2019-09-12, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Det är inte mördaren, Mårten Palme, Lars Jeppsson och Yvonne Nieminen ser.

Lisbeth Palme, Inge Morelius, Anders Björkman, Jan-Åke Svensson och Hans Johansson ser mördaren.

Jag är verkligen inte lika övertygad om det. Hur menar du att Jeppsson inte ser mördaren? Han springer ju efter honom...
Citera
2019-09-12, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Finns det någon som kan bekräfta Stigs vittnesmål, vad han har varit med om. Sprang han efter poliserna då? Vittnet som lämnade uppgiften till polismannen om signalement på att Stig E sprang efter polis männen, det sa Stig själv tydligen då han kom tillbaka på Mord platsen efter 4 minuter. Och var det ca 10 personer då enligt S. E? Snarare då G. M var högst upp i trappkrönet och blickade ner så var det nog nästan uppåt 10 pers redan där, eller?
20 minuter var Stig borta innan han kom in till Skandiahuset. Jag har läst igenom Stigs vittnesmål nu, jag har förrut avfärda han som mördare men jag måste då säga att han är bra misstänkt. Hela hans utsagor. Har han ens en alibi eller att någon kan bekräfta ens hälften vad han har sagt?

Exakt! Det enda som gör att många avfärdar han måste vara att han känns fel. I sak är han i högsta grad misstänkt!
Citera
2019-09-12, 16:34
Medlem
Gothuss avatar
Kauklija var involverad i musik, film och vapenindustrin.
Jag tror jag börjar förstå varför han satt i samma kontor som Bert Carlsson.

https://sverigeeuropavarlden.com/2018/09/23/video-bert-karlsson-om-mordet-pa-olof-palme/
Citera
2019-09-12, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
Sen är väl SE den människa som är längst ifrån det signalement som givits. Fantombild/teckningar och beskrivningar från Grand och mordplats ingen beskriver de gärningsmannen som en rundlätt (ansiktet), rödlätt, närmast flintskallig 50 årig "gubbe".

Flintskalle? SE hade keps, 4-7 minusgrader och snålblåst.
Citera
2019-09-12, 16:38
Medlem
p.norths avatar
Låter för enkelt detta..
S. E får syn på paret palme innan dom går in på bion. S. E hade varit och ätit och tagit nå snapps och pilsner strax innan och var på väg tillbaka till arbetet. När han sitter och skåps super inne på Skandia och samtigt reta upp sig på palme så börjar klockan blir sent. Han stämplar ut och travar iväg... Sen historia
Planerat? Eller ren slump?
Han kanske får syn på paret palme på håll då han kommer ut från Skandiahuset, vrider huvudet till höger och sen stannade till vid pelaren? Eller att Stig hade glömt nå från Skandiahuset och var tvungen och gå tillbaka så ser han paret palme på håll och stannade till?
Om man tittar på fotona på S. E titta på ögona då. Rätt glansiga o vattniga.
Men han kan inte vara mördaren, rätt osexig va?
Senast redigerad av p.north 2019-09-12 kl. 16:41.
Citera
2019-09-12, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Finns det någon som kan bekräfta Stigs vittnesmål, vad han har varit med om. Sprang han efter poliserna då? Vittnet som lämnade uppgiften till polismannen om signalement på att Stig E sprang efter polis männen, det sa Stig själv tydligen då han kom tillbaka på Mord platsen efter 4 minuter. Och var det ca 10 personer då enligt S. E? Snarare då G. M var högst upp i trappkrönet och blickade ner så var det nog nästan uppåt 10 pers redan där, eller?
20 minuter var Stig borta innan han kom in till Skandiahuset. Jag har läst igenom Stigs vittnesmål nu, jag har förrut avfärda han som mördare men jag måste då säga att han är bra misstänkt. Hela hans utsagor. Har han ens en alibi eller att någon kan bekräfta ens hälften vad han har sagt?

SE var borta 20 minuter innan han återkom till Skandia enligt honom själv själv.
Räknar vi bort ca 1 minut, efter hans språngmarch efter "den glammande förskoleklassen" som han beskrev Piketpoliserna som så måste han i.s.f. varit på mordplatsen i 19 minuter.
Mmmm ingen har sett eller beskrivit honom trots 19 minuter på mordplatsen...
Citera
2019-09-12, 17:02
Medlem
p.norths avatar
Läs Anna-lisa gahns förhör.
Sen är det rätt enkelt att S. E följer med vad som sägs och vad som skriver följande dagar.
Citat:
Ursprungligen postat av chicko1963
SE var borta 20 minuter innan han återkom till Skandia enligt honom själv själv.
Räknar vi bort ca 1 minut, efter hans språngmarch efter "den glammande förskoleklassen" som han beskrev Piketpoliserna som så måste han i.s.f. varit på mordplatsen i 19 minuter.
Mmmm ingen har sett eller beskrivit honom trots 19 minuter på mordplatsen...
Citera
2019-09-12, 17:18
Medlem
Finns det någonstans man kan "spela" på vem som var/är mördaren?
Typ odds på olika kandidater...

Vad skulle ni säga om det plötsligt dyker upp nån ny?
Citera
2019-09-12, 17:26
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backihallen
Jag är verkligen inte lika övertygad om det. Hur menar du att Jeppsson inte ser mördaren? Han springer ju efter honom...
När Hans Johansson ser mördaren springa uppför trappan, ser han inte Lars Jeppsson ! Hans Johansson och Lars Jeppsson ser inte samma man springa uppför trappan. Hans Johansson ser direkt, mannen med stickad mössa springa uppför trappan, medan Lars Jeppsson, sedan ser mannen med keps springa uppför trappan.
Citera
2019-09-12, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spec120
Finns det någonstans man kan "spela" på vem som var/är mördaren?
Typ odds på olika kandidater...

Vad skulle ni säga om det plötsligt dyker upp nån ny?

Jag skulle inte bli väldigt förvånad om någon person man skrivit väldigt lite om eller ingenting alls om, skulle kunna vara gm.
Citera
2019-09-12, 17:38
Medlem
Bara som en fotnot på temat misstänkt landsförrädare.

I ett forum på facebook om ubåtsjakterna på 70-80 talet , så är några personer där övertygade om att OP avsiktligt ett par ggr gjorde så att WP-ubåtar kunde ta sig ut.

Det känns ganska solklart att en hel del personer inom Marinen misstrodde och inte litade på OP.
Sedan är det ju en lång väg att gå för att kunna få ned någon/ några av dessa personer till mordplatsen

https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMVnFQTkV6aEM3QmM/view

Expressen 19851107
Citera
2019-09-12, 17:48
Medlem
p.norths avatar
Oki, om jag förstår din tolkning är att mördaranen svävade förbi jeppsson med tysta steg och det är S. E som jeppsson hör springa förbi? Men då borde väl Hans J kunna se man nr 2 efter ett par sekunder.
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
När Hans Johansson ser mördaren springa uppför trappan, ser han inte Lars Jeppsson ! Hans Johansson och Lars Jeppsson ser inte samma man springa uppför trappan. Hans Johansson ser direkt, mannen med stickad mössa springa uppför trappan, medan Lars Jeppsson, sedan ser mannen med keps springa uppför trappan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in