2019-09-12, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Men ändå, rejält med pengar i kassa och bank , lite blygsamma utdelningar verkar ha sparat det mesta i bolaget

Det är skamligt och advokat Henrik borde skämmas som använder vår domstol som lekstuga
Citera
2019-09-12, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag bortsåg från röstförvrängningen och lyssnade på vad hon sa, hur hon uttryckte sig . Hon gör ett emotionellt omoget intryck. Hon kan mycket väl ha fungerat i en rättssal där hon ikläder sig en roll och fokuserar på saken.

Precis. Hjärnan går på i varv efter varv i beräknande juridiska termer. Tvisten sitter nog väldigt djupt och hon kommer nog aldrig att släppa den och bli frisk. Man kan alltid hoppas eftersom hon har väl ca 25 år kvar att leva.
Citera
2019-09-12, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Senast under 2012 knakade det ordentligt i fogarna, bland annat påbörjade soc en utredning på hösten 2012, enligt tidigare uppgift i tråden. Källan bör vara domen om vårdnaden.

Media, särskilt kvällstidningarna, kan i uppmärksammade fall erbjuda stora mängder (direkt och kontant) betalning för intervjuer. Även de mest slipade personerna med hög inkomst kan bli frestade att tacka ja då... 50 000 kanske? Alla klick in i videointervjuerna är storslam för annonsörerna.

LOB för KL vid minst två tillfällen... Även diverse uppgifter i utredningar från exempelvis socialen, inklusive orosanmälningar från andra än närmaste familjen.

Ytterligare ett befängt påstående får någon som skyndar till KL:s försvar gång på gång här i tråden.

En tredjedel av tråden handlar ju om HOL:s olika avvikelser och närmast psykopatiska handlingar då han ska ha arrangerat hela det här mordförsöket på sig själv.

Ytterligare en tredjedel är skriven av personer som vill skyla över KL:s olika klavertramp genom åren. Förnekelse från säkerligen tidigare kollegor och andra bekanta som inte vill se sin egen del i hennes privata förfall. Vill man skapa sig en egen uppfattning finns det som sagt en rad offentliga domstolshandlingar mm.

Det stora problemet för den här tråden är att knappt ett enda inlägg handlar om det faktiska brottet och utredningen... Var är skytten för guds skull?

Kan du lägga ut källan på det - jag har försökt hitta den men tyvärr inte lyckats
Citera
2019-09-12, 08:39
Medlem
I intervjuerna som Dumdryg lagt upp så pratar hon som en skyldig person gör. Det är mycket ehh osv, tankeutfyllnadsord. Det är även speciellt när hon pratar om gripandet. Hon skrattar till lite också och använder helt fel ord. Jag tänker mig att en oskyldig person inte hade berättat så mycket runt förloppet utan bara sagt:

- Det är en mardröm. Jag kom dit för att se vad som hade hänt i ren panik men dö blev jag gripen. Jag känner mig rädd och ledsen för min, Henrik och våra barns skull. Jag vet inte vad som händer.
Citera
2019-09-12, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Precis. Hjärnan går på i varv efter varv i beräknande juridiska termer. Tvisten sitter nog väldigt djupt och hon kommer nog aldrig att släppa den och bli frisk. Man kan alltid hoppas eftersom hon har väl ca 25 år kvar att leva.

Så kan det vara

Hennes lite eftertänksamma sätt att tala kan också bero på afasi - en vanligt förekommande komplikation efter en hjärnblödning
Citera
2019-09-12, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av www3
Bilden med armen: https://pasteboard.co/IwWIttk.jpg

Här är artikeln innan den blev låst: https://web.archive.org/web/20190910232538/http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Ll94/toppjuristen-om-detaljen-hon-undanholl-fran-polisen-i-forhor (includes bilden med armen)

Aftonbladet har nog massor med material nu då KL har pladdrat med reportern under flera timmar.

Har namnet på den tilltänkta torpeden från 2015 kommit upp i tråden? Vore intressant att veta vad det var för en person och vad är KLs koppling till honom/henne.

Det har spekulerats om KLs "hyresvärd". Vet inte om det är utrett vem hen är och var hon bor. För mycket att gå igenom. Om det inte är de namngivna männen så kanske är det en kvinnlig polis/åklagare/domare/advokat på juristghettot Kungsholmen. Exvis fd Palmeutredare K*rstin S*arp.
Citera
2019-09-12, 08:49
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om ni och flera hade BEMÖDAT er med att faktiskt LÄSA hela tråden, eller åtminstone ALLA artiklar så framkommer det ju mycket, mycket TIDIGT att HOL INTE hade någon telefon, han fick låna grannens för att ringa polis.

