2019-09-10, 21:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har inte läst nånstans om släpmärken. Snarare att brottsplatsen = mordplatsen. Vet inte varifrån Rosaelefanten fått det ifrån att LW övermannades utanför sitt hus.

GM tar en oerhörd risk om denna slår ner LW utanför hennes hus där GM löper en väldigt stor risk att någon ser något - och att sen släpa in LW bakom planket.

Det uttalandet skulle jag vilja se en källa på.

Nej, du har missförstått.
Inte vid sitt hus, utan vid gång/cykelbanan, som är ca 10-15 meter från fyndplatsen

Jag har gulmarkerat denna på bilden:
BILD MED UTMÄRKT GÅNGVÄG/CYKELVÄG

Vilket uttalande vill du se källa på? Det råder förundersökningssekretess så ingen offentlig källa finns ju inte.

Menar du källa på Rosaelefants uttalande/inlägg- så fanns det länkar i mitt inlägg:

Citat:
”Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Enligt min källa som har viss insyn i utredningen tros allt ha börjat på en cykel/gångbana ett tiotal meter från där LW senare hittades o troligen inte vid medvetande då hon verkar ha släpats till fyndplatsen för att där senare hittas liggande på mage. Våld ska ha förekommit i stort mot hela hennes fra överkropp och huvud”

Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-10, 21:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag svarade på ett inlägg om ett helt annat fall som diskuterades i inlägget jag svarade på, dvs fallet om Lotta Rudholm (heter hon så?).
Det fallet diskuterades för att gm i Lottas fall hade sparkat sönder hennes huvud i ett vredseutbrott.

I LWs fall har inte polis eller ÅK gått ut med sådan information.
Där har man bara pratat om kraftigt våld mot kroppen som lett till döden.

Det finns en tråddeltagare här; @Limetime som har en källa med någon slags insyn i utredningen om mordet på L*ena som har berättat om kraftigt våld mot huvud.

De inläggen finns länkade här idag och det är inte spekulationer på det sättet.

Jag ber om ursäkt för mitt slarviga inlägg.

Han hade inte sparkat sönder huvudet på Lotta R, han hade slagit ned henne och sedan satt sig på hennes överkropp och pumpad av steroider, kokain och sprit matat knytnävsslag efter knytnävsslag så okbenen tröcks in. Näsbenet for in i hjärnan om jag inte minns fel, han avbröt ett tag och återupptog sedan och därefter ringde han polisen.
Citera
2019-09-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur vet ni att det inte stämmer?
Har åklagaren inkommit med ny information idag som motsagt JM:s uppgifter?

Har inte hunnit läsa här idag så jag har missat det i så fall.

Ja det är en bra fråga, därför jag undrar vad man ska tro och tänka?
Något nytt i bevisväg bör väl ändå kommit in eftersom de kunde häkta sd på sannolika skäl?
Citera
2019-09-10, 21:45
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Det kanske är så med mitt minne, men men...
Jag har iaf letat och inte hittat något.
Trodde att det kunde komma från Netherworld. Men nej.
Så, jag får väl ge mig.

Bra att du är säker iaf.

Min minnesbild var att det fanns en ny vittnesuppgift som gjorde att jag tolkade att någon vittnat om något de sett eller hört från/nära LWs lgh. Och jag tolkade det som att det kunde vara ett av barnen.

Jag får släppa det.

Hej @notknapparen! Jag tror att det kan vara diskussionen nedan som du tänker på vad gäller ett eventuellt vittne:

Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Tack för delning MrBubs!

Detta var ny information. Ingen större överraskning, men bra med definitiva tidpunkter till tidslinjen. Placerar LW i hemmet kl 23. Eller så gott som definitiv tidpunkt då det står 23-tiden inses.

Vid 23-tiden på kvällen sågs hon av en anhörig hemma – nästa morgon var hon inte där.”

Lägger in citerad text kring usa-resan också, bra med citat som komplement till din text i inlägget.

”Dagen efter att Lena Wesström har försvunnit åker mannen och hans hustru på en sedan länge planerad resa till USA.”

Länk till samma artikel som MrBubs delade: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vMJaq/par-misstanks-ha-mordat-sin-van-och-granne-lena-wesstrom-45

Citat:
Det var ny information!

Det innebär att det barn (?) som såg L*ena vaken kan vara ett vittne!
@Strof satte den sista tiden för digital kontakt till 23.20.

"LW:s digitala kontakter med omvärlden tycks ha pågått normalt fram till ca 23:20."

https://www.flashback.org/p68406815#p68406815

Någon skrev för ett tag sedan (ngn dag sedan?) att den äldste sonen också var hos LW, eller har jag drömt det?
Troligare att NW var vaken än 12- åringen eftersom det borde ha varit skoldag dagen efter.

Det är inte samma journalist som skrev förra artikeln i AB om ÅK åsikt om att HD nådde upp till sannolika 31/8-19.

"Samt att åklagaren numera anser att även misstankarna mot kvinnan ligger på sannolika skäl."
(Anders Johasson)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRqeKa/kvinna-haktad-for-mordet-pa-lena-wesstrom

Dagens artikel är skriven av Kerstin Nilsson.
Kan någon av dessa journalister har någon kontakt på polishuset?

Hon skriver även så här:
"Dörren stod på glänt och på köksbordet låg födelsedagspresenterna oinslagna."

Det är första gången jag ser det skrivet från mediahåll.

