Här kommer ett uppföljande och förmodligen avslutande inlägg om den blodiga vita Toyota Corollan, med regnummer PLX309, som skulle varit i MotorTrends ägo, en bil som Kvasta-Sara och Prinzezzan uppgivit sig ha kunskap om:
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Det var Kvasta-Sara som lade ut detta från början (citatet är dock inte det första inlägget om saken från Kvasta-Sara, utan jag tog ett senare inlägg). Svårt att avgöra om historien är ett rykte, men det verkar som att många känner till den, trots allt. En mindre vit bil med en blodfläck i baksätet som ska ha lämnats in till Motor-Trend i Mariestad i samband med försvinnandet är onekligen jäkligt uppseendeväckande.
Jag har tagit kontakt med en person som jag visste skulle ha god kunskap om den person som köpte bilen runt nio månader efter mordet, och har fått tillåtelse att berätta vad han/hon har att berätta.
Han som köpte bilen efter mordet hade åren runt mordet tre olika Toyotor. Den första bilen var röd och en Toyota Starlet. Den andra och tredje bilen är Toyota Corolla, men insatta källan minns inte vilken av dem som kom först. Den ena var hur som helst grå och den andra grön. Källan har haft vänligheten att leta upp tre bilder som illustrerar de tre olika bilarna, eventuellt inte exakt i modellen, men på ett ungefär:
https://imgur.com/a/ALRfsd4
KvastaSara och Prinzezzan uppger 2019-07-03, 22:39 respektive 2019-07-15, 22:31 att bilen "enligt uppgift" skall ha varit vit.
Som synes kan ingen av bilarna på något sätt beskrivas som vit.
Eftersom Kvasta-Sara och Prinzezzan står som källor får vi nog anta att hela historien är lögn som någon placerat hos dem. Visserligen har det funnits en hyrbil med aktuellt registreringsnummer, men historien har sedan skruvats om till att gälla en vit bil. Eftersom den som köpte bilen fick bilen först nio månader efter mordet så finns det ingen som helst anledning att misstänka att min källa ljuger.
Personligen förstår jag inte varför Kvasta-Sara eller Prinzezzan aldrig gick till botten med uppgifterna för att försöka se om det var en lögn.
Dåligt jobbat!
För att vara fullständig i min undersökning så frågade jag även om eventuell kvarvarande fläck:
Citat:
Jag bör även för fullständighets skull fråga dig om någon av bilarna hade en fläck i baksätet.
Svaret var att NN aldrig skulle ha köpt en bil med fläck i. "Bilar skulle se perfekta ut". Därmed kan vi nog även utesluta tanken att MotorTrend skulle ha låtit lacka om bilen.
Varmt tack till källan som tog sig tid att dela med sig av sin kunskap!