2019-09-10, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Kan det ha varit med skriken som man lurade ut LW ?

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Borde inte andra grannar också hört dem?

Ja skriken skulle ju då komma från 'fel' sida av planket (?).
Citera
2019-09-10, 23:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Är det detta från postare Medimera du funderade över?
Själv hörde jag reporten på TV4 play säga om ett nytt vittne i samband med häktningen sv mgm.

Ja men det var ju intressant.
Det var inte det inslaget som man tagit bort?
Jag kanske hittar något imorgon om ingen annan hittar uppgiften.

Nu känner jag att mina minnesbilder börjar suddas ut.

Mitt första minne var att jag hört att det var svar från NFC och ett nytt vittne. Och i något sammanhang sades det att det var utredningsåtgärderna som lett till resultat.

Medimera kan ha fått sin uppgift från JM känns det som?

Det blir lätt ihopblandning av minnen, särskilt nu när det kommit så mycket nya uppgifter och tråden har växt så snabbt.

Tack för hjälpen!
Citera
2019-09-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Borde inte andra grannar också hört dem?
Man blir inte klok på detta ..
Citera
2019-09-10, 23:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Bra att jag kunde vara till lite hjälp.

Ja, om uppgiften stämmer kan ju något av barnen ha sett LW hemma vid 23-tiden. Det är ju i sådant fall en enormt viktig iakttagelse!

Jamen verkligen!
Samtidigt, det är alltid viktigt att ta information med lite vaksamhet. Det har hänt att det inte stämt.

Och, de här dagarna har det kommit information som tyvärr försvinner i flödet i tråden. Artiklar som låses.
Det gäller att liksom försöka grabba tag i flytbojen...

Bara som en påminnelse.
Man vet aldrig när kalabaliken drar igång igen.

Netherworld har skrivit några intressanta inlägg de där dagarna när SD och HD blev häktade.
Citera
2019-09-10, 23:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Egentligen borde man ju inte vara missnöjd med Hidings sätt att kryssa på en faktor till i ekvationen, vi som gillar kriminalfall får ju en extra svår nöt att knäcka nu, vad är det som finns på MGK och varför fick Hiding så djävla bråttom att plocka in henne?

Vad jag retar eller stör mig på är att Hiding inte ens försökte få till en häktning på "sannolika skäl" utan släppte MGK utan strid men med tillägget att hon givetvis var misstänkt fortfarande, allt blir då djävligt ologiskt för mig i alla fall, om nu syftet med gripandet var att de misstänkte starkt att MGK är inblandad i mordet varför då vika ner sig och inte ta en fight i TR?

MGK måste in ordentligt eller så måste hon ur helt hur nu det ska gå till, rimligt tvivel finns inom räckhåll för MGM,s advokat om situationen kvarstår.

Vi får se om det händer något innan det är dags för omhäktning av MGM, jag hoppas att det klarnar innan dess om vad Hiding tänker göra med MGK, annars vete fan vad som händer egentligen, går ju inte att ha en sådan här lös ända i sitt garnnystan.
Varför har du fastnat på den här frågan?
Det är helt klart att åklagaren måste lösa detta innan det går till åtal men det är ingen ovanlig situation under utredningens gång att någon är misstänkt men inte häktad.

Rätt ofta när man läser om gängkriminalitet så händer samma sak.
Flera misstänkta tas in och anhålls.
Ibland häktas en del för att senare släppas därför att misstankarna inte räcker till fortsatt häktning.
Senare blir de häktade igen och åtalade eller också blir de, trots misstankar, inte åtalade för att bevisningen inte räcker till.
Citera
2019-09-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att LW var ett stort stöd för ML under den period han hade stora problem inom sitt äktenskap. Ett bra bollplank helt enkelt under tystnadsplikt. Därav "hemlig". Tror ML uppskattande både diskretionen och samtalen.

Han tog nog LWs död hårt. Fin förtroendefull vänskap fick ett brutalt slut. Sådan vänskap vill man helst behålla livet ut.

Tror inte ML är så lättlurad, nej.

Men det var ju inte ML som skulle vara ett hemligt
förhållande/ romans med LW, det var JH (från församlingen),
som hon geocachade med i Edinburgh, Skottland.

