2019-09-08, 19:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja. Det tror jag många tyckte då hon ofta var glad och alert.
Det tror inte jag på.
Påklistrat glad och alert men inuti full av motsägelser och i avsaknad av konsekvenstänk.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-08 kl. 19:26.
Citera
2019-09-08, 19:24
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ok, då hänger jag med.
Ber om ursäkt....

No worries! Rörig tråd 😊
Citera
2019-09-08, 19:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja precis. Tack för att du hittade det inlägget.
Enligt mig går det knappast att tolka på annat sätt än att det är Lenas resa som han är arg över.

Sedan var det ju ganska länge sedan utredningen hade denna teori, den kan ju ha ändrats under utredningens gång.
Särskilt om HD ska in i ekvationen.
Citera
2019-09-08, 19:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag är inte benägen att tro att LWs arbetsgivare eller församlingsmedlemmar mördat LW som du av någon outgrundlig anledning drar till slutsats. Men nog kan det ha gnagt i henne att hon inte fått fortsätta, kan hon på ett barnsligt känslomässigt sätt tyckt att det var SDs fel, om hon söker sig till honom och varvar med lite anmälningar och förtal.
Menar du att hon inte fick fortsätta som pastor eftersom hon hade en relation med SD eller har jag missförstått?
Hon slutade som pastor för många år sedan.

Hennes relation med SD var inte känd ens av de närmaste före knoggnuggningen.
Så hur kan du tycka att en relation som inte är känd skulle ha påverkat så att hon fick sluta?
Citera
2019-09-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
En annan sak jag funderat på.

OM nu SD är mördaren (vilket jag tror) så är han en iskall jävel.
Jag kan ju tycka att har du mördat en person genom att mosa sönder ansiktet och huvudet så borde man förändras lite i sin framtoning som person.
Man borde i alla fall vara "lite låg" eller se ut som om man grubblar på nåt.
Hans beteende borde vara lite annorlunda.

Men inte SD.
Han kör på precis som vanligt, och han gödslar med foton där han står och flinar.
Allt är som vanligt, livet rullar på, och människan har till och med mage att umgås med gemensamma vänner till LW.

Han är en totalt iskall jävel, och nån liten psykopat-klocka ringer hos mig, i alla fall.

Precisus!
Det är just att han ansträngt sig så väldans mycket för att tala om för alla att han är oskyldig, skrattar och är glad, fe har ingenting på mig, hjälper LW son med cachen, ber om lov att få gå på LW begravning, åker på event när han är medveten om att han är just misstänkt för mordet, han grät väl tillochmed när LW vänner visade vad de tyckte när de såg honom..allt detta för att förvirra och övertyga.
Han lurade sig själv fullständigt med orden, de kommer aldrig att lösa mordet...
Allt detta blir så fruktansvärt äckligt rått och avskyvärt bissart, nu när han är häktad på sannolika skäl med restriktioner...att jag kan inte annat än hålla med dig!!
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ytterligare märkligheter är Hannas flytt rakt in på Lenas kvarter, det gör att jag anar ugglor i mossen. Du kan flytta var som helst och du väljer att flytta med utsikt över rivalens hus. Mitt varningslarm börjar åtminstone larma några decibel för högt.

Vill man seriöst ha den utsikten varje dag, året runt när man blivit sviken dubbelt upp, om man inte känner till att det är ett temporärt problem som kommer vara löst inom en överskådlig tid? Om inte, i sådana fall varför?

Däremot vad gäller logistik anser jag platsen för det nya boendet, som en perfekt utgångspunkt för att bara gå över till Lena när helst man ser det lyser, och knacka på, utan att behöva ha sms alternativt chatt- eller telefonkontakt och lämna den typen av digitala spår och bevis bakom sig.
Eller flyttade hon dit för att varna SD med att hon hade koll på om han fortsatte att träffa LW?
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Från NA, intervju med Åsa Hiding efter att HD släppts:

[...]"Finns det fler misstänkta?

– Nej.
[...]"

Vasego.

Glömde länken:
https://www.na.se/artikel/aklagaren-om-personen-som-slappts-misstankarna-kvarstar
Citera
2019-09-08, 19:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Menar du att hon inte fick fortsätta som pastor eftersom hon hade en relation med SD eller har jag missförstått?
Hon slutade som pastor för många år sedan.

Hennes relation med SD var inte känd ens av de närmaste före knoggnuggningen.
Så hur kan du tycka att en relation som inte är känd skulle ha påverkat så att hon fick sluta?

Det är väl inte konstigt man undrar över om hennes liberalare livsstil startade med ett knapptryck med sortin från UW och församlingen?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-08 kl. 19:37.
Citera
2019-09-08, 19:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
En kort liten fråga bara.
Lena var ju Equmeniapastor och hade vigt det nu misstänkta paret.

Innebär detta att SD och HD haft kopplingar till Equmenia? Om nej är min fråga varför man då gifter sig där?
Var det inte något med att deras planerade vigselförrättare fick förhinder?
Då anlitade de LW eftersom de kände henne.
Men det kanske bara är en trådsanning och bortförklaring.
Det kanske finns någon annan förklaring.
Citera
2019-09-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det tror inte jag på.
Påklistrat glad och alert men inuti full av motsägelser och i avsaknad av konsekvenstänk.

Det tycks inte vara något genomgående intryck som andra ger uttryck för.
Men återigen, för att inte någonsin träffat henne har du förvånande insikt.
Citera
2019-09-08, 19:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Givetvis är det så att känslor är färskvara och förändras i tiden, men nått känns konstigt.
Deras relation påbörjades som bara sex, sen vart det känslor, men efter bilen så var SD måttligt road av LW och hennes sätt, men dom fortsatte ha sex, utan att han kände något djupare för henne.

Stora delar återberättat av honom själv.
SD var måttligt road men fortsatte ändå relationen trots att HD har förbjudit honom att träffa LW?
Det visar igen hur otroligt nonchalant han var mot HD.
Citera
2019-09-08, 19:46
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det tycks inte vara något genomgående intryck som andra ger uttryck för.
Men återigen, för att inte någonsin träffat henne har du förvånande insikt.
Tack! Är bra på att läsa andra människor.
Det genomgående intrycket kanske inte var så glatt och genomgående att HD höll med om det? Tror du det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in