2019-09-08, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paulabraun
Funderade på en annan sak, kan man vara allergisk mot industrier? Jag tänker väl att det är lite samma sak som elallargi? Är ej utbildad inom ämnet, så någon som har bättre koll kan väl förklara?

Mot industrier kan du givetvis inte vara speciellt allergisk, det säger sig själv. Men du kan ju med lätta vara allergisk mot produkter som industrier släpper ut. Till exempel var det inte jätteroligt på 90 talet att passera Iggesund på E4, för hela bilen stank ju av pappersmassa. Är man då överkänslig mot dofter, då var det en eller två timmar som var ett helvete, gärna i Juli med lite värme. Kanske även lite andningsproblem om man hade astma?
I Sundsvall fanns det stadsdelar där folk inte ville/inte kunde bo för att det antingen luktade så jävligt eller för att man fick svårt att andas och liknande. Samma sak med badstranden nere i Bredsand där man inte kunnat bo, leka eller bada under många år för att någon lämnat kvicksilver i vattnet som först nu sanerats.

Så nej, elöverkänslighet är ett påhitt, och det är säkert mångas överkänslighet mot dofter med. Men industrier kan absolut påverka sin omgivning, det har varit känt under många år. Speciellt på väldigt kalla dagar, då det kan bli som ett lock över ett område och skitluften stannar kvar, händer regelbundet i Östersund till exempel. Och då bortser jag från buller och vibrationer, eftersom jag inte uppfattat som att familjen klagar så mycket på det. Och jag bortser även från rena giftskandaler som dödat stora samhällen, för såna finns det, även i Sverige.
Citera
2019-09-08, 13:15
Medlem
Mamman hittar på att hon är allergisk mot industrier... när någonfrågade i liven ang tänder så berättade hon att dem tar skada av att hon spytt pga att hon är doftkänsliga... när nån påpekade att hon uppenbart är bulimiker bröt hon ihop och började gråta ”tyck synd om mig”...
Snacka om munchenhauser...

Skulle Flashback försvinna skulle deras tittare antagligen försvinna...
Senast redigerad av muilak 2019-09-08 kl. 13:23.
Citera
2019-09-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paulabraun
Kollar nu på deras del 2 video, vem är youtubern som trakasserar dom. Någon som vet?

Eftersom svaret är samma på era frågor, kör vi två citat i samma inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
Hur definierar du "hatet"? Hur svårt ska det vara att förstå skillnad på skepticism/oro/rädsla berörande Oliver och hat gentemot de båda? Vet inte hur jävla många gånger jag ska behöva förtydliga min anledning till varför jag är kvar här i tråden. Men återigen jag är orolig för Oliver och befarar att han kommer fara illa i framtiden om inga åtgärder tas. Jag menar att Jewels inte är en bra vårdnadshavare för Oliver.

Och gällande fara illa i framtiden så är han redan illa däran. Och det är bara förkrossande att bevittna dessa två offentliga personer utan att försöka förstå vart fan det gått fel.

Och vi har teori, på teori, på teori. Du har en hel uppslagsbok här som du kan gå igenom om du har tid och lust.

Men kom inte och säg att det är hat.
Och Jewels borde ta en redig titt i tråden och förstå att kritiken är befogad.

Mitt exempel på hatet är I/Os pappa. Han viger en hel del tid för att förstöra för familjen, inte för att han tror det blir bättre för dom, utan för att jävlas med Jewels, eftersom de två har hamnat i en konflikt med varandra. Idag till exempel har han haft en live eller om den är aktiv fortfarande, med syftet att driva med hans barns hobbys misslyckande. Då är det ett internethat. Om han hatar familjen i verkligheten har jag inte aning om, men lätt att jag kallar det internethat. Finns många andra här i tråden, som inte skriver saker/ger råd/presenterar teorier som de tror förbättrar för familjen utan enbart för att skada.

Även om nu tråden blivit lite bättre, så är det troll på YT som kommer in, enbart för att berätta för I/O att man inte kan vara kille om man är född tjej. Att I/O är ful, eller dum, eller helt andra saker som människan inte har en chans att påverka. Och jag förstår att de tycker att det är hårt, och upplever det som hat, hade antagligen de flesta gjort. Men det jag tror tar hårdast på dom är just grejen att de aldrig kan göra saker rätt. Nu har de skral ekonomi, enligt egen uppgift har de hittat ett lager med hårfärg, färgar håret för att det kan vara kul, men ändå är det fel. De försöker lösa ekonomin till ett nytt boende, men ändå ska folk gå in där och försöka vara kul genom att trycka ner familjen.

