2019-09-12, 22:31
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack letsdoit. IB ser inte riktigt bekväm ut..
Nej, han har ju en klient han inte blir riktigt klok på. - Och så blev han nog lite förvånad över att klienten inte häktades på sannolika skäl (men när intervjun gjordes hade han facit).
Citat:
En (två) bilder säger mer än tusen ord.
Från LWs logg den 12 februari 2017. Så när som på dagen en månad efter bilincidenten då SD bestämt sig för att säga nej med knoggnuggning till kaffe-mitt-i-natten-sugna LW.
.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-imag...7d34449f_l.jpg
Länken fungerar inte (du kan inte kopiera en länk från andras inlägg och sedan klistra in; länken måste tas från originalkällan) - men det är den här bilden du menar där antagonisterna sitter på en buss - till synes hur sams som helst:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f87cd804-9a48-498e-9703-839c7d34449f.jpg

Ja, SD vill nu ut på Storhjälmaren och föreslår LW att han ska plocka upp henne i gryningen. All packning kan de medföra i hans vita bil, namngiven efter snögubben i Frost och med de passande bokstäverna OOH på reg.plåten. - LW - som inte var den som var den - var tydligen beredd att gräva ned stridsyxan och tackade ja till utfärden.
https://coord.info/GLQ6TMRV
https://coord.info/GLQ6RV0A

Endast 11 dgr efter LW:s anmälan om misshandel 10 jan åker HD och LW 170121 i väg till ett par FTF-cacher (SD medverkar också på ett hörn). - Ett gemytligt frukost-event och fler gemensamma FTF-jakter följer:
Hur ska detta tolkas? - SD visste att han var anmäld för misshandel. - Kan LW ha trott att han var djupt ångerfull och ville ge honom syndernas förlåtelse? - Kan HD ha börjat tro på likhet inför FTF:er..?
Senast redigerad av letsdoit 2019-09-12 kl. 23:22.
Citera
2019-09-12, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag var ironisk, hängde på KonstapelApels inlägg. Lite känga till dom som vill skuldbelägga LW och de som menar att hon klängde sig fast på SD.

Jag menade att förmodligen hade ett på- och av förhållande i någon grad. SD och hon åkte tillsammans hem i hans bil. SD var väl säkert med på att hon skulle åka med honom.

Tjafs uppstod sedan...
Oj blev någon sur för att vi försöker förstå det galna?
Ja de åkte tillsammans, fastän han ville bli av med henne för hon trackasserade honom, hur tänkte han där egentligen?
Citera
2019-09-12, 22:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag kommer inte på vad jag ska skriva riktigt. Det var inte något huvudtema i våra samtal. Om jag säger så här: L*na hade säkert egna anledningar att inte gilla HD, men SD:s sätt att prata om HD och äktenskapet bidrog inte precis till att L*ena skulle börja tycka bättre om henne.

De var ju också rivaler i en dans med ganska svåra steg. Vad är oddsen på att de skulle gilla varandra?

Tack för att du svarar.
Jag tänkte om LW redan innan tyckte
illa om HD och därför på något sätt
intalade sig att hon skulle ha någon
rätt till hennes man.

Men då kanske det var det klassiska: ”Min
fru förstår mig inte 😟”.
Citera
2019-09-12, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tack, T34Panzer! Det har kokat inom mig sen jag började läsa om det nu. Alla idiotiska inlägg som försöker förminska det som drabbade LW på alla sätt och vis. Om just detta har skrivits om massor av gånger.

Ingen av de som försöker göra SD´s "knoggnuggning" på LW till ingenting har någonsin skrivit: "Jag har drabbats själv eller sett någon bli drabbad."

Ändå ångar man på och tycker och tänker och gör detta till "inget". Precis som vissa gör mordet till LW´s eget fel.

Det finns väl en anledning till att just denna knoggnuggnings foton fyllde 8 sidor i anmälan, skulle jag tro?

