Citat:
Det som jag finner allra mest märkligt, det är hur man som Amerikan inte blir upprörd över detta att främmande makt hackar valmaskiner.CIA är givetvis fullt medvetna om försöken av ryssen att blanda sig i valet 2020, det har ju om inte annat framkommit i genom offentliga utfrågningar av FBI och CIA.
Så det är egentligen inget att diskutera eftersom vi vet att ryssen var och är också aktiv i att försöka påverka val i många demokratiska länder, inte bara USA.
Fast USA är ju ett ovanligt tacksamt mål för ryssarna då USA:s egen president baktalar och motarbetar sin egen säkerhetstjänst, splittrar organisationernas styrka genom ommöbleringar ingen bett om och som troligtvis skadar eller påverkar beslutsgången och andan inom säkerhetstjänsterna. Att Trump dessutom rent allmänt visar upp en negativ bild av USA:S maktstruktur och rättsväsende i samtal med ryssarna gör ju inte det hela bättre.
Så att om ingen till slut vill eller vågar säga varken bu eller bä utan Trumps medgivande kan det säkert riskera USA:s utrymme att agera snabbt i en kritisk situation, ingen vågar ta egna viktiga beslut helt enkelt. Så vad händer när nästa orkan drar in över USA eller om ryssen börjar agerar alltmer hotfullt militärt eller genom bevisad djupare politisk infiltration t.ex. Att då luta sig mot Trump är nog som att luta sig mot ett sandslott på stranden.
Och senatens ledare har väl också fått ett ryskt mindre smickrande öknamn har jag för mig.
Guldläge för Putin med andra ord.
Så det är egentligen inget att diskutera eftersom vi vet att ryssen var och är också aktiv i att försöka påverka val i många demokratiska länder, inte bara USA.
Fast USA är ju ett ovanligt tacksamt mål för ryssarna då USA:s egen president baktalar och motarbetar sin egen säkerhetstjänst, splittrar organisationernas styrka genom ommöbleringar ingen bett om och som troligtvis skadar eller påverkar beslutsgången och andan inom säkerhetstjänsterna. Att Trump dessutom rent allmänt visar upp en negativ bild av USA:S maktstruktur och rättsväsende i samtal med ryssarna gör ju inte det hela bättre.
Så att om ingen till slut vill eller vågar säga varken bu eller bä utan Trumps medgivande kan det säkert riskera USA:s utrymme att agera snabbt i en kritisk situation, ingen vågar ta egna viktiga beslut helt enkelt. Så vad händer när nästa orkan drar in över USA eller om ryssen börjar agerar alltmer hotfullt militärt eller genom bevisad djupare politisk infiltration t.ex. Att då luta sig mot Trump är nog som att luta sig mot ett sandslott på stranden.
Och senatens ledare har väl också fått ett ryskt mindre smickrande öknamn har jag för mig.
Guldläge för Putin med andra ord.
Kanske de inte lyckades första gången så bra, men practice makes perfect.
Och man pratar om en nivåökning av hackningen som i faktorer som miljontals mer än bara för några år sedan.
Och så står vi här och republikaner blockar nått som säkrar rösters påverkan inte kan ske med själva rösten, då rösten finns på papper för omräkning om man ser hackning elelr av annan anledning vill återbesöka valresultatet.
Jag har inte ens tagit det till Ryssland med tråden, och tagit främmande makt då det finns mer än en aktör på marknaden.
Det är också roligt se franz anse att främmande makt har med USA interna angelägenheter och göra.
Sure han säger inte orden, men allt pekar på det, då han säger emot att man ska göra nått för säkra valen ifrån hackningen.
Och hur blev republikaner de som säljer ut USA, och skiter i att valen är en intern sak.
De har ju ALLTID nästan ropat ut, att försvara USA integritet är nummer ett.
Det existerar inte ens den tanke idag, hur faan gick det till???????
Är USA värdelösa enligt de själva, eller vad triggar det otroligt underliga beteendet?