2019-09-07, 21:45
Moderator
Dr Kings avatar
Kristian Luuk är tillbaka med talkshow 15 år efter Sen kväll med Luuk. Återstår att se om han lyckas få lika kända gäster som då. Jag minns att han bland annat hade Madonna då och presenterade sig med ”Hi I am Kristian” varpå Madonna svarade ”Hi I am Jewish”.

Daniel Hallberg har fått en lite trög start som sidekick. Jag är osäker på om han humor passar i detta format.
Citera
2019-09-07, 23:20
Medlem
Har inte sett något program av detta slag på TV på flera år- Men blev hyfsat positivt överraskad. Professionellt och Luuk - som jag tidigare inte gillat - uppfattar jag som mer mogen.

Hallberg - ingen uppfattning, vet ej vem han är.
Citera
2019-09-08, 00:13
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Kristian Luuk är tillbaka med talkshow 15 år efter Sen kväll med Luuk. Återstår att se om han lyckas få lika kända gäster som då. Jag minns att han bland annat hade Madonna då och presenterade sig med ”Hi I am Kristian” varpå Madonna svarade ”Hi I am Jewish”.

Daniel Hallberg har fått en lite trög start som sidekick. Jag är osäker på om han humor passar i detta format.

Var det då han skämde ut sig med att säga "I'm having a baby" och Madonna var tvungen att rätta honom? "No you're not. You're wife is having a baby."
Citera
2019-09-08, 20:10
Medlem
Butty-Boyss avatar
Snark. Vilket tråkigt program. Pensionärs-TV.
Citera
2019-09-08, 20:13
Medlem
Fizzbacks avatar
Helt okej, tror det absolut kan bli något. Får ge det några avsnitt till
Citera
2019-09-09, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butty-Boys
Snark. Vilket tråkigt program. Pensionärs-TV.

Det har alltid varit pensionärs-varning på Luuk.
Har inte Skåne-Robin nån talkshow på SVT längre? Gillade han.
Citera
2019-09-09, 21:12
Medlem
Släkt med Jonas Hallberg..?
Citera
2019-09-10, 18:01
Medlem
Soterns avatar
Jag har bara sett trailern men var helt övertygad om att det var Håkan Hellström.
Citera
2019-09-10, 22:50
Medlem
Butty-Boyss avatar
De borde testat att ha Hallberg som programledare och Luuk som sidekick. Det hade i alla fall varit lite nytänk.

Daniel Sjölin på Expressen Kultur sågar fantasilösheten, mossigheten och slappheten.

Min tolkning är att det handlar om organisatoriska hierarkier, strukturer och problem som är mer eller mindre specifika för SVT. En del av stat-i-statsmedia som man är. I ett konglomerat styrt av byråkrater och fd kvällstidningsredaktörer som suger upp dryga 8 miljarder om året i skattepengar och sedan inte svarar inför någon gud, princip eller människa under solen.
Citera
2019-09-11, 13:03
Medlem
Luuks korrekta knarrhet fungerade i Knesset och i talkshowen på TV4, med Letterman som förlaga. Detta var segt.
Citera
2019-09-11, 13:08
Medlem
Hallberg har han mannen i Historieätarna som förebild??
Fick flera såna vibbar av honom i programmet.
Citera
2019-09-11, 13:22
Medlem
Daniel Hallbergs pappa är Sven Hallberg. Som mest jobbat med radio men gjort mycket annat. Bland annat varit med i Agne o Svullo.

Här ett klipp med sin vapendragare Jesse Wallin.
https://youtu.be/l71Q4U06-ic
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in