Ok. Knoggnuggningen. Här har SD lagen på sin sida. Tveklöst. Tror att många är ganska nöjda och mätta på det ämnet.

Jag hittar inte ett enda inlägg där någon lägger skulden på Lena för att hon blev mördad. Kan du hjälpa mig med en länk? Det låter på en del som om det har förekommit frekvent. Kan det vara jag som letar dåligt?

Att skriva t.ex att Lena var nog duktig på att provocera Stefan, eller jag tycker att hon var en megasvekare, är alltså inte samma sak som att lägga skulden på henne, i egenskap av mordoffer. Det vore att gränsa till autistiskt tankesätt.

Att det diskuteras hennes liv och leverne utifrån moraliska aspekter, liksom det diskuteras om Stefan, det får man nog leva med om man besöker detta forumet. Jag finner det inte så intressant med allt skvaller, men det går att scrolla förbi.
Citera
2019-09-12, 23:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja var f-n är skorna!?

Med tanke på hur duracellkaninen farit land och rike - suck, även utom riket - runt så...och lägg därtill besserwisser med förkärlek för gåtor...så är jag inte minsta avundsjuk på dom som måste leta...

Nu får man tänka på att han har haft på sig hela natten...
- att göra sig av med skorna
- att tvätta skorna
- att gömma skorna

Inte lika troligt att han har på sig samma skor på morgonen och dagen efter.

Och sedan resan till Arlanda... fikapaus, tankning, matpaus där en liten påse kunnat slängas på macken eller rastplatsen...

Hur var det med husrannsakan den 15/5?
De beslagtog ju bilen, så det gjordes väl? (Asch, nu är jag trött och borde inte skriva utan att tänka...)

alla skor borde ha beslagtagits, i hus, bil, på den misstänkte(lite synd om SD som isf skulle få åka utan skor ), i HDs hus, hos alla andra (JG, svärföräldrar, sommarställen osv) där det kan ha gömts skor i någon garderob, uthus eller förråd.
Citera
2019-09-12, 23:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
På något sätt ser han obekväm ut, lite fientligt inställd mot reportern.
Kanske han tycker att häktningen är ett nederlag.

Istället uttrycker han det som att ÅK ville ha det till sannolika men lyckades inte med det. Och att han kan ha viss förståelse för att hon behöver en vecka på sig för att stärka upp det hela...
Efter att rätten sagt sitt är det lätt för en försvarare att hävda att han inte trott det skulle räcka till sannolika skäl, men egentligen tror jag försvararen varit rätt säker på att åklagaren skulle få igenom detta. - Han uteslöt inte att åklagaren skulle lyckas men förstod samtidigt komplexiteten i det hela.
Citat:
Som att det inte är ett nederlag, utan tvärtom. Typiskt advokaters sätt att vända på steken.
Ja, och även typiskt en försvarare att gardera sig mot olika utfall.
Citat:
Säg vad du tänker på?
Tänkte närmast på att han ogärna bekräftade att LW och SD haft en kärleksrelation; han syntes själv osäker på hur det egentligen förhöll sig med den saken, eller vad man ska innefatta i begreppet ”kärleksrelation”: Sexuell relation eller kärleksfull relation med/utan sex?. - Han bekräftade att de haft en relation och att denna relation tidigare varit starkare än den på senare tid varit.
Citat:
Övrigt jag tänker på efter att ha lyssnat på inslaget:

- Jag reagerar på att han faktiskt säger (vid 1.34 min in i inslaget):"det är en nedlagd utredning från 2017 tror jag, januari 2017 om en händelse där hon har delvis tagit tillbaka dom uppgifterna, så det är inget att kommentera..."

Om hon nu har delvis tagit tillbaka uppgifter, beror det på att hon menar att hon har överdrivit, eller är det efter påtryckningar från SD? Att hon vill förminska grunden till anmälan om den inte går att dra tillbaka (går under allmänt åtal??).
Ja, precis så låter det: Hon bedömde att hennes situation skulle förvärras om inte utredningen lades ned; det kan ha förekommit mer eller mindre förtäckta hot, både mot henne själv och hennes barn.

