2019-09-12, 17:27
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Som sagt, du är inte kapabel att inse fakta.
Det finns inget att inse angående dina fantasier.
Citera
2019-09-12, 17:32
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
LoL det finns tillåmed en svensk som slutat äta på 90-talet helt utan komplikationer... Jag skulle länkat till dokumentären om jag kommer ihåg vad den heter. Den handlar iaf om folk som inte äter fast dom har inga hälsokomplikationer...
Det var nog inte denna dokumentär, men jag vill sen den här då den också handlar om folk som inte äter nånting:
Breatharian Alpine Yogi does not eat - Snippet from "IN THE BEGINNING THERE WAS LIGHT"
https://www.youtube.com/watch?v=rjfUz76Pw9s
Detta är sk lufterianism, en tankegång som har sin grund i en indisk trosuppfattning (kallad Astomi i indisk mytologi) som gick ut på att människor varken åt eller drack. En lufterians föreställning är att man kan leva på enbart luft och inte skulle behöva äta, och har även svenska anhängare. Är du en av dem KungPungPat, eftersom du hänvisar till detta?
Det finns inga vetenskapliga belägg för att det är möjligt att helt frångå intag av föda eller dryck utan att svälta ihjäl, och således föreligger heller inga bevis på att det i verkligheten någonsin har funnits renläriga lufterianer (som inte har antingen övergivit sin övertygelse eller svultit ihjäl). Källa: Wikipedia
Förespråkar du en sådant levnadssätt , så hoppas jag innerligt att inte du någonsin blir förälder! För inte allt för längesedan fick just sådana sjuka tankar oerhörda konsekvenser, då ett litet barn blev kraftigt undernärd och nära att svälta ihjäl. Detta p g a föräldrar med denna ohyggliga vanföreställning:
https://www.expressen.se/gt/mamman-ville-leva-pa-luft-dottern-nara-do/
"– Det är så befängt så det finns inte, säger näringsprofessorn Elisabet Rothenberg. Nu misstänks föräldrarna – sedan dottern varit timmar från att dö av undernäring – för grovt vållande till kroppsskada." Föräldrarnas svar i rätten: "Hon får solsken!"
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/foraldrapar-atalas-for-for-daligt-vegansk-kost
Är det vad du förespråkar, KungPungPat?
Senast redigerad av nightbeast 2019-09-12 kl. 17:38.
Citera
2019-09-12, 17:36
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du betyder inget för mig. Du är icke-troende. Du är inte min vän och jag struntar totalt i dig. Bara troende är mina vänner. Ditt förtroende struntar jag starkt i.
Jag förstår. Du ignorerar allt som inte bekräftar din på förhand bestämda tro.
Citera
2019-09-12, 18:52
Medlem
Sixten.Sixtensens avatar
Säg ”bevisa att du är en maffiaboss” till en maffiaboss och du får ett skratt som svar - i bästa fall. Lite så funkar Gud med.
Citera
2019-09-12, 20:24
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Om Darwin påstod att cellen skapades genom det naturliga urvalet.. så påstår han att grundstenen till evolution har "evolutionerat ihop" sig själv och börjat evolutionera dna-koder , av en slump.
Nej, det var ju motsatsen till slumpen han upptäckte! Precis som jag skrev. Läser du inte? Hans teori handlar om evolution genom naturligt urval, ingenting annat. Evolutionsteorin förklarar inte livets uppkomst från allra första början, den gör inte ens anspråk på att göra det. Evolutionsteorin förklarar däremot hur olika arter av växter och djur har förändrats och utvecklats sedan livet började på jorden.
Snälla, sluta missuppfatta saker medvetet. Om du beger dig till närmsta bibliotek så kommer du också finna böcker som är ingående i ämnet och även förklarar hur den kumulativa selektionen fungerar, som styr det naturliga urvalet. T ex R.Dawkins: "Den själviska genen" bland annat. Var inte så vetenskapsfientlig och vidskeplig och förvräng allt som presenteras framför dina ögon, bara för att det utmanar din världsbild som är totalt vriden.
Citat:
Det spelar ingen roll vad du säger. Finns det ingen cell så finns det ingen evolution av DNA.
Det borde spela roll, om du lyckas komma ur din bubbla. Nu finns det ju både celler, DNA och evolution ;-)
Citat:
Cellen är ingen DNA-kod som kan evolutionera ihop sig själv genom en cell och börja evolutionera dna.
Cellen är en dator som läser och evolutionerar DNA samtidigt som den skapar kopior av sig själv utifrån instruktionerna i DNA-koden.
Två helt olika grejjer. Cellen har designats för att evolutionera, men den kan inte designa sig själv av en slump för att sen börja evolutionera.. då det är fel i logiken.
Dunning–Kruger-effekten. Du tror dig veta mer än forskarna och hela expertisen inom området.
Citat:
Så enkelt är det.
Du har dragit felaktiga slutsatser eftersom du inte förstår evolutionen. Så enkelt är det.
Citera
2019-09-12, 20:30
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Försök bevisa gud...

Citera
2019-09-12, 20:33
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ja, den frågan kan du ställa dig själv. Du ansåg att det var så.