Och varför ska man ringa, hon visste väl redan av sin vän och GRANNE som hade ringt henne om tumultet, samt högst sannolikt sett att det var HOL som sprungit ut på GATAN och säckat ihop.

Mycket svårt att ringa och få SVAR av en medvetslös eller DÖD!!!

Speciellt EL Strutso tillsammans med Time-Out som sida upp och sida ner öser galla över K.L. med sina antaganden, fantasier, påståenden m.m., totalt utan överblick eller slutledningsförmåga. Jag hoppas verkligen att ni inte jobbar med något som helst utredningsarbete överhuvudtaget. Så fruktansvärt enkelspåriga, eldar upp er och andra som en masspsykos, äkta skvallerkärringar av största mått. Det finns tydligen inte ett SPÅR av moderskänslor hos K.L. för er, att hon troligen var mycket orolig för barnen.

Jag hade även passat på att känna viss skadeglädje (om det var mitt ex, min historia) för HOL.........speciellt om jag var HELT oskyldig. Bättre än att vinna Jackpot ju.

Sluta att tolka det som står i domarna, ni tolkar, och än värre, läser in och omtolkar saker SOM INTE STÅR i domarna, ni klarar inte av att "tolka" domarna. Ni bortser TOTALT från faktiska BEVIS.

HOL verkar vara en jäkel på just smutskastning av motparten. Verkar vara hans paradgren.

ASAP-Rocky gjorde nog fel i att byta ut honom.......

Hur kan du ens tänka tanken att HOL med sitt yrke och även som pappa inte har någon telefon utan måste be grannen om hjälp när han behöver ringa eller bli uppringd? Du gjorde den tolkningen på grund av att han den gången behövde låna telefon. Tänk lite innan du börjar nedvärdera andra..
Citera
2019-09-12, 08:52
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Finns det någon som har lust att via skatteverket/folkbokföringen kontrollera om föräldrarna varit skrivna i lägenheten? Så att vi en gång för alla kan avfärda eller bekräfta uppgiften.

Nu har jag kollat upp detta.
Jag gick från början på en teori, som sen rotesau bekräftade, därmed trodde jag att päronen ägde innan. Men KL:s mamma Eivor var skriven på Kungsholmstorg 3D. ( 4 kvarter bort)

Det är alltså INTE KL:s "föräldrahem". Dom köpte brf:n av någon annan för ett underpris.
Däremot anser jag att inköpspriset var väl i underkant eftersom jag själv ägt en brf på samma gata med samma byggnadsår och samma förutsättningar. Halva N. Mälarstrand är en utfyllnad där man smällde upp en rad funkis-höghus på 30-talet, som blev "inne" från starten av 70-talet, där många sen genomgick en radda renoveringar i början på 2000-talet där bl.a avloppsstammarna var slut pga ålder.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Norr_Mälarstrand

Tar också tillbaka misstankarna om fejkade dokument, då flera bekräftar att Stockholms sjukhem har rehab för patienter som drabbats av hjärnblödning.

Men samtidigt bekräftar detta att just KL har drabbats av hjärnblödning, som flera här inte trott på, kvarstår är dock frågan hur illa den var
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-12 kl. 09:01.
Citera
2019-09-12, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon är väl även orolig för barnen i det läget?

Bingo
Citera
2019-09-12, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Det är skamligt och advokat Henrik borde skämmas som använder vår domstol som lekstuga
Vad menar du? Det är inte han som överklagar. Hur tänker du nu?
Citera
2019-09-12, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Så kan det vara

Hennes lite eftertänksamma sätt att tala kan också bero på afasi - en vanligt förekommande komplikation efter en hjärnblödning

Ljuger man måste man nog tänka till lite och memorera. Afasi är något helt annat. Det var en lindrig skada det var frågan om, efter 14 dagar skrevs hon ut. Skadan verkade hon ha fått i samband med att hon behövde den. Nu handlar det väl om att hon ska bli rentvådd och inget annat. De flesta tror jag misstänker att hon är skyldig. Så det är inte "samhället" som behöver veta vem det är för att bli lugnat, det är hon själv och framför allt barnen och exmaken (som hon egentligen avskyr, så varför skulle hon hasta iväg och bry sig?).

Hennes prio borde vara att hjälpa utredarna och inte försvåra, trots det väljer hon att inte svara på frågor om var hon bor till exempel.
Senast redigerad av rappytt 2019-09-12 kl. 09:04.
Citera
2019-09-12, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
KL medverkar i filmen nöd och lust. 1996 (Domare). Avsnittet heter ironiskt nog "Hon hade ju allt")
https://www.imdb.com/title/tt4659504/fullcredits/?ref_=tt_ov_st_sm

Sorgligt - men inte helt ovanligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in