Citat:
Ursprungligen postat av
MostyBlejsX
Finns det någon som har lust att via skatteverket/folkbokföringen kontrollera om föräldrarna varit skrivna i lägenheten? Så att vi en gång för alla kan avfärda eller bekräfta uppgiften.
Nu har jag kollat upp detta.
Jag gick från början på en teori, som sen
rotesau bekräftade, därmed trodde jag att päronen ägde innan. Men KL:s mamma Eivor var skriven på Kungsholmstorg 3D. ( 4 kvarter bort)
Det är alltså INTE KL:s "föräldrahem". Dom köpte brf:n av någon annan för ett underpris.
Däremot anser jag att inköpspriset var väl i underkant eftersom jag själv ägt en brf på samma gata med samma byggnadsår och samma förutsättningar. Halva N. Mälarstrand är en utfyllnad där man smällde upp en rad funkis-höghus på 30-talet, som blev "inne" från starten av 70-talet, där många sen genomgick en radda renoveringar i början på 2000-talet där bl.a avloppsstammarna var slut pga ålder.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Norr_Mälarstrand
Tar också tillbaka misstankarna om fejkade dokument, då flera bekräftar att Stockholms sjukhem har rehab för patienter som drabbats av hjärnblödning.
Men samtidigt bekräftar detta att just KL har drabbats av hjärnblödning, som flera här inte trott på, kvarstår är dock frågan hur illa den var