Nu ljuger du igen. Kan du inte sluta att fantisera och ljuga?
Citera
2019-09-12, 20:40
Bannlyst
Jesaja 58:9 Svenska 1917 (SV1917)

^9 Då skall HERREN svara, när du åkallar honom; när du ropar, skall han säga: »Se, här är jag.» Om hos dig icke får finnas någon som pålägger ok och pekar finger och talar, vad fördärvligt är,

(brukar lägga med engelska versionen eftersom jag misstänker att den svenska har allvarligare fel, dessutom vill jag passa på att varna för nyare översättningar än 1950 då jag läst att Jesus Kristus ska ha varnat för dem genom en samtida profet)

dessutom ,

Jesiah kap 30 är mycket intressant, inte bara för att det möjligen profeteras om internet/www samt WTC 2001, men det står också om att i den tiden ska Herren göra sin Röst hörd och uppenbara Sin Arm, och då jag har erfarenhet i båda två sakerna, så är det nog värt att nämnas.

Isaiah 30 Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)

30 Woe to you, apostate children, saith the Lord, that you would take counsel, and not of me: and would begin a web, and not by my spirit, that you might add sin upon sin:

Isaiah 30:15 Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)

^15 For thus saith the Lord God the Holy One of Israel: If you return and be quiet, you shall be saved: in silence and in hope shall your strength be. And you would not:

Isaiah 30:19-22 Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)

^19 For the people of Sion shall dwell in Jerusalem: weeping thou shalt not weep, he will surely have pity on thee: at the voice of thy cry, as soon as he shall hear, he will answer thee.

^20 And the Lord will give you spare bread, and short water: and will not cause thy teacher to flee away from thee any more, and thy eyes shall see thy teacher.

^21 And thy ears shall hear the word of one admonishing thee behind thy back: This is the way, walk ye in it: and go not aside neither to the right hand, nor to the left.

^22 And thou shalt defile the plates of thy graven things of silver, and the garment of thy molten things of gold, and shalt cast them away as the uncleanness of a menstruous woman. Thou shalt say to it: Get thee hence.

Isaiah 30:25-27 Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)

^25 And there shall be upon every high mountain, and upon every elevated hill rivers of running waters in the day of the slaughter of many, when the tower shall fall.

^26 And the light of the moon shall be as the light of the sun, and the light of the sun shall be sevenfold, as the light of seven days: in the day when the Lord shall bind up the wound of his people, and shall heal the stroke of their wound.

^27 Behold the name of the Lord cometh from afar, his wrath burneth, and is heavy to bear: his lips are filled with indignation, and his tongue as a devouring fire.

Isaiah 30:30-31 Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)

^30 And the Lord shall make the glory of his voice to be heard, and shall shew the terror of his arm, in the threatening of wrath, and the dame of devouring fire: he shall crush to pieces with whirlwind, and hailstones.

^31 For at the voice of the Lord the Assyrian shall fear being struck with the rod.

följande kan ha med aborter att göra, fann några referenser till det i ordet "Topheth" (Strongs 8612, tex Jeremiah 7:31 ) och det som pågår i modern tid är ett massmord utan dess like.

Isaiah 30:33 Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)

^33 For Topheth is prepared from yesterday, prepared by the king, deep, and wide. The nourishment thereof is fire and much wood: the breath of the Lord as a torrent of brimstone kindling it.

+ t-ex; 3 John 1:11;Numbers 12:6;John 6:40;John 14:21-24;Ezekiel 1:27-29;Psalm 141:3-5;Isaiah 6:5

https://www.biblegateway.com/passage/?search=3+John+1%3A11%3BNumbers+12%3A6%3BJohn+6%3A 40%3BJohn+14%3A21-24%3BEzekiel+1%3A27-29%3BPsalm+1 41%3A3-5%3BIsaiah+6%3A5&version=DRA
Citera
2019-09-12, 20:49
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Nej, det var ju motsatsen till slumpen han upptäckte! Precis som jag skrev. Läser du inte? Hans teori handlar om evolution genom naturligt urval, ingenting annat. Evolutionsteorin förklarar inte livets uppkomst från allra första början, den gör inte ens anspråk på att göra det. Evolutionsteorin förklarar däremot hur olika arter av växter och djur har förändrats och utvecklats sedan livet började på jorden.
Snälla, sluta missuppfatta saker medvetet. Om du beger dig till närmsta bibliotek så kommer du också finna böcker som är ingående i ämnet och även förklarar hur den kumulativa selektionen fungerar, som styr det naturliga urvalet. T ex R.Dawkins: "Den själviska genen" bland annat. Var inte så vetenskapsfientlig och vidskeplig och förvräng allt som presenteras framför dina ögon, bara för att det utmanar din världsbild som är totalt vriden.
Det borde spela roll, om du lyckas komma ur din bubbla. Nu finns det ju både celler, DNA och evolution ;-)
Dunning–Kruger-effekten. Du tror dig veta mer än forskarna och hela expertisen inom området.
Du har dragit felaktiga slutsatser eftersom du inte förstår evolutionen. Så enkelt är det.