Efter anmälan om ofredande och strax före FAD 5 nov, åkte LW den 4 nov kl. 06:58 ut för att hinna först till en nyinkommen cache och möjlig FTF. Hon hade då SD tätt efter sig, men han åkte inte som brukligt fram och insisterade på en delad FTF, utan säger sig ha fortsatt till en annan cache (som han inte hittat); mötte på tillbakavägen LW (som inte tycks ha sett honom):
https://coord.info/GLPNDAPT
https://coord.info/GLPNDE4T
Såg LW hans vita bil (vilket förefaller troligt) kan hon ha upplevt detta som ett hot/en varning.
Citat:
- Vad gäller den relation LW och SD har haft: "starkare relation är de har haft den senaste tiden." säger försvarsadvokat Ingvar Backman.

Det betyder ju förstås inte att han menar att LW och SD inte har setts, men kan det vara så att SD med tiden vid eller efter häktningen förstått att man har hittat DNA på brottsplatsen från honom och nu gäller det att fixa till det?
Vad är anledningen annars till att fixa med Nordsjöloggarna mm annars?
Ser heller ingen annan anledning; tvärtom. Hade de inte haft någon kontakt alls hade han inte behövt oroa sig. - Däremot kan han ha behövt ge henne en kram innan hon stack i väg för att måla bullerplanket... Och eftersom han är blodgivare och haft problem med en läckande åder kan han då ha överfört sitt blod-DNA, alt. pga att han nyligen fått en tagg i ena knogen. - Men han vill säkert göra gällande att han och LW "var de närmaste av vänner hela vägen till slutet" (kan vid närmare eftertanke ha träffat henne tidigare under dagen, ev. tillbringat natten tillsammans med henne eftersom hon inom kort skulle åka till Norge).
Citera
2019-09-12, 23:18
Medlem
Citat:
Jag kommer inte på vad jag ska skriva riktigt. Det var inte något huvudtema i våra samtal. Om jag säger så här: L*na hade säkert egna anledningar att inte gilla HD, men SD:s sätt att prata om HD och äktenskapet bidrog inte precis till att L*ena skulle börja tycka bättre om henne.

De var ju också rivaler i en dans med ganska svåra steg. Vad är oddsen på att de skulle gilla varandra?

Vet du om LW tyckte illa om HD innan hon började prassla med SD?
Jag har fått för mig att LW å HD va kompisar och att det va därför HD ville
att hon skulle viga dom.
Citera
2019-09-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja var f-n är skorna!?

Med tanke på hur duracellkaninen farit land och rike - suck, även utom riket - runt så...och lägg därtill besserwisser med förkärlek för gåtor...så är jag inte minsta avundsjuk på dom som måste leta...

Är det verkligen fakta att dom har missat skorna?
Nog för att dom verkar jävligt lata men det här låter ju nästan sagolikt, kan
det verkligen vara så illa.
Citera
2019-09-12, 23:29
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vet du om LW tyckte illa om HD innan hon började prassla med SD?
Jag har fått för mig att LW å HD va kompisar och att det va därför HD ville
att hon skulle viga dom.

Nej, ingen koll alls, tyvärr...
Citera
2019-09-12, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, han har ju en klient han inte blir riktigt klok på. - Och så blev han nog lite förvånad över att klienten inte häktades på sannolika skäl (men när rintervjun gjordes hade han facit).
Länken fungerar inte (du kan inte kopiera en länk från andras inlägg och sedan klistra in; länken måste tas från originalkällan) - men det är den här bilden du menar där antagonisterna sitter på en buss - till synes hur sams som helst:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f87cd804-9a48-498e-9703-839c7d34449f.jpg

