2019-09-13, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har inte påstått att de är fanatiker
eller har dåliga avsikter.
Jag påstår att många är narcissister.

Det är inte min uppfattning om präster att de är narcissister, tvärtom väldigt ödmjuka.
Du måste haft väldigt mycket otur i dina möten med pastorer om din erfarenhet är att många skulle vara narcissister, eller har möjligtvis en otrevlig pastor färgat din syn på dom? I så fall är det jubsynd att det orsakat att du fått förutfattade meningar, efter att en enda präst som du mött varit just narcissist? För har så svårt att se och förstå varför så många är medlemmar i kyrkor annars, förstår du hur orimligt jag upplever detta?
Citera
2019-09-13, 09:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag får väl kolla på denna personer lite närmare, jag vet inget om Simpampen.

Nu har även HR gett avslag på anökan om att SD vill bli släppt ur häktet.

"Mannen överklagade häktningsbeslutet – men även hovrätten anser att 45-åringen är på sannolika skäl misstänkt för mordet."

https://www.na.se/artikel/mordmisstankte-45-aringen-ville-bli-slappt-men-forsvaret-fick-nytt-bakslag

Det finns rötägg överallt. Kvinnor som män. Rik som fattig.
Du kan googla, det finns mycket att läsa i tidningarna. "Simpampen" är alltså rådmannen som fattade det här senaste beslutet i tingsrätten, om häktning av SD på sannolika skäl, och hon heter egentligen Ulla Gustavsson. Något "rötägg" vet jag inte om hon är, men hon har alltså kritiserats för opartiskhet och bristande objektivitet i andra frågor. Oisin Cantwell menar att hennes uttalanden skadar förtroendet för domstolarna.

Sedan om beslutsfattarnas kön kan ha något med saken att göra är kanske tidigt att säga, men det verkar alltså hittills ha varit enbart kvinnor inblandade i besluten, åtminstone i de som rör SD (rådmannen vid häktningsförhandlingarna 2018 visserligen hette Lars-Erik, men han gick alltså emot åklagaren och verkar inte ha haft något med de här senare turerna 2019 att göra).

Har det framgått vem som fattade hovrättens beslut häromdagen om att avslå överklagandet av det senaste häktningsbeslutet?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-13 kl. 09:23.
Citera
2019-09-13, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag ser Lena som en "Wild-Woman" som levde livet fullt ut.
På alla plan !
Och det hade hon sin fulla rätt att göra.
Om det sen innebar ett och annat nyp i nån buske på nått Geo-rännande, så gjorde hon det.
Jag tycker att hon verkar vara en störtskön tjej, med ett jävla go`
Hade gärna träffat henne.

Att SD sen inte hängde med i svängarna blev ju ett problem som han inte kunde lösa.
Så han slog ihjäl henne helt enkelt.

Ja precis, en mycket ödmjuk kvinna som älskar livet och alla människor hon möter. Mycket positiv bild av henne.
Citera
2019-09-13, 09:13
Bannlyst
Citat:
Goda avsikter?
Att stjäla en annan kvinnas make?

Nu ponerar jag att du är en gift kvinna (har såklart ingen aning)

Om din man väljer att gå i säng med en annan kvinna, är det då den andra kvinnans fel ??
Eller är det din mans fel ?
Citera
2019-09-13, 09:14
Medlem
Citat:
Det är givetvis bådas fel.
Båda har samma ansvar.

Dessutom; om man är kristen så tror man
på att sex hör hemma i äktenskapet.

Jaha ja, jag vet att väldigt många religiösa har sex före äktenskapet. Sen att månha tvingas ljuga för sina gammaldags föräldrar för att föräldrarna anser att de annars drar skam över familjen inflrckyrksn, sitter i föräldrarnas skampåle. Inte längre kyrkans skampåle, det är förlegat.
Citera
2019-09-13, 09:16
Bannlyst
Citat:
Känner du någon pastor?

Det finns massor med pastorer som
är narcissister. Som vill synas, bestämma,
ha makt. Tala om för alla andra hur de ska
leva medan de själva gör som de vill.
Empati är inte något som kännetecknar
de pastorer jag mött, tyvärr.

Här håller jag med dig.
I grund och botten är vi bara människor, och ännu djupare ner så är vi bara djur.
Spelar ingen roll om man är Lastbilschaufför, Bagare, Förskollärare eller Pastor.
Vi är lika stora egoistiska kålsupare hela bunten.
På gott och ont, så är vi som sagt bara människor i grund och botten.
Citera
2019-09-13, 09:18
Medlem
Citat:
Det är givetvis bådas fel.
Båda har samma ansvar.

Dessutom; om man är kristen så tror man
på att sex hör hemma i äktenskapet.

Lena Wesström👤var skild vid det då aktuella tillfället under det dåvarande året 2011 och var sålunda en fri kvinna.

SD👤 däremot, var gift och ingick i ett äktenskapsband med sin maka HD👤 , inom äktenskapet, och som då sådant var, fanns också därinom två döttrar.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-13, 09:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Tror du verkligen att HD brydde sig?
Jag har svårt att tro att hon gjorde det, HD upplevde SD som intensiv och påträngande och det var just det som var orsaken till seperationen. När SD inte hade LW längre, var husfriden borta helt enkelt.
Hade HD bryttcsig hade hon märkt att SD var otrogen, hon fick det istälket lugnare de sex åren pga LW.
Jag ser inte ens HD som svarsjuk att hon hade motiv att mörda LW.
SD la givetvis skulden på LW för att HD flyttade, inte på sig själv som var en krävande, manipulativ, notoriskt lurade och var otrogen som orsak. Han visste att HD var trött på honom redan innan han skaffade en älskarinna. Hans störda gränslösa sexbehov äcklade säkert HD långt innan LW fick ta över hennes börda, tänker att det möjliggjorde att HD stod ut tack vare LW, annars hade de skiljt sig lånt tidigare.