Om cellen är det som gör evolution möjligt för DNA-koder.. så kan inte cellen ha skapats genom en evolution som inte fungerar utan cellen i sin helhet från början.
Citera
2019-09-13, 00:15
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredenJesus
Jesaja 58:9 Svenska 1917 (SV1917)

^9 Då skall HERREN svara, när du åkallar honom; när du ropar, skall han säga: »Se, här är jag.» Om hos dig icke får finnas någon som pålägger ok och pekar finger och talar, vad fördärvligt är,

(brukar lägga med engelska versionen eftersom jag misstänker att den svenska har allvarligare fel, dessutom vill jag passa på att varna för nyare översättningar än 1950 då jag läst att Jesus Kristus ska ha varnat för dem genom en samtida profet)

dessutom ,

Jesiah kap 30 är mycket intressant, inte bara för att det möjligen profeteras om internet/www samt WTC 2001, men det står också om att i den tiden ska Herren göra sin Röst hörd och uppenbara Sin Arm, och då jag har erfarenhet i båda två sakerna, så är det nog värt att nämnas.

Isaiah 30 Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)

30 Woe to you, apostate children, saith the Lord, that you would take counsel, and not of me: and would begin a web, and not by my spirit, that you might add sin upon sin:

Isaiah 30:15 Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)

^15 For thus saith the Lord God the Holy One of Israel: If you return and be quiet, you shall be saved: in silence and in hope shall your strength be. And you would not:

Isaiah 30:19-22 Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)

^19 For the people of Sion shall dwell in Jerusalem: weeping thou shalt not weep, he will surely have pity on thee: at the voice of thy cry, as soon as he shall hear, he will answer thee.

^20 And the Lord will give you spare bread, and short water: and will not cause thy teacher to flee away from thee any more, and thy eyes shall see thy teacher.

^21 And thy ears shall hear the word of one admonishing thee behind thy back: This is the way, walk ye in it: and go not aside neither to the right hand, nor to the left.

^22 And thou shalt defile the plates of thy graven things of silver, and the garment of thy molten things of gold, and shalt cast them away as the uncleanness of a menstruous woman. Thou shalt say to it: Get thee hence.

Isaiah 30:25-27 Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)

^25 And there shall be upon every high mountain, and upon every elevated hill rivers of running waters in the day of the slaughter of many, when the tower shall fall.

^26 And the light of the moon shall be as the light of the sun, and the light of the sun shall be sevenfold, as the light of seven days: in the day when the Lord shall bind up the wound of his people, and shall heal the stroke of their wound.

^27 Behold the name of the Lord cometh from afar, his wrath burneth, and is heavy to bear: his lips are filled with indignation, and his tongue as a devouring fire.

Isaiah 30:30-31 Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)

^30 And the Lord shall make the glory of his voice to be heard, and shall shew the terror of his arm, in the threatening of wrath, and the dame of devouring fire: he shall crush to pieces with whirlwind, and hailstones.

^31 For at the voice of the Lord the Assyrian shall fear being struck with the rod.

följande kan ha med aborter att göra, fann några referenser till det i ordet "Topheth" (Strongs 8612, tex Jeremiah 7:31 ) och det som pågår i modern tid är ett massmord utan dess like.

Isaiah 30:33 Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)

^33 For Topheth is prepared from yesterday, prepared by the king, deep, and wide. The nourishment thereof is fire and much wood: the breath of the Lord as a torrent of brimstone kindling it.

+ t-ex; 3 John 1:11;Numbers 12:6;John 6:40;John 14:21-24;Ezekiel 1:27-29;Psalm 141:3-5;Isaiah 6:5

https://www.biblegateway.com/passage/?search=3+John+1%3A11%3BNumbers+12%3A6%3BJohn+6%3A 40%3BJohn+14%3A21-24%3BEzekiel+1%3A27-29%3BPsalm+1 41%3A3-5%3BIsaiah+6%3A5&version=DRA
Att sitta och citera bibeln är inget bevis för guds existens. Det är ett cirkelbevis. Det förstår du väl?
Citera
2019-09-13, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Att sitta och citera bibeln är inget bevis för guds existens. Det är ett cirkelbevis. Det förstår du väl?
våra vägar inte Herrens vägar, och våra tankar är inte Herrens tankar. för så långt som himmelen är ifrån jorden, så långt är Herrens vägar och tankar långt ifrån våra vägar och tankar. - Isaiah 55
Citera
2019-09-13, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Jaså, var det så du menade. Då förstår jag. Farbror Gud har jag aldrig bett om något.
Många påstår att Einstein var troende, men det var han inte. Einstein var snarare ateist med en stark vördnad inför universums komplexitet, vilket tydligt framgår av formuleringar som Einstein skrev i ett brev till filosofen Eric Gutkind:
"För mig är Gud inget annat än ett uttryck för och en produkt av människans svagheter."
"Bibeln är en samling aktningsvärda men ändå primitiva legender och hur som helst tämligen barnsliga, för mig kan ingen tolkning, hur subtil den än är, ändra på det".

Att jag kunde ha högre aktning för karln. Men det funkar. Tack, kamrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in