2019-09-10, 10:33
Medlem
bulletproofsouls avatar
Bra att borderlinekvinnan blev släppt från häkte. Nu får Ohlsson känna på svensk rättvisa utifrån en ny och icke upplevd vinkel, nämligen brottsoffrets.

Vilka böcker stjäls mest från folkbibliotek runt om i landet? Svar: Sveriges Rikes Lagbok samt kurslitteratur inom juridik och ekonomi. Kanske säger en del om den moraliska kompassen hos juridikstuderande, dvs blivande jurister och advokater...

Det här är drägg men med dyra kläder och dyra vanor.
Citera
2019-09-10, 10:37
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag vet, hovrätten gav avslag redan igår och jag sa ju i tråden att jag hade beslutet men ni kallade mig ju mytoman då.
Jag har beslutet och kan lägga upp den och även åklagarens överklagan.
Igår avslog Tingsrätten och idag Hovrätten.
Citera
2019-09-10, 10:38
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är en intressant fråga!

Saken handlar om två jurister. En advokat och en domare, där båda är lämpliga om man ska vara petig och jämföra med föräldrar flest i Sverige som har vårdnad eller delad vårdnad.

Nu har de utkämpat en kamp i domstolarna där advokatens processvana ställs mot domarens kunskap om lagen. Lagen saknar betydelse när en advokat härjar!

Advokaten vinner ett civilmål eftersom det är parterna själva som ansvarar för processens gång, där det är parterna som också ansvarar för de bevis som styrker alla sakomatändigheter som domstolen har att ta ställning till. Det är ett rutinarbete som advokaten tränat i varje process.

Min teori är att KL förlitade sig på lagen och praxis i andra liknande saker om vårdnad och besittningsskydd. KL förstod inte vad som kan hända i en process om den ena parten inte har en kompetent advokat som sköter processen. KL förlorade en tvist hon inte skulle ha förlorat om hon förstått hur parternas advokater arbetar.

En advokat som motpart, som jobbar i egen sak, är en utmaning! I en sak där advokaten kan lägga all den tid ingen annan medborgare har pengar att anlita någon för.

Besittningsskyddet till lägenheten är nonsens. En lägenhet värd 20 miljoner är inget barn behöver för att må bra. Det finns lägenheter i näromrädet till under halva denna summa, 100 m2 lika nära till skola och kamrater.

Att denne advokat måste bo på 200 m2 med sjöutsikt på Norr Mälarstrand, och dessutom lägger en död hand på detta kapital är absurt. Han och två barn kan bo i en mindre lägenhet och ha alla de grunder han framförde i domstol om närhet till skola och kamrater i domstolen tillgodosedda.

KL har haft otur, eftersom hon förlitade sig på lagen. Men. När detta är över, och saken lugnat ner sig kan hon ge denne advokat en ny rond, med en skicklig advokat. Är KL oskyldig har hon vunnit.

Min bedömning är att det är nya omständigheter där hotbilden mot HOL gör honom olämplig som ensam vårdnadshavare, i en otrygg bostad. En sak som bör prövas i tingsrätten, och ger därför en part rätt att inkomma igen till domstol trots en avgjord vårdnadstvist. Nu är det nya omständigheter, där det vettigaste vore att HOL byter bostad och har hemlig adress. Det är ju torpeder efter honom!

Det betyder att KL kan ge HOL en ny omgång i tingsrätten. Det kommer bli roligt att följa detta fall om HOL möter en advokat med processvana. Det skulle göra lagen relevant, med ett helt annat domslut.
Men han får väl bo vart han vill eller lever vi inte i ett fritt land längre? Borderlinekvinnan har inte ett skit att göra med vart han bor eller inte. Tvärtom ska hon väl vara glad att hennes barn bor bra och slipper växer upp i en socialkvart i Fittja särskilt med tanke på att hon själv är oförmögen att ta hand om sina egna ungar.
Citera
2019-09-10, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Klokt av KL att inte ha några kommentarer till mordförsöket på sin exman
Nu är hon fri och man har inte kunnat binda henne vid brottet
Att hon var misstänkt är inte konstigt med tanke på den tvist som pågått under många år

