2019-09-07, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
MickeR
Hur var det med de här skallgångskartorna du lämnat till missing people, var det på eget initiativ eller på förfrågan?
Inget du kunde tänkt dig att dela med dig av innan? Du har ju fått åtskilliga förfrågningar genom åren.

Dom hörde av sig till mig och undrade om jag hade några uppgifter kvar. De hade nåt tips de skulle kika på.
....så de fick det material jag hade kvar vilket bestod av lite kartor och sammanställningar. Originalsammanställningar fick polisen -92.

Njä, några förfrågningar om materialet har jag inte fått genom åren, om du inte menar frågor här från anonyma som undrat om det var kedjor som gick här eller där, vilket jag svarat på i mån av tid och vetskap.
Citera
2019-09-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Dom hörde av sig till mig och undrade om jag hade några uppgifter kvar. De hade nåt tips de skulle kika på.
....så de fick det material jag hade kvar vilket bestod av lite kartor och sammanställningar. Originalsammanställningar fick polisen -92.

Njä, några förfrågningar om materialet har jag inte fått genom åren, om du inte menar frågor här från anonyma som undrat om det var kedjor som gick här eller där, vilket jag svarat på i mån av tid och vetskap.

Måste bara passa på att fråga: Känner/kände du BW och PU? Och vet du om dom kände varandra/kände vid den tiden?
Citera
2019-09-07, 19:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag kan självklart inte styrka eller dementera någons inblandning i detta, då bara de inblandade vet vad dom hänt.

Att TS skulle vara mmpg har ju bl.a PW dementerat och förutsatt att hon inte ljuger, så är TS inte mmpg.

De övriga ryktena har jag ingen aning om, utan misstänker att det bara är just rykten.

Varför jag inte är FB-vän med TS längre kan bero på att han flyttat och rensat kraftigt i sin vänlista. Från att tidigare haft mängder av gemensamma vänner, så har vi bara två idag.

Ingen har väl nödvändigtvis pekat ut TS som "mannen med pilotglasögon"? (Det har dock spekulerats om det.) Frågan är så enkel som om han kan vara inblandad. Eller hur?

"Varför jag inte är FB-vän med TS längre kan bero på att han flyttat och rensat kraftigt i sin vänlista." Njae, inte rensar väl folk i vänlistan på Facebook bara för att de flyttar? Ingalunda! Jag tror att orsaken är en annan. Och varför flyttade han, då?
Citera
2019-09-07, 21:34
Medlem
Citat:

Du har upprepade gånger fått påstötningar här i tråden på att dela kartmaterial, ända sedan du blev medlem. Tror t.o.m du lovat att dela med dig så fort du fått fram materialet ur någon garderob vid någon flytt eller hur det nu var.
Nåväl.
Du kanske kan dra dig till minnes exakt vart den där ganjaodlingen hittades uppe på lugnåsberget?
Citera
2019-09-08, 10:24
Medlem
PLX309s avatar
Här kommer ett uppföljande och förmodligen avslutande inlägg om den blodiga vita Toyota Corollan, med regnummer PLX309, som skulle varit i MotorTrends ägo, en bil som Kvasta-Sara och Prinzezzan uppgivit sig ha kunskap om:

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det var Kvasta-Sara som lade ut detta från början (citatet är dock inte det första inlägget om saken från Kvasta-Sara, utan jag tog ett senare inlägg). Svårt att avgöra om historien är ett rykte, men det verkar som att många känner till den, trots allt. En mindre vit bil med en blodfläck i baksätet som ska ha lämnats in till Motor-Trend i Mariestad i samband med försvinnandet är onekligen jäkligt uppseendeväckande.

Jag har tagit kontakt med en person som jag visste skulle ha god kunskap om den person som köpte bilen runt nio månader efter mordet, och har fått tillåtelse att berätta vad han/hon har att berätta.

