Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Stämmer väl att dom flesta av oss misstänkte, eller trodde oss veta att det var Lena som man hittade död.
Så många människor hittas ju inte döda och sönderslagna utomhus i Örebro varje år.
MEN det händer trotts allt.
Och det hade ju varit jäkligt pinsamt om JG skrev som han gjorde, och det visar sig att det var en helt annan kvinna som blivit våldtagen och sönderslagen där bakom planket.
Lite lurigt är det ändå...………….
Jag som håller JG till en av två som vet vad som hänt, kan tycka att det inlägget är lite märkligt.
Det är ju inte 100% eftersom kroppen inte är identifierad.
Varför skicka ett sånt inlägg om man bara är 95% säker, för du kan ju faktiskt ha fel.
Ja, visst kunde han ha fel.
Men alla satt nog och väntade på att få något besked. En del hoppades kanske på det osannolka, att hon levde, men många förstod nog att hon aldrig skulle gömma sig från sin familj och på sin sons födelsedag.
Det kom nog ändå som en "käftsmäll", trots att man "vet".
Och jag tänker att JG som vetat om förhållandet och själv också varit med och defriendat LW, någonstans i sitt inre, fast han inte ville ta till sig det hela, visste vad som kunde ha hänt.
Jag tror att många som råkat ut för att någon som man tror är ens vän och visar sig vara något annat, har svårt att ta till sig det. Alla möjliga försvar dyker upp.
Jag har sett det förut, i tråden om joggingmordet så skrev vänner i tråden att vi andra skulle få se minsann. Trots att det fanns mängder av bevis såsom bindande DNA och samtalslistor som pekade på motivbild.
JG kan ha fått en liten chock, att det han har befarat är sant. L*ena är död. Och samtidigt känt sig konstigt kluven mellan SDs förklaringar och hans eget avståndstagande till LW.
Sedan är han amerikan. Typiskt beteende för dom att visa sitt deltagande.
Sedan misstänker jag att han kan vara toppstyrd av SD. Det är inte lätt att tro att man är bästis med en mördare. I åratal.
Jag hoppas att JG har börjat förstå, ta till sig, och berätta allt han vet...