2019-09-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Kom igen! Vilka är det som hänger här? Ni är alla av samma skrot och korn. Du och din gelikar är på samma nivå. Ena har varit lurad av en sekter, den andra är pensionerad och dum, en tredje har varit föremål för diverse myndigheter, en annan har inte ens grundläggande utbildning. Ni exponerar er mer än ni önskar. Se på er historik här på Flashback och se på ert liv så borde ni alla förstå hur fördärvade ni är?
Japp., du har rätt som vanligt. Alla är dum. Men inte du. Du behöver ju inte ens belägg. Du är så smart att du förstår ändå.
Citera
2019-09-10, 22:48
Medlem
KungPungPats avatar
Jag säger som Michael Tsarion sa i nån video om bevis för gudar.. han sa typ att man inte ska försöka att få hjärntvättade människor att se det som alla kan se.. det som är uppenbart.. som att alla designade system har skapats av ett medvetande , eftersom enbart medvetanden kan klura ut hur designen ska se ut.. genom att använda kunskap. Typ så.

Det går inte att övertala folk som har valt att inte se verkligheten för vad den är, och beviset för gudarna för vad det är.

Jag hade postat länken till videon men jag kommer inte ihåg vad den heter. Kanske heter videon: Inauthentic Life, det är väl iof den enda som jag kommer ihåg namnet på.
Citera
2019-09-10, 23:24
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Läser du vad som skrivs, åldring? Jag skrev inte att vetenskapen förklarar vad som fanns innan universums början. Jag skrev att universum har haft en början. För dina hjärncellers skull, läs sakta och inse skillnaden.
Man vet man förlorat diskussionen när man angriper sin meningsmotståndares ålder. Skäms.
Citera
2019-09-10, 23:38
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Det enda som är svårt att smälta är din låga intelligens trots din ålder. Universum var lika litet som en atom och ännu mindre. Detta är känt faktum inom vetenskapen. Du är för dum för att förstå trots att information om detta existerar på nätet och i böcker. Förkovra dig och uppdatera dina gamla gråa hjärnceller. Läs mitt förra inlägg sakta, väldigt sakta. Du är förpassad till lågintelligens-kategorin.

Jag tyckte bara att det måste ha varit svårt att smälta eftersom det enda du svarar med är förolämpningar och idiotförklaranden som ju bara visar hur tomma dina egna argument är eftersom de tydligen inte räcker till bara av sig själva, utan du måste försöka få mig att framstå som en lågintelligent existens så att du inte behöver ta mina argument på allvar.

Litet som en atom och ännu mindre?
"But if we’re talking about the observable Universe, and we know we’re only able to access somewhere between the last 10^–30 and 10^–35 seconds of inflation before the Big Bang happens, then we know the observable Universe is between 17 centimeters (for the 10^–35 second version) and 168 meters (for the 10^–30 second version) in size at the start of the hot, dense state we call the Big Bang."
https://medium.com/starts-with-a-bang/how-big-was-the-universe-at-the-moment-of-its-creation-c127bc666b7c