Han som köpte bilen efter mordet hade åren runt mordet tre olika Toyotor. Den första bilen var röd och en Toyota Starlet. Den andra och tredje bilen är Toyota Corolla, men insatta källan minns inte vilken av dem som kom först. Den ena var hur som helst grå och den andra grön. Källan har haft vänligheten att leta upp tre bilder som illustrerar de tre olika bilarna, eventuellt inte exakt i modellen, men på ett ungefär:

https://imgur.com/a/ALRfsd4

KvastaSara och Prinzezzan uppger 2019-07-03, 22:39 respektive 2019-07-15, 22:31 att bilen "enligt uppgift" skall ha varit vit.

Som synes kan ingen av bilarna på något sätt beskrivas som vit.

Eftersom Kvasta-Sara och Prinzezzan står som källor får vi nog anta att hela historien är lögn som någon placerat hos dem. Visserligen har det funnits en hyrbil med aktuellt registreringsnummer, men historien har sedan skruvats om till att gälla en vit bil. Eftersom den som köpte bilen fick bilen först nio månader efter mordet så finns det ingen som helst anledning att misstänka att min källa ljuger.

Personligen förstår jag inte varför Kvasta-Sara eller Prinzezzan aldrig gick till botten med uppgifterna för att försöka se om det var en lögn. Dåligt jobbat!

För att vara fullständig i min undersökning så frågade jag även om eventuell kvarvarande fläck:

Citat:
Jag bör även för fullständighets skull fråga dig om någon av bilarna hade en fläck i baksätet.

Svaret var att NN aldrig skulle ha köpt en bil med fläck i. "Bilar skulle se perfekta ut". Därmed kan vi nog även utesluta tanken att MotorTrend skulle ha låtit lacka om bilen.

Varmt tack till källan som tog sig tid att dela med sig av sin kunskap!
Citera
2019-09-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PLX309
Här kommer ett uppföljande och förmodligen avslutande inlägg om den blodiga vita Toyota Corollan, med regnummer PLX309, som skulle varit i MotorTrends ägo, ..

Jag har tagit kontakt med en person som jag visste skulle ha god kunskap om den person som köpte bilen runt nio månader efter mordet, och har fått tillåtelse att berätta vad han/hon har att berätta.

Han som köpte bilen efter mordet hade åren runt mordet tre olika Toyotor. Den första bilen var röd och en Toyota Starlet. Den andra och tredje bilen är Toyota Corolla, men insatta källan minns inte vilken av dem som kom först. Den ena var hur som helst grå och den andra grön. Källan har haft vänligheten att leta upp tre bilder som illustrerar de tre olika bilarna, eventuellt inte exakt i modellen, men på ett ungefär:

KvastaSara och Prinzezzan uppger 2019-07-03, 22:39 respektive 2019-07-15, 22:31 att bilen "enligt uppgift" skall ha varit vit.

Eftersom Kvasta-Sara och Prinzezzan står som källor får vi nog anta att hela historien är lögn som någon placerat hos dem. Visserligen har det funnits en hyrbil med aktuellt registreringsnummer, men historien har sedan skruvats om till att gälla en vit bil.

Om det du skriver ovan stämmer, är det någon som sprider falskspår.

Varför? Är syftet målförskjutning?! Eller bara för att jävlas?
Citera
2019-09-08, 15:25
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLX309
Här kommer ett uppföljande och förmodligen avslutande inlägg om den blodiga vita Toyota Corollan, med regnummer PLX309, som skulle varit i MotorTrends ägo, en bil som Kvasta-Sara och Prinzezzan uppgivit sig ha kunskap om:

https://imgur.com/a/ALRfsd4

Eftersom Kvasta-Sara och Prinzezzan står som källor får vi nog anta att hela historien är lögn som någon placerat hos dem. Visserligen har det funnits en hyrbil med aktuellt registreringsnummer, men historien har sedan skruvats om till att gälla en vit bil. Eftersom den som köpte bilen fick bilen först nio månader efter mordet så finns det ingen som helst anledning att misstänka att min källa ljuger.