Två jämlikar (yrkesmässigt) har tvistat efter separation, båda har envist hållit på sin rätt och man kan fundera över vem som har vunnit?
Hjärnblödning, skottskada, barnen vuxna och tiden går inte att backa tillbaka

Vi har läst om polisanmälningar, kontaktförbud, polishämtningar,..etc - här har man verkligen utnyttjat samhällstjänsterna till fullo!
Av två högutbildade personer som lever gott och där åtminstone kvinnan har mycket pengar

Jag tycker att det är bedrövligt det som dom har tillåtits pågå i rättssalen och hade någon av dessa två varit vuxen så hade hon/han bett den andra fara åt helvetet med hälften av pengarna och med det satt punkt på tvisten. Av ren självbevarelsedrift

Och barnen är vuxna nu - när det började var dom så pass stora (10-års åldern) att Tingsrätten borde ha lyssnat på hur dom ville bo

Jag skulle inte kalla en 15åring och en 17åring för ”vuxna”. De är tonåringar helt enkelt. Med allt vad det innebär. De har säkert tillräckligt med problem redan utan dessa tidningsrubriker.

Men du har rätt: båda två är lika goda kålsupare. Båda två skulle ha kunnat släppa prestigen, sälja lägenheten, dela på pengarna – och gå vidare.

HOL har 13 millar i sin advokatbyrå. Varsågod o ta från dem och köp dig en lgh. Tillsammans med hälften av värdet på denna lgh skulle han gott ha kunnat leva flott istället för att processa i rätten till all evighet.

Det är också märkligt att vilja stämpla mamman som en total oduga – och samtidigt låta henne ENSAM vakta ungarna medan han själv går ut och super med sina kompisar. Då är man varken vuxen eller ansvarstagande själv.
Senast redigerad av sno 2019-09-10 kl. 10:54.
Citera
2019-09-10, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Men han får väl bo vart han vill eller lever vi inte i ett fritt land längre? Borderlinekvinnan har inte ett skit att göra med vart han bor eller inte. Tvärtom ska hon väl vara glad att hennes barn bor bra och slipper växer upp i en socialkvart i Fittja särskilt med tanke på att hon själv är oförmögen att ta hand om sina egna ungar.

Jo lite har hon när hon nu äger lgh tillsammans med exmannen.
Citera
2019-09-10, 10:43
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Mycket pengar kan givetvis köpa tystnad.
Du är för enkelspårig.

Så torpeden är tyst? Och släpps av polisen? Och KL blir inburad på ett långt fängelsestraff för "indicier". När det inte ens går att få henne häktad nu. Det är ju du som saknas vett och sans. Först skulle HOL riskera att bli skjuten och kanske avlida, eller bli invalid, kanske bli skjuten i tarmarna och få bajsa i en stomipåse resten av livet.
Sen tar polisen fast torpeden. Men han har fått så mycket pengar så han säger ingenting. Men fälls för mordförsök och åker in flera år i fängelset. Sen åker KL in på "indicier". Du vinner pris som årets privatspanare.
Citera
2019-09-10, 10:43
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jo lite har hon när hon nu äger lgh tillsammans med exmannen.
Jaha det var ju förstås en komplicerande faktor. Ja vad fan är då problemet egentligen? Han får väl köpa ut hennes del i lägenheten, sannolikt 50%.
Citera
2019-09-10, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är en intressant fråga!

Saken handlar om två jurister. En advokat och en domare, där båda är lämpliga om man ska vara petig och jämföra med föräldrar flest i Sverige som har vårdnad eller delad vårdnad.

Nu har de utkämpat en kamp i domstolarna där advokatens processvana ställs mot domarens kunskap om lagen. Lagen saknar betydelse när en advokat härjar!

Advokaten vinner ett civilmål eftersom det är parterna själva som ansvarar för processens gång, där det är parterna som också ansvarar för de bevis som styrker alla sakomatändigheter som domstolen har att ta ställning till. Det är ett rutinarbete som advokaten tränat i varje process.

Min teori är att KL förlitade sig på lagen och praxis i andra liknande saker om vårdnad och besittningsskydd. KL förstod inte vad som kan hända i en process om den ena parten inte har en kompetent advokat som sköter processen. KL förlorade en tvist hon inte skulle ha förlorat om hon förstått hur parternas advokater arbetar.