Orsaken till separationen var, enligt tråden,
att hon inte kunde lita på SD längre.
Hon hoppades, enligt tråden, att han
skulle uppvakta henne och att de skulle
bli nykära igen.
Citera
2019-09-13, 09:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Väldigt få detaljer stämmer i ovanstående.

Eftersom vi bara kan spekulera utifrån den info vi har i tråden...
Kan du precisera vilka uppgifter som enligt dig är fel i inlägget nedan och korrigera dessa?

Citat
Ursprungligen postat av T34Panzer
Om det ligger nåt sanning i det scenariot så är det ju väldigt pinsamt för polisen.
Fast borde inte SD bytt skor direkt efter ett våldsdåd där jag antar förekom blod? Så han har ju troligtvis haft andra skor när han grips?
Han anhölls jsamma dag som Lena anmäldes försvunnen 15/5.
Anhållande med fotografering, kläder tas i beslag, förhör och hus som avspärras.
Dessutom stack SD o HD till USA samma dag 15/5, direkt efter att han släppts.

Citat:
Ursprungligen postat av stringfellow, 2018-05-20, 21:40
Har inte hunnit läst igenom allt, så tänkte fråga om följande tagits upp.
1. Att St..an D..idsson har tidigare varit misstänkt och åtalad för misshandel av BO
2. Att St..an och hans ex. satte sig på flyget till USA tisdag kväll, några timmar efter han blivit förhörd av polisen.
Även om det nu inte skulle finnas tydliga bevis mot honom, hur kan polisen då inte utfärda reseförbud ????

Citat:
Ursprungligen postat av stringfellow, 2018-05-28, 13:50
SD och HD´s barn hade ingen aning om USA resan.
HD´s nya kille hade ingen aning om USA resan.
HD´s och SD´s föräldrar hade ingen aning om USA resan.
Enligt en kontakt på UD så skickade HD in sin ESTA ansökan Tisdag eftermiddag påväg upp till Arlanda.
Har inte alla svaren men nog tror jag att de vet mer om vad som inträffade än SD sagt i förhören.

Tidslinje:
Lena anmäldes försvunnen på morgonen tis 15 maj
SD anhölls + förhördes under dagen tis 15/5 och släpptes därefter
SD o HD reser till USA på kvällen samma dag 15/5, och HD söker ESTA på eftermiddagen i bilen på väg mot Arlanda
Lenas kropp påträffades först kl 14.33 på lö 19/5

Fråga: var de fortfarande utomlands när Lena påträffades?
Hela inlägget: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-13, 09:24
Bannlyst
Citat:
Det är tyvärr inget i ovanligt eller unikt.

Och det gör inte LW oskyldig.
Hur mycket SD än pratade ner HD så
gav det inte LW någon rätt art ta hennes
man.

Vi kommer ingen vart med detta.
Jag tackar för en härlig diskussion, och respekterar att du tycker annorlunda än jag.

Min ståndpunkt är:
Om jag väljer att vara otrogen mot min fru, så är det enbart mitt fel.
JAG sviker min fru, i så fall.
Det sveket kan jag aldrig lägga över på nån annan.

Exakt samma med Stefan. I mina ögon.

Trevlig helg, GloriousLife
Citera
2019-09-13, 09:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Det är inte min uppfattning om präster att de är narcissister, tvärtom väldigt ödmjuka.
Du måste haft väldigt mycket otur i dina möten med pastorer om din erfarenhet är att många skulle vara narcissister, eller har möjligtvis en otrevlig pastor färgat din syn på dom? I så fall är det jubsynd att det orsakat att du fått förutfattade meningar, efter att en enda präst som du mött varit just narcissist? För har så svårt att se och förstå varför så många är medlemmar i kyrkor annars, förstår du hur orimligt jag upplever detta?

Det är en väldig skillnad på pastorer och
präster.

Det är inte en enda pastor som har färgat
min syn, utan många.
Citera
2019-09-13, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nu ponerar jag att du är en gift kvinna (har såklart ingen aning)

Om din man väljer att gå i säng med en annan kvinna, är det då den andra kvinnans fel ??
Eller är det din mans fel ?

Eller den gifta kvinnans fel som inte vill ta i sin gubbe och rycker att han är vidrig?
Hur mycket kärlek känner hon förcsin make då?
Äsch SD hade förlorat sin dragningskraft hos HD helt enkelt, satan va trött HD måste varit på SD som var otrogen i över sex år, ingen bra reklam för SD, bäst före datum utgången 2011 liksom. Han måste varit dåligvpå att ge kärlek och helt värdelös i sängen, han utnyttjade LW för att stärka upp sitt dalande självförtroende för han vägrade släppa taget om sin fru, egoist som han är så vägrade han dessutom inse att HD lämnat honom för längesen. Snacka om kontrollbehov på HD!!!!
Tycker fasen synd om HD, hoppas hon har bra vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in