2019-09-12, 21:17
Medlem
Varför denna fråga : " Vem tror Du det var ? "

Tillför det utredningen något ?
Citera
2019-09-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Bara som en fotnot på temat misstänkt landsförrädare.

I ett forum på facebook om ubåtsjakterna på 70-80 talet , så är några personer där övertygade om att OP avsiktligt ett par ggr gjorde så att WP-ubåtar kunde ta sig ut.

Det känns ganska solklart att en hel del personer inom Marinen misstrodde och inte litade på OP.
Sedan är det ju en lång väg att gå för att kunna få ned någon/ några av dessa personer till mordplatsen

https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMVnFQTkV6aEM3QmM/view

Expressen 19851107

Exakt hur skulle detta gå till?
Satt OP och höll inne med sjunkbomberna i attackhelikopterna?
Militärerna var rädda om sitt eget skinn för att anslagen minskade. Förmodligen ett minskat tryck från WP då dom var på väg att lösas upp.

Man har garanterat släppt ut Natobåtar från inringning.
Finns ett par incidenter som beskrivs men det är OT.

Palme var ingen landsförrädare. Tvärtom, han stod upp mot all infiltration av utländsk makt. (Inkl nato)
Senast redigerad av MbmA 2019-09-12 kl. 21:33.
Citera
2019-09-12, 21:21
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag skulle inte bli väldigt förvånad om någon person man skrivit väldigt lite om eller ingenting alls om, skulle kunna vara gm.

Jag tror inte mördarens namn finns i utredningen överhuvud taget.
Citera
2019-09-12, 21:29
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Jag tror inte mördarens namn finns i utredningen överhuvud taget.
Varför inte det?

Högern älskar Israel.
Pengar
Senast redigerad av Gothus 2019-09-12 kl. 21:38.
Citera
2019-09-12, 21:31
Medlem
p.norths avatar
Varför påstår S. E då han kommer tillbaka till mordplatsen och han hör att ett vittne beskriver till en polisman signalementet på S. E. Och han berättar det i sitt förhör, varför gör han det?

Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ja precis. De som var i centrum för händelserna har noterats av alla: offret, LP, Anna H, Stefan G, ambulanspersonalen, poliserna etc.

Därutöver märkte säkert några Leif L och Hans J som tycks ha varit mer aktiva plus ev någon mer.

Men "publiken" runt mordplatsen var anonym. Fanns inget skäl för andra vittnen att kartlägga vilka som var närvarande. Det var polisens sak.

SE tillhörde publiken som på avstånd följde utvecklingen - han pratade inte med LP, sprang inte in på Tunnelgatan, bidrog inte i livräddningen, beskrevs inte av ett vittne och såg troligen ej heller LJ.

Allt är påhitt. Tiderna vid Skandia leder till slutsatsen att han kom fram ca 23.22 eller något senare. Därför såg han inte GM. Sen stod han på avstånd och tittade på i ca 20 minuter. Tror jag.
Citera
2019-09-12, 21:32
Medlem
Vi som var miltals därifrån , och inget visste alls, HUR ska vi kunna ens gissa vem det var ?
Citera
2019-09-12, 21:40
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Vi som var miltals därifrån , och inget visste alls, HUR ska vi kunna ens gissa vem det var ?
Jag har en del vänner o bekanta som var på plats så att säga.
Det gör mig mer säker än många andra.
Citera
2019-09-12, 21:40
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Varför inte det?

Ingen av de potentiella gärningsmän som pekats ut (rätt få faktiskt) har man ju haft så mycket på. Visst, jag kan köpa CA tex som gärningsman men det är ju rätt klent med indicier egentligen

Jag tror mest på en ensam gärningsman som hade tur och hållit käft för alla genom åren. Bör leva och vara 70-80 nu. Bor kanske i Spanien och har det bra. Eller i någon av Stockholms finare delar.
Citera
2019-09-12, 22:36
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Varför påstår S. E då han kommer tillbaka till mordplatsen och han hör att ett vittne beskriver till en polisman signalementet på S. E. Och han berättar det i sitt förhör, varför gör han det?

Ja du, riktigt hur den mannen tänkte kan vi nog aldrig räkna ut. Men i huvudsak handlade det om att ta chansen att äntligen hamna i rampljuset. Han kunde nog sträcka sig långt för att nå det målet.
Citera
2019-09-12, 22:43
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vittnesmål och andra kända omständigheter ger anledning att misstänka SE för inblandning i mordet.

Du avfärdar allting lättvindigt med påhitt , kan du visa något konkret som styrker din tro, mer än bara, för att du kan?

Basfakta?

Du får vara snäll att läsa tråden, jag kan omöjligt dra allt igen. Men det handlar om tiderna på Skandia, det omöjliga scenariot om att han sett Palme vid Grand (spricker tidsmässigt), hans reumatism och drickande, signalementet som inte stämmer- SE var 52 år och bar handledsväska. GM var 35-45 och bar ingen väska. Och det helt orealistiska antagandet att han hade med sig en skarpladdad Magnumrevolver när han åkte hem från jobbet. Idén med SE är kreativ och oväntad men faller på fakta.
Citera
2019-09-12, 22:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ja du, riktigt hur den mannen tänkte kan vi nog aldrig räkna ut. Men i huvudsak handlade det om att ta chansen att äntligen hamna i rampljuset. Han kunde nog sträcka sig långt för att nå det målet.

Ren och skär spekulation från din sida sett?

Finns det ett enda bevis för att SE ville hamna i rampljuset och att det är därför han tog kontakt med polisen och media?
Citera
2019-09-12, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Jag har en del vänner o bekanta som var på plats så att säga.
Det gör mig mer säker än många andra.

Såg de inte mördaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in