Ett problem med denna typ av beräkning är att den bara är teoretisk. Det finns en specifik gräns baserat på hur kondenserad universums massa kan bli som maximalt. Denna siffra kan av naturliga skäl inte vara vare sig noll eller en enda liten atom. Vad denna konstant är vet man ännu inte, men den kurva som visas på den sida jag hänvisade till kan inte skära i nollpunkten, utan måste alltså vara förskjuten med värdet av den absoluta maximala komprimeringen, såvida det inte visar sig vara möjligt under sådana extrema förhållanden att två eller flera objekt fysiskt sett kan finnas på exakt samma plats (lycka till med det).
Citera
2019-09-10, 23:41
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Dom behandlar väl inte andra som dom skulle vilja bli behandlade av andra heller lixom.. så att folk är religiösa spelar oftast ingen roll då det finns två "grupper" av heliga, heliga religiösa och oheliga religiösa. Dom som studerat och tolkat biblar, och dom som låtit nån annan tolka den åt dom och införa kyrkskatt och griskött.
Båda grupperna är fortfarande religiösa, det var min poäng. Alla, rik som fattig, ateist eller gudstroende drabbas av cancer. Detta bevisar att det åtminstone inte finns någon gud som bryr sig om människan.
Citat:
Det finns ingen som fått cancer när dom lever som gudarna skapade människan dvs genom att äta enbart råa grödor genom smoothies eller genom destillerat vatten med rå pressad citron..
Tidigare skrev du (helt vansinnigt) att människan inte alls behövde äta, utan enbart klarade sig på solsken. Hur ska du ha det nu? Om du däremot menar att cancerrisken ökar med felaktig kost, så har du en poäng.
Citat:
undviker flourtandkrämer, deosprayflaskor, parfymer, schampos, duschcremer och alla andra kemikalier som folk badar i varje dag trots att det finns bra naturliga alternativ till kemikalier å ämnen på/i kroppen.
Här håller jag delvis med, naturliga alternativ är att föredra om möjligt. Men vad har allt detta egentligen med topic att göra, att bevisa guds existens?
Citat:
Så nej, det finns ingen som lever som gudarna skapat människan för att leva.. som lider av någon sjukdom alls.. då dom äter råa grödor och dricker rent destillerat vatten och undviker ämnen och kemikalier på och i kroppen.
Det finns veganer/vegetarianer.
Citat:
Gudarna hade naturligtvis designat in en ugn och spis i människans kropp om det var meningen att alla grödor som människor äter ska totalmördas med värme innan den äts av människans växtätande kroppsdesign.
Gudarna designade naglar istället för att underlätta skalning av frukter som människor kunde odla.
Byt ut "gudarna" mot naturen så blir det mer rätt.
Citat:
ateisten är ett helt annat djur än människan som är en växtätare som har ett immunförsvar och lever på en föda som består av råa grödor , rent vatten och inga kemikalier.
Nej, alla nu levande människor tillhör H.sapiens. Köttätare eller inte.
Citera
2019-09-10, 23:48
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdtjanst
Jovisst, med "hokus pokus" menar jag saker som är utanför universums lagar. "Andra livet" är en annan värld med andra lagar. Bortsett från mormonsk ideologi.
Och din ideologi är naturligtvis mer "sann" än mormonernas menar du?
Citera
2019-09-11, 00:07
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Jag svär vid den som har själ i sina händer att jag har svaret på detta
Tror ärligt talat ingen här bryr sig om hur mycket du än svär.
Citat:
men du kommer ändå inte förstå dem och du har redan förpassats till kategorin låg begåvade. Troende skämmer inte ut sig. Vi skrattar åt sådana som dig.
Ska vi prata om intelligensen så har ju inte religiösa människor mycket att komma med jämfört med ateisten ;-)
Varsågod: https://illvet.se/kultur/religion/darfor-ar-ateister-mer-intelligenta-an-religiosa-manniskor
Citat:
Gud kommer förpassa dig till ett ställe du är förtjänt av.
Argumentum ad baculum, lär dig elementär logik.
Citera
2019-09-11, 03:40
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Jo, du fick ju det.

Som sagt, du vet fortfarande inte vad ordet "belägg" betyder, trots att jag förklarade det för dig.
Du som kallar mig för idiot borde kanske ta och slå upp vad belägg betyder och fundera över olika meningar där ordet används korrekt tills du förstått vad det betyder.

Einstein lär ha sagt, att definitionen av idioti är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat. Det borde gälla även för att använda samma ord felaktigt om och om igen och förvänta sig att andra ska tro att man har rätt.

Du påstod att det inte finns flera religioner, utan bara flera versioner av tro på samma Gud (Abrahams Gud). Vilka belägg har du för det?

Betänk då att Bibeln faktiskt nämner att det finns andra gudar, vilket är anledningen till det första budet. Hade Gud fel då och egentligen inte visste att det bara var olika namn på honom själv som de bad till?

Vad kan du presentera som belägg för din åsikt?

SAOB: belägg litteraturställe som bevisar riktigheten av ett påstående, en åsikt o. d.
Svensk ordbok: belägg faktum som stöder något antagande, något resonemang, någon utsaga etc.

Kan du alltså påvisa något litteraturställe eller något faktum som stöder ditt påstående eller saknar du belägg?
Citera
2019-09-11, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.

