2019-09-09, 17:35
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Varför skrev den (ingifta?) släktingen att det var HOL:s pappa som var i lägenheten under händelsen? Det var så att HOL var i lägenheten när KL kom dit men gick hem till barnen då om jag förstått det rätt.

Det där tror jag var ett missförstånd. Det var inte pappan som blev biten, men kanske har han samma förnamn (som nämndes av personen ifråga).
Citera
2019-09-09, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Karin är helt nedbruten och vill vara ifred. Hon är med vänner och ser till att inte vara ensam eftersom hon tror att Henrik kommer planera något och skylla på henne. Så advokaten har gett henne rådet att se till att ha människor kring sig som vittnen. Hon tänker inte läsa tidningarna utan ser det som att Henrik som advokat har många journalist vänner som han fått genom att han haft klienter som journalister velat få kommentarer om. Hon som domare undviker journalister så hon har inte samma nätverk i media. Hon känner sig jagad och trött. Hon saknar barnen men Henrik och media har skrämt upp dom så nu är dom rädda för henne. Henrik har ansökt om kontaktförbud. Det förra kontaktförbudet skaffade han för att hålla henne borta från bostaden och barnen. Hon har fått betala höga underhåll för barnen vilket hon gärna gör. Han har vänner bland åklagare och domare, mer än hon eftersom hon varit noga med sin roll att vara självständig. Henrik känner de flesta poliser eftersom han ofta är på förhör med misstänkta.

Henrik har fått barnen, kontaktförbud, bostaden och media på sin sida. Hon kommer inte få några pengar för bostaden nu har Henrik sagt. Han har inte råd och om hon tvingar honom så måste han sälja och då kommer han tvingas flytta med barnen och då kommer barnen hata henne. Men han vägrar låta henne köpa ut honom. Han vill ha en skuld till henne som regleras när barnen är stora och kan flytta.

Bad hon dig skriva detta? För vår information...
Citera
2019-09-09, 17:37
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Åklagaren överklagar Tingsrättens beslut... han verkar bestämd

Blir intressant att se vilken hovrätt som får hantera överklagandet. KL har jobbat i Svea Hovrätt.
Citera
2019-09-09, 17:38
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Varför skrev den (ingifta?) släktingen att det var HOL:s pappa som var i lägenheten under händelsen? Det var så att HOL var i lägenheten när KL kom dit men gick hem till barnen då om jag förstått det rätt.

Ja, det undrar jag också. Bästa vännen AL är ju namngiven som den som befann sig i lägenheten. Eller kan det röra sig om två olika tillfällen?
Citera
2019-09-09, 17:39
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Lätt att vara efterklok. Inte så lätt att dra upp äktenskapsförord när man är nygift och precis börjat skaffa barn.

Äktenskapsförord skall dock skrivas innan giftermålet.
Hade de redan fått den av föräldrarna innan ?
Citera
Medlem
Allt är förstås möjligt, och jag är ingen utredare. Men detta vet jag:
Det har viskats om KLs märkliga beteende i väldigt många år. Folk har reagerat på små och stora lögner, manipulativt beteende och fylla.
HOL har fått ensam vårdnad (ovanligt).
KL har dömts och utretts för brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
men hur menar du? Fick hon inte hälften av lägenheten när de skildes?

Det vet jag inte. Det var i tisdags förra veckan (3/9-19) som hovrätten tagit beslutet att HOL har tilldelats kvarsittningsrätt och rätt till lägenheten. Så paret har antagligen inte avslutat bodelningen ännu. Så det återstår att värdera lägenheten och sen bestämma hur mycket KL ska ha i ersättning. Priserna just där ligger på omkring 90 tkr/kvm och den här lägenheten lär vara lite över 200 kvm stor.

Jag vet inte hur man gör, men KL kan väl begära en värdering och försäljning till högstbjudande om HOL sätter sig på tvären att betala.
Citera
2019-09-09, 17:40
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det där tror jag var ett missförstånd. Det var inte pappan som blev biten, men kanske har han samma förnamn (som nämndes av personen ifråga).

Ja, det är märkligt! Det står ju tydligt i domen att det är HOL:s kompis, hur kan släktingen ha missat det? Om h*n inte visste kanske det var dumt att skriva något ö.h.t om det.
Citera
2019-09-09, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Bad hon dig skriva detta? För vår information...

Nej, jag sammanfattade vårt samtal. Vi pratade om endel som jag inte vill skriva här.
Citera
2019-09-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Det vet jag inte. Det var i tisdags förra veckan (3/9-19) som hovrätten tagit beslutet att HOL har tilldelats kvarsittningsrätt och rätt till lägenheten. Så paret har antagligen inte avslutat bodelningen ännu. Så det återstår att värdera lägenheten och sen bestämma hur mycket KL ska ha i ersättning. Priserna just där ligger på omkring 90 tkr/kvm och den här lägenheten lär vara lite över 200 kvm stor.

Jag vet inte hur man gör, men KL kan väl begära en värdering och försäljning till högstbjudande om HOL sätter sig på tvären att betala.

Då kommer han flytta med barnen och hon vill inte att de ska hamna i Göteborg eller Malmö. För då kommer barnen hata henne.
Citera
2019-09-09, 17:42
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Märkligt tycker jag att KL:s föräldrar har gett henne en lägenhet på Norr Mälarstrand , en av Sthlms mest fasionabla adresser , utan att ha sett till att det var hennes enskilda egendom. Hon är för sjutton jurist!!!

Finns det något belägg för att KL ursprungligen fick lägenheten av sina föräldrar? Det framkastades tidigare som en teori i tråden, men utan något stöd.
Citera
2019-09-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tjusigt! Stort tack

Ingen orsak, som vän till henne ville jag också veta vad som händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in