En advokat som motpart, som jobbar i egen sak, är en utmaning! I en sak där advokaten kan lägga all den tid ingen annan medborgare har pengar att anlita någon för.

Besittningsskyddet till lägenheten är nonsens. En lägenhet värd 20 miljoner är inget barn behöver för att må bra. Det finns lägenheter i näromrädet till under halva denna summa, 100 m2 lika nära till skola och kamrater.

Att denne advokat måste bo på 200 m2 med sjöutsikt på Norr Mälarstrand, och dessutom lägger en död hand på detta kapital är absurt. Han och två barn kan bo i en mindre lägenhet och ha alla de grunder han framförde i domstol om närhet till skola och kamrater i domstolen tillgodosedda.

KL har haft otur, eftersom hon förlitade sig på lagen. Men. När detta är över, och saken lugnat ner sig kan hon ge denne advokat en ny rond, med en skicklig advokat. Är KL oskyldig har hon vunnit.

Min bedömning är att det är nya omständigheter där hotbilden mot HOL gör honom olämplig som ensam vårdnadshavare, i en otrygg bostad. En sak som bör prövas i tingsrätten, och ger därför en part rätt att inkomma igen till domstol trots en avgjord vårdnadstvist. Nu är det nya omständigheter, där det vettigaste vore att HOL byter bostad och har hemlig adress. Det är ju torpeder efter honom!

Det betyder att KL kan ge HOL en ny omgång i tingsrätten. Det kommer bli roligt att följa detta fall om HOL möter en advokat med processvana. Det skulle göra lagen relevant, med ett helt annat domslut.

Precis! HOL kan väl rimligtvis inte anse att det är "barnens bästa" att bo kvar i adressen där krypskyttarna väntar i trapphuset?

Gärningsmannen är fortfarande på fri fot. Det kan hända en gång till när som helst att hen vill avsluta sitt uppdrag.

En hemlig adress och skyddad identitet - till hela gänget.
Citera
2019-09-10, 10:47
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Då har du läst uselt. Och uppenbarligen saknar du grundläggande förståelse kring vad som sker vid en LOB. (https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-1976511-om-omhandertagande-av-berusade_sfs-1976-511) Eller ska hjärnblödningen komma till hennes försvar nu igen? Eller slår hon poliser (dessutom kvinnliga sådana...) nykter också?
Din sanning sväljer inte alla med hull och hår. Du är för rabiat för att vara trovärdig du vill bara smutskasta Karin. Varför kan man undra? Du är för genomskinlig gissar att du är släkt med advokaten. Sen kan jag berätta att jag har epilepsi och blivit tagen för lob efter ett anfall men var spik nykter, trots att min vän som var med försökte förklara vad som hänt och berättade att jag har ett kort i min plånbok som bekräftar. Detta var polisen inte intresserade av att lyssna på utan jag kastades in i polisbilen och fick inte ens blåsa för att bevisa att jag var nykter.
Citera
2019-09-10, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Jaha det var ju förstås en komplicerande faktor. Ja vad fan är då problemet egentligen? Han får väl köpa ut hennes del i lägenheten, sannolikt 50%.

Enligt uppgift i tråden vill han inte det. Anser sig inte "ha råd" ;-) Vill att tanten ska vänta på sina pengar tills barnen har flugit ut ur boet/han har tjänat tillräckligt för att lösa ut henne..

Om jag vore tanten skulle jag kontakta Kronofogden IDAG men men.. barnen bor ju där.. och det är hennes föräldrahem.. och hon själv skulle vilja ha lgh - hon har tydligen RÅD att lösa ut honom..
Citera
2019-09-10, 10:51
Medlem
Sen oavsett vad lagen säger så har Henrik Olsson stulit Karins efternamn och han har stulit 10-tals miljoner ifrån henne. Om inte i alla fall det senare är ett legitimt skäl till mord så vet jag inte vad som är. I alla fall när staten öppet deklararerat att den sanktionerar stölden.

Om det är Karin så är hon fortfarande utan skuld men givet Henrik Olsson vedervärdiga beteende i den här situationen har han helt säkert givet fler än en person skäl att döda honom.
Citera
2019-09-10, 10:54
Medlem
Bröllopsbild på KL och HOL.

https://imgur.com/j4BVlyv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in