2019-09-10, 20:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu blir jag jätteförvirrad.
Är det så?
Jag har försökt att leta, men hittar det inte, efter ett inlägg om ett vittne.
Har vi inte läst det i media, så kanske det kommer från någon postare som har haft någon källa?

Någon med bra minne?
Jag tyckte att jag svarade något i stil med att vittnet kunde vara ett av barnen i LWs lgh???

Eller är det verkligen enbart JM som skrivit om detta?
Blir galen av alla tappade minnen och sökmotorn som inte funkar...

Länken finns i inlägget :-))
det står ”Källa” och länken går till
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Kan väl kanske vara så att ML inte är så lättlurad och faktiskt ville träffa dom för att bilda sig en egen uppfattning en gång, eller umgicks han flitigt med dom under hela sommaren?

Jag tror att LW var ett stort stöd för ML under den period han hade stora problem inom sitt äktenskap. Ett bra bollplank helt enkelt under tystnadsplikt. Därav "hemlig". Tror ML uppskattande både diskretionen och samtalen.

Han tog nog LWs död hårt. Fin förtroendefull vänskap fick ett brutalt slut. Sådan vänskap vill man helst behålla livet ut.

Tror inte ML är så lättlurad, nej.
Citera
2019-09-10, 20:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Länken finns i inlägget :-))
det står ”Källa” och länken går till
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ja, tack!
Du är alltid bra med länkar.

Jag får för mig att det är någon annan med som har någon källa viss insyn i utredningen .

Synd att nästan alla artiklar från dessa dagar är låsta , vilket försvårar sökningen.
Jag fortsätter att leta...
Citera
2019-09-10, 20:25
Medlem
Citat:
Varning för känsliga:

Jag läste att den polis som först kom till plats berättade att det var fruktansvärt. Det gick inte att se att det var en människas ansikte. Det var bara som en stor blodig boll och det gick inte att se vad som var vad. Inga anletsdrag var urskiljningsbara.

Det var ett besinningslöst våld mot huvudet.

Jag tänker att detta övervåld bör ju bero på plötsligt hat eller plötslig svartsjuka, att det fullkomligt brast som ett värsta vulkanutbrott på två röda sekunder?
Har mannen precis plötsligt blivit totaldumpad utan förvarning?
Har rivalen precis plötsligt fått besked att alla försök och hopp är fullkomligt förgäves, och LW vunnit?

Eller kan hat eller svartsjuka som är uppladdad under lång tid, kraftigt explodera sådär som värsta vulkanutbrottet, utan någon utlösande faktor en mycket kort stund innan?
Citera
2019-09-10, 20:27
Medlem
"Men varför ingen instormande insatsstyrka förra gången SD greps?
Då tyckte ju också Hiding att det fanns sannolika skäl på SD.
Hur kan SD ses så mycket farligare 15 mån senare?🤔"

Citat:
Ja, man kan fundera över det.

Och det rimliga svaret stavas 'kompensatorisk dådkraftsdemonstration'. Min tolkning.
Citera
2019-09-10, 20:30
Medlem
Citat:
Jag tänker att detta övervåld bör ju bero på plötsligt hat eller plötslig svartsjuka, att det fullkomligt brast som ett värsta vulkanutbrott på två röda sekunder?
Har rivalen precis plötsligt fått besked att alla försök och hopp är fullkomligt förgäves, och LW vunnit?

Eller kan hat eller svartsjuka som är uppladdad under lång tid, kraftigt explodera sådär som värsta vulkanutbrottet, utan någon utlösande faktor en mycket kort stund innan?

Jag gjorde samma 'miss': beskrivningen gäller ett annat fall (Lotta/Martin).
Citera
2019-09-10, 20:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Förlåt, nu ser jag att det som jag har skrivits uppfattas som att det gäller LW?

Det som jag skrev var ett svar som handlade om Lotta. Jag borde ha varit tydlig med det.

Det handlar INTE om LW alltså.

Ber om ursäkt!
Citera
2019-09-10, 20:45
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ja, man kan fundera över det.
Troligtvis har det framkommit något som gjort att man beslutat att ta in NI.
Du behöver inte oroa dig för att polisen gjorde det för att det var kul eller för träning
Citera
2019-09-10, 20:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag är medveten om att du är otroligt sur på mig med anledning av jag tidigare deklarerat flera gånger för dig inom tråden, att NW har och hade ett vattentätt alibi gällande, och för just, den då aktuella tiden när mordet ägde rum på ifrågavarande's egen moder, du har ju hela tiden varit övertygad om vem den egentlige Gärningspersonen var, och måste ha varit.
Gällande de tre nya bevisen samt ett nytt vittne, så tar jag tillbaka detta, och detta sagt med anledning av att du skall få något att känna dig tillfredsställande över, men det där med att jag ljuger enligt dig, kan göra det samma i detta fallet, detta med anledning sagt av, att jag inte tänker att dra igång något bråk med dig om denna saken.

Mvh/ @JokerMannen

Ja det gör fanimej du alldeles rätt i. För det är ett påstående som du planterat här och som sedan blivit till en trådsanning. Inget sådant har kommunicerats ut av ansvariga för förundersökningen. Visst, en FU kan läcka.

Ärligt talat så tycker jag att det otroligt lågt att du tar tillbaka det -bara för att Snoris ”ska få känna tillfredställande”. På allvar?

Det är väldigt, väldigt respektlöst att sitta och hitta på saker när det gäller ett verkligt mord. Inte en ”mordgåta”, dvs en sällskapslek.

Antingen står du för dina påståenden eller så skriver du att du spekulerar. Det är väl ändå inte så mycket begärt?

Av respekt för Lena, hennes anhöriga, vänner och även dom du debatterar med.
Citera
2019-09-10, 20:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ja, tack!
Du är alltid bra med länkar.

Jag får för mig att det är någon annan med som har någon källa viss insyn i utredningen .

Synd att nästan alla artiklar från dessa dagar är låsta , vilket försvårar sökningen.
Jag fortsätter att leta...

Bej. Jag har premium till NA, Aftonbladet och Expressen.
Roten till påståendet är Jokern.
Som nu tagit tillbaka sitt påstående...
Citera
2019-09-10, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Då Örebro har egen väl utvecklad hundenhet är det misstänkt att det rekviderades en blod, sperma och liktränad hund från Sthlm. Mitt förslag är blod på det som söks...med SD häktad så ges svaren förtur denna gång.

Är inte säker på vad hundarna i Örebro är inriktade på i träning, jag har för mig att de har 3 hundar, skydd och narkotika är jag ganska säker på sen vet jag inte men en hund från Örebro användes ju så då skulle jag gissa blod. Hunden från Stockholm var ju väldigt lik Ace årets polishund han är ju tränad i blod och lik men tror iaf att det var blod man sökte här!
Citera
2019-09-10, 21:01
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, åklagaren har ju bevisat att han är misstänkt på sannolika skäl, och många anser att det räcker. Vill han slippa bli betraktad som gärningsman nu så får han nog lägga fram riktigt bra bevisning. Och hittills har vi väl inte sett skymten av någon sådan.
Åklagaren har VISAT att kraven för häktning är uppfyllda.
Hon har inte BEVISAT någonting.
Sitt ner i båten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in