Jag kommer inte acceptera:

Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religion utan bara kristendomen.

Något stycke eller citat från Bibeln.

Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"

Det är möjligt att jag skrivit tidigare, men watt dä häck, så att säga.
Som uppvuxen utan gud, mer än traditionen i skolan och begravning så har jag, förutom ett snedsteg inte varit i kontakt med religion så mycket.

Jag kan inte säga att jag känner eller någonsin känt gud. Vi människor kan såklart sjunka djupare i vårt psyke, men det handlar i mitt fall inte om någon religion.

Så jag vet inte så noga.

Så.. för att inte behöva radera allt, så kan du väl ta detta som ett bevis på att beviset inte finns.
Citera
2019-09-11, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Som sagt, du vet fortfarande inte vad ordet "belägg" betyder, trots att jag förklarade det för dig.
Du som kallar mig för idiot borde kanske ta och slå upp vad belägg betyder och fundera över olika meningar där ordet används korrekt tills du förstått vad det betyder.

Einstein lär ha sagt, att definitionen av idioti är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat. Det borde gälla även för att använda samma ord felaktigt om och om igen och förvänta sig att andra ska tro att man har rätt.

Du påstod att det inte finns flera religioner, utan bara flera versioner av tro på samma Gud (Abrahams Gud). Vilka belägg har du för det?

Betänk då att Bibeln faktiskt nämner att det finns andra gudar, vilket är anledningen till det första budet. Hade Gud fel då och egentligen inte visste att det bara var olika namn på honom själv som de bad till?

Vad kan du presentera som belägg för din åsikt?

SAOB: belägg litteraturställe som bevisar riktigheten av ett påstående, en åsikt o. d.
Svensk ordbok: belägg faktum som stöder något antagande, något resonemang, någon utsaga etc.

Kan du alltså påvisa något litteraturställe eller något faktum som stöder ditt påstående eller saknar du belägg?

Oavsett om Einstein sagt det du skrivit eller ej, så är det ironiskt om du som troende(?) använder det.

Nevermind..,
Senast redigerad av aktamig 2019-09-11 kl. 04:04.
Citera
2019-09-11, 05:44
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Oavsett om Einstein sagt det du skrivit eller ej, så är det ironiskt om du som troende(?) använder det.

Nevermind..,

Hur menar du?
Vad skulle vara ironiskt med att det skulle vara idioti att göra samma sak upprepade gånger och ändå förvänta sig att det någon gång skulle ge något annat resultat?
Min poäng var att det i så fall borde kunna räknas som idioti att upprepade gånger på samma sätt använda ett ord felaktigt och ändå förvänta sig ha det någon gång skulle vara korrekt.

Och, nej, särskilt troende är jag inte. Jag föredrar att förhålla mig till verkligheten och inte någon fantasivärld.
Citera
2019-09-11, 07:47
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Båda grupperna är fortfarande religiösa, det var min poäng. Alla, rik som fattig, ateist eller gudstroende drabbas av cancer. Detta bevisar att det åtminstone inte finns någon gud som bryr sig om människan.
Tidigare skrev du (helt vansinnigt) att människan inte alls behövde äta, utan enbart klarade sig på solsken. Hur ska du ha det nu? Om du däremot menar att cancerrisken ökar med felaktig kost, så har du en poäng.
Här håller jag delvis med, naturliga alternativ är att föredra om möjligt. Men vad har allt detta egentligen med topic att göra, att bevisa guds existens?
Det finns veganer/vegetarianer.
Byt ut "gudarna" mot naturen så blir det mer rätt.
Nej, alla nu levande människor tillhör H.sapiens. Köttätare eller inte.

Cancern bevisar gudarna eftersom människans kropp är gjord för levande grödor som har solenergier i dom.. så när människor mördar alla grödor dom äter, genom tillagning som gör grödor cancerframkallande.. då får människor cancern.. men inte för att gudar har bevisats ej existera.. utan tvärt om.. de människor som valt att inte leva som naturliga människor levde, människor som har solenergier i kroppen genom att äta levande grödor eller meditera.. dom får cancer för att dom svälter sina kroppar på solenergier genom att ignorera hur gudarna designat människans kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in