde varit annonserat redan innan biljettsläpp. Men vem vet? Tror det är låg sannolikhet för det dock.

Some guy said in Reddit that maybe he didn't so all the tickets don't get bought by Coldplay fans.
But who knows...
Senast redigerad av annika85 2019-09-12 kl. 16:03.
Citera
2019-09-12, 20:29
Medlem
Finns hela I want you någonstans på nätet? Den lät fantastisk!
Citera
2019-09-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotfilen
Finns hela I want you någonstans på nätet? Den lät fantastisk!

Aloe Blacc har skrivit en låt till Tim. Finns på hans insta 8 sep tillsammans med en fin text. Fint.
Citera
2019-09-13, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Kan inte förstå att man ännu är så berörd av Avicii trots att man inte ens kände honom. Det är nog att man kan relatera till hans typ av ångest och tankegångar så väl, och det känns så djupt tragiskt att det gick så långt. Om man har en rädsla för döden och tänker mycket på sin existens krävs det en ångest man nog inte ens kan tänka sig innan man tar steget till självmord. Den tanken tär fortfarande i mig.

Jag vill inte spekulera för mycket men några tankar jag har är att jag inte skulle lita allt för mycket på polisen och myndigheterna därnere. Har sett hur korrupt och dålig säkerheten är i närliggande länders polis och säkerhet. Ett samtal från din kompis och rapporter slängs utan svårigheter o.s.v. det är oerhört otryggt upplägg och bristande rutiner.

En annan tanke är att han ser ut att ha typisk om än subtil medicin fettlagring på senaste bilderna. Tänker då på just ansiktet som ser lite svullet ut väldigt likt det som brukar bli av psykofarmaka. Han kan ju ha reagerat fel på en medicin och agerat därefter. Detta är vanligare än man tror och avskrivs nästan alltid bara som försämring av befintlig sjukdom då det är svårt juridiskt att utkräva ansvar och bevisa motsatsen.

Fast Tim var ordinerad psykofarmaka av olika varianter sedan tonåren. Preparaten mot just ångest är så förfinade idag så det är få som ger viktökning. Troligen mest extra vätska i ansiktet som.är mer vanligt.
Citera
2019-09-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canada-Goose
Hoppas faktiskt att We Burn läcks snart, jag vill också höra låtarna, inte Carl Falk utan Avicii. Dock kan jag finna det respektlöst att folk sprider låtarna som de vore ingenting..

Det är så jäkla respektlöst att läcka och sprida låtarna som de vore ingenting.
Canada-Goose- "HoPpAS we burn lÄcKs Så jAg OcKsÅ fÅr HöRa den." 🤦‍♀️
Citera
2019-09-13, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livne89
Det är så jäkla respektlöst att läcka och sprida låtarna som de vore ingenting.
Canada-Goose- "HoPpAS we burn lÄcKs Så jAg OcKsÅ fÅr HöRa den." 🤦‍♀️

12
Citera
2019-09-13, 09:40
Medlem
Someone knows why Anki doesn’t show up in media like Klas? I feel like the album, the concerts, the fundation is more something klas wants (or needs) than Anki.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in