Personligen förstår jag inte varför Kvasta-Sara eller Prinzezzan aldrig gick till botten med uppgifterna för att försöka se om det var en lögn. Dåligt jobbat!

För att vara fullständig i min undersökning så frågade jag även om eventuell kvarvarande fläck:

Svaret var att NN aldrig skulle ha köpt en bil med fläck i. "Bilar skulle se perfekta ut". Därmed kan vi nog även utesluta tanken att MotorTrend skulle ha låtit lacka om bilen.

Varmt tack till källan som tog sig tid att dela med sig av sin kunskap!

Det är väl självklart att men inte köper en bil med en blodfläck i! På nio månader hinner en bilfirma lacka om och tvätta en bil ren.

Vad säger du om Judalands uppgifter om bilen, som kanske också har uppgifter från en reconder? Har lögner även "placerats" hos denn*? Judaland hade även info som varken jag eller Kvasta-Sara verkar ha haft kunskap om.

Vet du att det var frågan om just ett mord? (Det kan ju även ha varit ett dråp, en olyckshändelse o s v.) Du nämner ordet flera gånger i ditt inlägg, så jag antar att du vet det?

Du registrerade dig i juli i år och har skrivit åtta inlägg, samtliga om denna bil. Du har t o m reg.nr. som ditt nick. Du verkar enbart göra inlägg p g a intresse för/av bilen. Har du någon speciell anledning att misskreditera mina och K-S:s uppgifter? Är det fråga om att leda bort uppgifterna, även Judalands, av någon speciell orsak? Har du pratat med någon som säger sig ha varit med på bilfirman och sett bilen komma in?

Jag kan inte svara för om uppgifterna om bilen är de korrekta, men om någon velat "placera" lögner, så har den i så fall gjort så till minst tre personer.

Ang. det jag fetmarkerat. Förstår inte riktigt. Kan du utveckla?
Senast redigerad av Prinzezzan 2019-09-08 kl. 15:42.
Citera
2019-09-08, 18:23
Medlem
Pajosvs avatar
Helena sågs väl med två killar och en tjej som hon kände. Dessa personer torde ha varit de personer vars DNA Polisen funnit nyligen.

Då undrar jag om Skövdepolisen eller Kallafall-gruppen använt familjesökning i Helenafallet?
Citera
2019-09-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Helena sågs väl med två killar och en tjej som hon kände. Dessa personer torde ha varit de personer vars DNA Polisen funnit nyligen.

Inte bekräftat, väl?
Citera
2019-09-08, 19:45
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheodoreKaczynski
Håller helt med dig här. Inte en människa i hela Mariestad verkar våga säga ett endaste ljud och för mig är det fullständigt otroligt. Polisen släpper ingenting. Varför kan inte en syster släppa något? Det har 30 jävla år nu. Kom igen!

Även jag är förvånad över Mariestads kompakta tystnad.

Vad är invånarna rädda för? Rädda för familjen? Rädda för repressalier?
Citera
2019-09-08, 19:49
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Inte bekräftat, väl?

Nä, det är inte bekräftat, men det var mer en teori eller en tanke.

Polisen har ju sagt de funnit kvinnligt DNA från en kvinna och två funnit manligt DNA från två män.
Citera
2019-09-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Även jag är förvånad över Mariestads kompakta tystnad.

Vad är invånarna rädda för? Rädda för familjen? Rädda för repressalier?

Lika oförstående jag med. Varför kan inte en syster komma in här och skriva vem som varit anhållen. Varför kan inte polisen släppa på något? Vad är det som är så hemligt i det här ärendet att det fortfarande är känsligt efter 30 år att man inte kan släppa på en enda liten millimeter. Jag fattar verkligen inte?!

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in