Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-09-12, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Du kan inte mena allvar? Ingen kan vara så korkad.

Vad är det som är så korkat med det?
2019-09-12, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Den som inbillar sig att Greta tagit sig dit på egen hand, utan att i kulisserna backats upp av ett globalistiskt finansetablissemang med dunkla ambitioner är inte bara naiv. Man måste dessutom vara inavlad och ha en IQ<75.

Grattis vänstern och Greta för att ni springer storkapitalets ärenden!

Greta och hennes anhängare inom avgrundsvänstern är definitionen av "nyttiga idioter"!

Det kanske ligger något i detta?

https://www.europereloaded.com/george-soros-is-backing-climate-activist-greta-thunberg/
2019-09-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Är glad att jag fortfarande inte vet hur hon låter. Har inte hört ett enda ord

Hon låter precis som hon ser ut. Som en nedtonad Pippi Långstrump.
2019-09-12, 16:14
Medlem
Citat:
Du kan inte mena allvar? Ingen kan vara så korkad.
Teoretiskt sett jo men man kan ju hoppas att det är en trollning.
2019-09-12, 16:14
Medlem
Citat:
Jag tycker hon ser frisk ut. Och med spektakel menar du att hon har fel?

Jag tycker det skulle vara skönt om man kunde sluta fokusera på att hon är tonåring, och istället erkänna hennes kunskap på miljöområdet.
Greta verkar vara en bra symbol för miljöfrågan men vad är detta för kunskap hon tydligen sitter på, kan du möjligen länka?

Av det relativt lilla jag läst och hört har det mesta varit floskler eller väldigt otydligt.
2019-09-12, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Vad är det som är så korkat med det?
Att låta bensinpriset avgöra vad man tycker om framtidens klimat?
2019-09-12, 16:21
Medlem
Några undrade nu om Greta läser Flashback, och det kan mycket väl hända, hon sa nu att hon gillade, att läsa memes och konspirationsteorier om henne och skratta åt dem! Hon sa även att hon ibland försökte komma på ännu värre konspirationsteorier än dem hon läst, och sedan svara på dem!

Sedan har ju Greta en så kallad presskontakt, som jag vet följer en del om vad som skrivs om Greta och uppmärksammar henne på artiklar av vikt. Detsamma gör jag och andra också på Gretas Twitter, men vi verkar förstås ideellt! Den så kallade presskontakten säger att hon också verkar ideellt, och inte får något betalt.

Skriver avsiktligt så kallade, då Greta vad jag vet aldrig bekräftat, att hon har en presskontakt. Greta föredrar, att sköta mycket i små självstyrande informella arbetsgrupper, och hon visar därför prov på morgondagens ledarstil!

Själv säger hon dock blygsamt, att hon vill bara vara en aktivist och inte en ledare!

Sist reagerar Greta oftast bara på sådant som många skriver om, skulle hon hinna svara eller reagera på allt som skrivs om henne, skulle hon först behöva klona sig själv flera gånger!

Greta betonar, att hon behöver koppla av ibland och att hennes resa är tänkt för vila också! Gäller att hon säger ifrån här!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-09-12 kl. 16:34.
2019-09-12, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Teoretiskt sett jo men man kan ju hoppas att det är en trollning.
2019-09-12, 16:27
Medlem
Citat:
Att låta bensinpriset avgöra vad man tycker om framtidens klimat?

Men han menar ju att hon är ett propagandaverktyg.
2019-09-12, 16:43
Medlem
Citat:
Det är nog det som är problemet med klimatförnekarna, att de saknar kunskap.

Inom vad, att lyssna på forskarna utan minsta egentänk?
Är man även klimatförnekare när man tar hänsyn till övriga aspekter, inte enbart mänsklig påverkan?
2019-09-12, 16:55
Medlem
Enl Aftonbladet ska Greta nu få tala inför kongressen, det är få som fått göra det!

-Stämmer uppgiften undrar jag om inte Greta är den första svensk som får göra detta! Antar att talet kommer att läggas ut på nätet.

AB delar nyheten under rubriken Svenska hjältar!

https://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/a/zGXGvO/greta-thunberg-vi-ses-utanfor-vita-huset
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-09-12 kl. 17:01.
2019-09-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Inom vad, att lyssna på forskarna utan minsta egentänk?
Det som Greta gör, det är att lyssna på forskningen. Det gör man normalt inom alla områden som har någon betydelse. Åtminstone om man vill ha någon framgång. Du kan ta vilket område som helst, man måste grunda sina beslut på kunskap och fakta. Man kan inte önsketänka bort fakta, eller det kan man men det blir inte bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in