Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-10, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Så det är inte sjukt och vridet nu då? När jag var lika gammal så åkte jag också till USA, men jag åkte som utbytesstudent. Utan mamma eller pappa.
Visst är det så, skillnaden är att msm kan låtsas att Greta är ett barn pga att hon ännu ej är myndig.
2019-09-10, 08:14
Medlem
falconer8s avatar
Hela det här fenomenet är så sjukt & motbjudande. Man skäms över sin samtid och att folk går på masspsykosen och personkulten. Helst hade jag sluppit höra hela den här Gretacirkusen nämnas en enda gång till för det står mig upp i halsen! Både hon, idioterna som följer skiten och hela hennes dysfunktionella familj.
2019-09-10, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Visst är det så, skillnaden är att msm kan låtsas att Greta är ett barn pga att hon ännu ej är myndig.
Men nog hade hon kunnat resa utan sin pappa? Jag menar, Jeffrey Epstein är ju död, så hon borde väl gå ganska säker.
2019-09-10, 08:23
Medlem
theanthropologists avatar
Greta framstår som betydligt mer vuxen än de som kampanjar mot henne. Och som en publik och intelligent person, oändligt mer ansvarig för sina handlingar.
2019-09-10, 08:23
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Låtsas vara bekymrade? Tycker du att det ser friskt ut/verkar vara att vara snart 17 år och se ut som 12 år? Att entonigt mala på om ett ämne konstant?

Märkligt med de här fokuseringen på Gretas kropp. Hon har mycket väl bevisat att hon klarar av lite fysiska strapatser, så det är inget fel på den. Vidare ser folk lite olika ut, och så extremt liten och smal är hon faktiskt inte.

Nu finner jag henne inte attraktiv, men när jag var i hennes ålder skulle jag inte alls ha något emot henne. I den åldern var ju tjugofemåringar gamla tanter.
2019-09-10, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Greta framstår som betydligt mer vuxen än de som kampanjar mot henne. Och som en publik och intelligent person, oändligt mer ansvarig för sina handlingar.

Ni tar det alltid som en personlig attack, inte konceptet. Vad är det för ansvar, att hon håller fast vid sina principer?
2019-09-10, 08:35
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Ni tar det alltid som en personlig attack, inte konceptet. Vad är det för ansvar, att hon håller fast vid sina principer?
Hon tar ansvar för allt hon gör och har ett massivt stöd i vetenskapen. Vänd på det, vilket ansvar kan avkrävas av anonyma och fördummade personer som ingenting förstår, ingenting vill veta, men som söker efter fel hos henne med ljus och lykta?
2019-09-10, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Greta fårskocken som sväljer allt med hull och hår som en 16 årig Aspberger tös uttalar
sig om - snacka om lättpåverkade sektmedlemmar!
2019-09-10, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Greta kanske tror blint på vetenskapen, men den har inte alltid haft helt rätt. År 1939 så larmade experter om en global uppvärmning som skulle innebära Grönländska glaciärerers totala kollaps och en stundande översvämning där kuststäder helt eller delvis skulle dränkas av vatten. Inte helt förvånande så var alarmisten en svensk forskare med namnet Hans Ahlmann.

Ingenting av detta besannades och på 70-talet så kom forskarna fram med teorin om en global nedkylning där miljarder människor skulle dö av den kommande istiden. När ingenting av detta besannades under 30 års tid så blev det dags att ännu en gång dra fram teorin om en global uppvärmning. Nu står vi här igen där allting ser ut att upprepa sig igen.

Greta som påstås vara en diagnostiserad högfunktionell autist, borde kunna se ett mönster där allting hela tiden upprepar sig. Troligtvis tillhör hon enbart kategorin "visuella tänkare" där en del av dem har fotografiskt minne.
Är det någon som vet hur Greta™ har valt ut vilka forskare som hon lyssnar på? Hon verkar inte bry sig alls om exempelvis prof. Richard Lindzen eller prof. Henrik Svensmark, för att bara nämna två. Är det på mamma Malenas rekommendationer, eller är det någon som vet hur urvalet har gått till? Och vilka är hennes favoritforskare? Jag vet att hon gillar Al Gore, men han är ju inte forskare, utan klimatprofitör precis som Rentzhog.
2019-09-10, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Verkar som hon inte vill bli vuxen. Tror att många fans inte heller vill att hon skall bli vuxen

Exakt. Hon har vant sig vid att hon delvis har kunnat dirigera omgivningen från sin status som "a special child", men det går naturligtvis inte i längden.
2019-09-10, 11:10
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Är det någon som vet hur Greta™ har valt ut vilka forskare som hon lyssnar på? Hon verkar inte bry sig alls om exempelvis prof. Richard Lindzen eller prof. Henrik Svensmark, för att bara nämna två. Är det på mamma Malenas rekommendationer, eller är det någon som vet hur urvalet har gått till? Och vilka är hennes favoritforskare? Jag vet att hon gillar Al Gore, men han är ju inte forskare, utan klimatprofitör precis som Rentzhog.
IPCC tror jag är den gemensamma nämnaren.
Al Gore delade Nobelsfredspris med IPCC 2007.

Gretas urval är biased, dvs hon verkar enbart lyssna på forskare som bekräftar hennes uppfattning och som stödjer IPCC och Parisavtalet. Tyvärr saknar både hon och hennes föräldrar utbildning och reell möjlighet att värdera information. Därför lyssnar de okritiskt till forskare som de uppfattar som godkända auktoriteter.
När det blir för komplext stänger de av.
2019-09-10, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja just det det är ju fredag, om ett par timmar börjar du väl yra om ryssland igen.
Men på måndag får du bänka dig framför en livestreem direkt från NY med Naomi Klein som får besök utav Greta.

LIVESTREAM: THE RIGHT TO A FUTURE — WITH NAOMI KLEIN AND GRETA THUNBERG
The event in NYC is sold out. The livestream begins on Monday, September 9 at 7 p.m. ET.

https://theintercept.com/2019/09/06/greta-thunberg-naomi-klein-climate-change-livestream/

Pinsamt hur usel hon är på att uttrycka sig på engelska: https://youtu.be/Vw58ckJdDmI?t=3767

Får se om hon klarar sig bättre hos Trevor Noah på onsdag: https://twitter.com/TheDailyShow/status/1171112682084339712

Jag tror agendasättarna inser att Greta håller på att bli en belastning och därför väljer att blåsa upp ballongen till max nu innan "någon" poppar den (dvs hon blir mördad).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in