Var finns det beskrivet att ML hade "stora problem inom
sitt äktenskap"? Det har jag missat.
Citera
2019-09-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nedan följer de svar som hittills kommit i minnessidan till det inlägg som TinnaNinna85 klistrade in här förut:

"Det här är inte en plats att utkräva hämnd. Det här är en plats att minnas vår Lena. Jag bakade pepparkakor med Lena förra året, och året innan. Du som påstår dig ha gjort det bör återgå till flashback där ni som inte bryr er om Lenas minne kan skriva fritt. Kom ihåg att Lena var en rättvis och icke-dömmand person. Hon föraktar det ni gör när ni solkar ner minnesplatsen.

Ni i familjen vet vem jag är. Vi kan prata om det när vi ses. Kram på er.

Anonym**2018-12-13"

"Flera bakade kanske pepparkakor med Lena? Du anonym som vill påskrida Lena var rättviss vigande pastorn som går i säng med brudgummen som är gift är ingen hämnd*
Det står annat i min bok*
Lenas extra dotter ska hämnas när tiden är inne lästes på hennes IG det är hämnd*

Följer guds bok***2018-12-13"

Källa: https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_greeting.php?order_id=3522451&set_si te_id=2&sign=23aa03215fc3c78faf319f9a58674ac1

TinnaNinna är inte kvar i tråden och det går inte längre komma in på lw minnessida. Är det någon som vet vad det här handlade om?
Citera
2019-09-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt

Vid häktningen av mgm så uttrycker TV4:s reporter som så att det var svar från NFC med blodiga kläder och fanns även nytt vittne, men inslaget om kläderna var inte med i nästa visning, troligen bortklippt. Så uppfattade jag det

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja men det var ju intressant.
Det var inte det inslaget som man tagit bort?
Jag kanske hittar något imorgon om ingen annan hittar uppgiften.

Nu känner jag att mina minnesbilder börjar suddas ut.

Mitt första minne var att jag hört att det var svar från NFC och ett nytt vittne. Och i något sammanhang sades det att det var utredningsåtgärderna som lett till resultat.

Medimera kan ha fått sin uppgift från JM känns det som?

Det blir lätt ihopblandning av minnen, särskilt nu när det kommit så mycket nya uppgifter och tråden har växt så snabbt.

Tack för hjälpen!
Varsågod
TV4 play reporter på plats och nämnde svar från NFC men när de visade inslagen åter var detta med svar från NFC inte med, bortklippt?
Citera
2019-09-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Men det var ju inte ML som skulle vara ett hemligt
förhållande/ romans med LW, det var JH (från församlingen),
som hon geocachade med i Edinburgh, Skottland.

Var finns det beskrivet att ML hade "stora problem inom
sitt äktenskap"? Det har jag missat.

Han från församlingen, just ja. Har problem med alla personer som figurerar i fallet och minnesbilder.

Tack! För rättelsen.

EDIT. Skall avhålla mig från dylika kommentarer hädanefter
Senast redigerad av Remark 2019-09-10 kl. 23:48.
Citera
2019-09-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
TinnaNinna är inte kvar i tråden och det går inte längre komma in på lw minnessida. Är det någon som vet vad det här handlade om?

KonstApel006, här kan du se LW:s minnessida
hos Fonus och de minnesord och hälsningar som skrivits
till Lena. Samt även de som tänt ljus till hennes minne.

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_personal_info.php?order_id=3522451&s et_site_id=2&cat=home&sign=1ec7dfba461a85eae43a338 b486319ac
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-09-10 kl. 23:54.
Citera
2019-09-11, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att LW var ett stort stöd för ML under den period han hade stora problem inom sitt äktenskap. Ett bra bollplank helt enkelt under tystnadsplikt. Därav "hemlig". Tror ML uppskattande både diskretionen och samtalen.

Han tog nog LWs död hårt. Fin förtroendefull vänskap fick ett brutalt slut. Sådan vänskap vill man helst behålla livet ut.

Tror inte ML är så lättlurad, nej.

så Lw förhållande med ML var endast vänskaplig, dvs inget intimt alls, och delade hotellrum när de var på FAD nov-16?
Var det efter eller före FAD i Linköping, som Lw polisanmälde Sd första gången?

Någon som har exakta datum för FAD i Linköping Nov-16 och anmälan Nov-16?
Citera
2019-09-11, 00:02
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Kan man anta att det finns fler uppgifter från jm som inte stämmer, eller är detta det enda?
JM skriver om saker som andra redan har tagit upp i tråden och broderar därefter ut sin historia lite lagom.
Enligt mig har hen ingen som helst trovärdighet.
Titta på de inlägg hen har gjort i andra trådar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in