2019-09-12, 18:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ja, hans egen framställning av sina insatser borgar för att han borde ha blivit omnämnd, men han har varit passiv. Möjligen har han vid något tillfälle gjort en ansats att försöka vända kroppen till framstupa. Med mindre framgång.
Det mesta talar också för att han kom över en halv minut efter skotten. Palme låg ju på rygg. Anna och Stefan var redan där.
Om observationen av LJ var bland det första han gjorde talar det i samma riktning. Den kan ha ägt rum tidigast 45 sekunder efter skotten.

———-

Anders Ersson, Per Vallin, Karin Johansson, Christina Vallin, Göran Israelsson, Jan Andersson.
Gemensamt för dessa är att de var där tillsammans med ett sällskap, men mig veterligen har inte deras närvaro spontant vidimerats av någon utomstående.

Bengt Palm var ensam, och befann sig centralt på mordplatsen i 20 minuter.
Hade det inte varit för hans eget vittnesmål så hade vi inte haft en aning om hans närvaro.

Ska man kanske se ”mysteriet” SE i det ljuset?

Man kan också leka med tanken att SE passerar innan mordet och är söder om mordplatsen när det smäller. Så det är därför han säger sig ha sett LJ söder om barackerna, det TP och Filter har så svårt acceptera.
Citera
2019-09-12, 18:51
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Om det du säger stämmer, varför såg inte YN med sällskap man #2? Vek han av höger på Malmskillnadsg?
Det måste han ha gjort, ja. Höger eller vänster.
Citera
2019-09-12, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Lars Jeppsson ser inte mannen med keps efter ett par sekunder, han ser honom senare. Det är därför det tar så lång tid innan Lars Jeppsson springer uppför trappan.

Jo, det gjorde han när mannen med keps sprang förbi byggbaracken.
Polisen: .."såg du båda armarna å mannen med kepsen som sprang förbi dig..?
LJ: ..." nej jag såg bara hans högra arm, den som var närmast mig..han sprang tungt och något framåtlutad..
Citera
2019-09-12, 19:01
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Som sagt: 860314, enligt FUP303, säger HJ att han ser de tre första stegen GM tar uppför trappan. Sen håller han på med sin radio.

Då ser han inte LJ, för LJ är dold bakom barackerna och kliver inte fram förrän GM är i övre delen av trappan.

Man måste inte hitta på nya personer i minsta lilla öppning i vittnesmålen... LJ såg GM, inget tvivel om det
Citera
2019-09-12, 19:04
Bannlyst
Citat:
LJ kommer väl upp på krönet max någon minut efter den han efterföljer, rimligen borde han ha sett sig om (vänster/höger) uppe på malmis innan han tillfrågade YN med sällskap. Annars hade han väl kommit ihåg att det sprang någon ner mot kungsgatan?
Citera
2019-09-12, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Man kan också leka med tanken att SE passerar innan mordet och är söder om mordplatsen när det smäller. Så det är därför han säger sig ha sett LJ söder om barackerna, det TP och Filter har så svårt acceptera.
Ja, han kan också ha blivit rädd och avvaktat på avstånd till kusten var klar.

Men jag måste rätta dig på en punkt: Se säger att han sett LJ på norra sidan av barackerna. Just i den position han befann sig efter att mördaren passerat.
TP och Filter försöker bara rädda upp situationen med en nödlösning efter att de förstått att Lars Larsson fått det mesta om bakfoten.
Citera
2019-09-12, 19:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ja, han kan också ha blivit rädd och avvaktat på avstånd till kusten var klar.

Men jag måste rätta dig på en punkt: Se säger att han sett LJ på norra sidan av barackerna. Just i den position han befann sig efter att mördaren passerat.
TP och Filter försöker bara rädda upp situationen med en nödlösning efter att de förstått att Lars Larsson fått det mesta om bakfoten.

Jo men har inte SE sagt att LJ är söder om barackerna när SE ser honom (om man bortser från SE:s egna position)? Eller har jag missförstått TP?
Citera
2019-09-12, 19:12
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Som sagt: 860314, enligt FUP303, säger HJ att han ser de tre första stegen GM tar uppför trappan. Sen håller han på med sin radio.

Då ser han inte LJ, för LJ är dold bakom barackerna och kliver inte fram förrän GM är i övre delen av trappan.

Man måste inte hitta på nya personer i minsta lilla öppning i vittnesmålen... LJ såg GM, inget tvivel om det
Mannen med keps och mannen med stickad mössa är inte samma man.
Citera
2019-09-12, 19:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Mannen med keps och mannen med stickad mössa är inte samma man.

Hur vet du det? Vilka är det förresten? Du pekar gärna ut mellan raderna

Du säger att det inte kan vara samma person - för att HJ inte ser LJ. Men jag menar ju att det var samma person - men HJ såg inte LJ, för HJ såg bara åt det hållet tills GM tagit tre steg i trappan, då började han kolla på sin radio istället
Senast redigerad av enough-is-enough 2019-09-12 kl. 19:23.
Citera
2019-09-12, 19:28
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/palmegruppen-har-fatt-svar-om-tva-revolvrar/
Citera
2019-09-12, 19:33
Medlem
Jag tror ta mig tusan att KP och grabbarna löser detta!

Min hypotes är att PU har hittat rätt vapen, och att detta tillhört SE:s vapen samlande granne.

Därav KP:s självsäkerhet!
Citera
2019-09-12, 19:34
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backihallen
Jag tror ta mig tusan att KP och grabbarna löser detta!

Min hypotes är att PU har hittat rätt vapen, och att detta tillhört SE:s vapen samlande granne.

Därav KP:s självsäkerhet!

Artikeln är ju 15 månader gammal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in