Tillägg:
Hittade ett tidigt inlägg om USA resan från en skribent som verkade bo i området.

Ditt minne är gott
Citera
2019-09-10, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han hade inte sparkat sönder huvudet på Lotta R, han hade slagit ned henne och sedan satt sig på hennes överkropp och pumpad av steroider, kokain och sprit matat knytnävsslag efter knytnävsslag så okbenen tröcks in. Näsbenet for in i hjärnan om jag inte minns fel, han avbröt ett tag och återupptog sedan och därefter ringde han polisen.

Du har helt rätt.
Så gick det till.
Citera
2019-09-10, 21:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jodå HD har varit inloggad på sitt geokonto idag. Så hon kanske även varit ute och cachat...men väntar med att logga dom eftersom vi på fb håller koll på hennes GC-aktiviteter...
I det sammanhanget, dvs betr. hennes geoaktiviteter, kan man kanske fråga sig när och av vem (resp. i vilken version) hon får vetskap om att LW anmält SD för misshandel?

Endast 11 dgr efter LW:s anmälan den 10 januari, åker HD och LW i väg till två möjliga FTF-cacher. - SD (som nu återhämtat sig något efter Cohens frånfälle) bistår damerna med goda råd och glada tillrop:
https://coord.info/GLQ3PM8N
https://coord.info/GLVFTFKY
https://coord.info/GLQ3XGCD
https://coord.info/GLQ3DNTG
https://coord.info/GLQ3DNDN

Citat:
Ursprungligen postat av HD
En annorlunda men kul upplevelse att det var jag som åkte iväg på FTF med Soft och HTD fick vara kvar hemma med barnen.
Citera
2019-09-10, 21:56
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Ja det är en bra fråga, därför jag undrar vad man ska tro och tänka?
Något nytt i bevisväg bör väl ändå kommit in eftersom de kunde häkta sd på sannolika skäl?

Alla örebroare är numera avförda. HD var den siste. Misstankegraden på den som är kvar stiger då automatiskt till sannolika. Brottslingen visar sig vara ex-västeråsare, vilket kan förklara polisens problem att finna den skyldige via uteslutningsmetoden. Han stod väl inte med i mantalslängden... ( 🥁 ).
Citera
2019-09-10, 21:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Hur exakt är man om man säger att MP är densamma som FP, finns det tecken på att hon kvicknat till liv i buskaget, eljest vet man väl inte om hon slogs ihjäl vid gångvägen och släpades någon sträcka död för att gömmas undan? Säger man då att MP och FP är densamma?

Allt bli nedslagen på/vid gång/cykelvägen och sedan släpad ca 10 meter till bakom planket och där misshandlas och avlida av skadorna- då skulle jag säga att mordplats och fyndplats samma sak :-)

Översiktsbild över LWs bostad, gång/cykelväg och fyndplats:
Bildtagg.se
Citera
2019-09-10, 22:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Det är lugnt, det blir lätt missförstånd. Då är faktan om kraftigt våld på kroppen, helt enkelt den enda fakta som stämmer.

Ja, det stämmer.
Här är en länk till Metro 13/11-18:

" Nu väljer åklagaren att berätta att hon dödades med kraftigt våld mot kroppen”, och att hon dödades på den plats hon hittades."

https://www.metro.se/nyheter/nya-uppgifter-lena-wesstrom-dodades-med-kraftigt-vald-llq_yjBFsQF

@Limetime 30/8-19:

"[...]LW utsattes för grovt våld och hennes huvud var helt sönderslaget. Att hennes kropp låg utomhus under flera dygn i försommarvärme bidrog också till att försvåra identifieringen."

https://www.flashback.org/p68550847#p68550847
Citera
2019-09-10, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det gör fanimej du alldeles rätt i. För det är ett påstående som du planterat här och som sedan blivit till en trådsanning. Inget sådant har kommunicerats ut av ansvariga för förundersökningen. Visst, en FU kan läcka.

Ärligt talat så tycker jag att det otroligt lågt att du tar tillbaka det -bara för att Snoris ”ska få känna tillfredställande”. På allvar?

Det är väldigt, väldigt respektlöst att sitta och hitta på saker när det gäller ett verkligt mord. Inte en ”mordgåta”, dvs en sällskapslek.

Antingen står du för dina påståenden eller så skriver du att du spekulerar. Det är väl ändå inte så mycket begärt?

Av respekt för Lena, hennes anhöriga, vänner och även dom du debatterar med.

Om du skulle läst mitt svar på JM:s ”inlaga” om inbrytningen med ”insatsstyrkan” och även mitt svar på hens busstider, så kanske trådsanningarna skulle död ut direkt.
Det var rena lögner och helt uppdiktat. Har inte bemött eller ifrågasatt annat, då jag inte vet. Men sånt jag vet, det besvarade jag.
Citera
2019-09-10, 22:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag följde inte det fallet, men minns vagt att gm pratade om att han sparkat på henne ungefär som man sparkar på en fotboll.

Men det var inte det som var poängen, om han sparkade eller slogs med nävarna.
Det handlade om våld mot huvudet.

Kanske någon slags vrede som blir besinningslöst och som riktar sig just mot ansikte och huvud. En "symbol " kanske för att det är det som är personen (ansiktet).
Citera
2019-09-10, 22:14
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Intressant. Visa gärna nåt exempel på det.

Totalt 20 inlägg. Går att läsa här:
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1231847
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in