Ja, SD vill nu ut på Storhjälmaren och föreslår LW att han ska plocka upp henne i gryningen. All packning kan de medföra i hans vita bil, namngiven efter snögubben i Frost och med de passande bokstäverna OOH på reg.plåten. - LW - som inte var den som var den - var tydligen beredd att gräva ned stridsyxan och tackade ja till utfärden.
https://coord.info/GLQ6TMRV
https://coord.info/GLQ6RV0A

Endast 11 dgr efter LW:s anmälan om misshandel 10 jan åker HD och LW 170121 i väg till ett par FTF-cacher (SD medverkar också på ett hörn). - Ett gemytligt frukost-event och fler gemensamma FTF-jakter följer:
Hur ska detta tolkas? - SD visste att han var anmäld för misshandel. - Kan LW ha trott att han var djupt ångerfull och ville ge honom syndernas förlåtelse? - Kan HD ha börjat tro på likhet inför FTF:er..?

Vid tillfället efter anmälan då LW och HD är ute och gear tillsammans kan syftet från LW vara att ta reda på hur mycket av det som SD sagt verkligen stämmer. Dessutom tvivlar jag på att HD här är medveten om omfattningen av LW och SD otrohetsaffär. Han har faen levt dubbelliv i 6 år!

Tror SD börjar känna sig trängd när LW försöker spela ut honom mot HD och avslöjar och/eller sprider falsk info om honom som hämd. Och fulspelet de imellan leder till ett tragiskt slut då han inte är bredd att offra hus,familj, vänner, barn etc.

Hellre förekomma än förekommas typ.
Senast redigerad av viperstyle 2019-09-12 kl. 23:37.
Citera
2019-09-12, 23:35
Medlem
Citat:
Nej, ingen koll alls, tyvärr...

Ok, Tack.
Citera
2019-09-12, 23:48
Medlem
Citat:
Förslagsvis äktenskapet och familjen som kraschades av megasveket från vigselförrättaren?

Detta är odiskutabelt det som gav mördaren motivet att ta LW av daga. Håller du inte med om det?
Inte tu tal om att SD också svek sin fru om och om igen men det finns det som talar för att familjen D försökt läka såren men att den tävlingsinriktade LW satte käppar i hjulen för dom.

Att utelämna en av huvudrollsinnehavarna i triangeldramat som föranlett mordet går inte om man inte framställt SD som ett vidrigt monster vilket mindre vetande (företrädelsevis kvinnliga)postare genomgående ägnat sin långa tid i tråden åt. Inte vackert.

Tänkvärt att samma medlemmar har mycket stora problem att ens nämna den för mordet misstänka HD i ekvationen av det enkla faktum att hon är kvinna.. Så tystas HD bort samtidigt som det evinnerliga tjatet om vilken ohyggligt avskyvärd person SD är fortsätter. Vågar påstå att nämda medlemmars snurriga deltagande i tråden avser personliga och allmänna upprättelse av kvinnor som utsätts för våldsamma män.

Om du strof ger dig tid att söka en del i tråden om vilket psykvrak till demon SD framställts som så förstår du bättre vart jag vill komma.

Om vi börjar med att se att det är människor inblandade tror jag det blir lättare att förstå vad som gav mördaren motiv att så besinningslöst ta LW av daga.

Det finns en del fog för att HD och SD försökte läka från sveket SD utsatt sin fru för.
Tyvärr var det nog än svårare för LW att läka från att SD ville gå tillbaka till HD?

Nu är vi troligtvis så lyckligt lottade att då SD är häktad på sannolika så innebär det att FUP kommrr svara på dom frågor vi dryftar. Hur mycket ni än i tråden försöker undanta LW från triangeldramat kommer inte offrets person neglieras i FUP

Är inte sd ett psykvrak?
Han får inte pippa med frugan och helt desperat utnyttjar han lw och för att lyckas med det tutar han i henne att han är kär i henne och älskar henne, planerar framtiden med henne för att få sex!
Han bedrar sin fru och ljuger för henne i över sex år, fullkomligt samvetslösti
Och dem sd kallar du hygglig, varför ljuger du om sd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in