Det är en skillnad på att vara hård och konstruktiv, och att bara ge tills analen blöder.
Citera
2019-09-08, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Oliver säger att det inte hjälper han att sluta läsa på FB-tråden, utan att han får massa DM´s med printscreens. Är det inte bara att sluta läsa dom printscreensen också då? så slipper han få reda på vad som skrivs här.

På ett sätt håller jag med dig, på ett annat är det ju en fråga om mängd. Han säger ju att han har blockerat vissa som skickar, men är det ett 10-tal per dag kanske det blir lite tröttsamt i längden. En i veckan borde han ju kunna hantera.

Samtidigt kan ju jag fundera över vad de som skickar anser sig vinna på det?? Mycket som skrivs här inne skulle såra huvudpersonen, vilket man borde kunna räkna ut med lillfingersnageln, så varför skicka det till I/O då?
Citera
2019-09-08, 13:29
Medlem
...
Senast redigerad av Brodrude 2019-09-08 kl. 13:44.
Citera
2019-09-08, 13:32
Medlem
Har fler i Norrköping där dom bor klagat på industrierna?
Luftrenarna hjälper inte sa han i liven. Dom har tydligen 2 st.
Jag tror även jag att dom båda lusläser tråden här, det märks att dom gör det.
Tar bara någon minut så påpekar han i liven vad som postas här.
Citera
2019-09-08, 13:32
Medlem
brianmolkos avatar
Eget ansvar OK ?
Citera
2019-09-08, 13:37
Medlem
esetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
På ett sätt håller jag med dig, på ett annat är det ju en fråga om mängd. Han säger ju att han har blockerat vissa som skickar, men är det ett 10-tal per dag kanske det blir lite tröttsamt i längden. En i veckan borde han ju kunna hantera.

Samtidigt kan ju jag fundera över vad de som skickar anser sig vinna på det?? Mycket som skrivs här inne skulle såra huvudpersonen, vilket man borde kunna räkna ut med lillfingersnageln, så varför skicka det till I/O då?

Jag tror att de som skickar tror att dem är snälla och gör en god gärning, men det blir tvärtom tyvärr. O var faktiskt genuint ledsen över det, men jag tror även att det ligger mer bakom att han är ledsen. Bland annat att han inte får sova om nätterna, som han av någon anledning inte vill berätta om.
Citera
2019-09-08, 13:38
Medlem
vigilante99s avatar
Kommer-vara-anon and urvf here to save the day for jewels.....lol......
Citera
2019-09-08, 13:43
Medlem
Rubriken på senaste videon är lite kul.
Ändra eller lägg ner Flashback.
kommer aldrig att hända.
Trodde ett tag att dom ev kunde få bort tråden men insåg sedan att inte det heller går.
📣 Ta paus eller sluta med sociala medier!
Citera
2019-09-08, 13:50
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Rubriken på senaste videon är lite kul.
Ändra eller lägg ner Flashback.
kommer aldrig att hända.
Trodde ett tag att dom ev kunde få bort tråden men insåg sedan att inte det heller går.
📣 Ta paus eller sluta med sociala medier!

jewels will make it big on twitch and laugh at all of us when she is invited to appear on ellen.....then we wont be laughing
Citera
2019-09-08, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Jag tror att de som skickar tror att dem är snälla och gör en god gärning, men det blir tvärtom tyvärr. O var faktiskt genuint ledsen över det, men jag tror även att det ligger mer bakom att han är ledsen. Bland annat att han inte får sova om nätterna, som han av någon anledning inte vill berätta om.

Egentligen önskar jag att jag kunde tro att du har rätt, men jag tror ärligt talat att många av de som skickar gör det för att vara skämtsamma/elaka. Både I/O och Jewels är ganska enkla mål eftersom de visar så fruktansvärt tydligt att de tar åt sig.

En teori jag har, utan att göra något för att bekräfta den är att det antagligen är ångest. Det är ett problem ungen lidit av, och den brukar ofta för människor slå till på natten, då man inte har något att gömma sig bakom. Vilket lite stryks av att sömnmedicinen blivit tyngre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in