2012-02-23, 20:59
Medlem
Snurrens avatar
Nu har vi inte direkt diskuterat dålig lukt p g a fukt, men jag tycker att den doftsatta varianten av "Torrbollen" luktar väldigt gott och fungerar riktigt bra, vi har den på landet. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164544565
Citera
2012-03-01, 16:43
Medlem
Odi-et-amos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Just doftpinnar tänkte jag tipsa om. Jag köpte en burk i november och mer än hälften av doftvätskan är kvar och avger en alldeles lagom svag doft som man mer kan ana än känna starkt, den blir liksom ett med rummet. Just mina heter RITUALS... och doften heter "under a fig trea". Väldigt fräsch och "varm" doft tycker jag, men de andra sorterna luktade också gott så det var svårt att välja.
Okej låter som något jag är ute efter, men frågan är om det kommer från affären som ligger i Sturegallerian? Alla har tyvärr inte förmånen att bo i Sthlm. Har gått förbi där men aldrig kikat in, får bli det nästa gång om det nu är den affären du menar.

Här i Nkpg så sprang jag runt som en tok på stan för att hitta doftpinnar. Jag fann dessa enbart på Body shop men vet inte riktigt om jag tycker att de ger ifrån sig så pass lagom doft som jag skulle vilja ha. Känns lite fjuttigt alltså. Ev. kan det vara att jag vant mig så ska be någon vänlig själ att dofta och se så jag inte tappat luktsinnet.

Men i vilket fall så tack för tipset
Citera
2012-03-02, 21:30
Medlem
brewslees avatar
Ingen har nämnt mitt favoritknep, att gå en vända och stänka ut lite allrengöringsmedel här och där. Funkar bra om man ska få besök, då känner gästerna direkt de kommer in att "oj, här var det nystädat!"

Jag brukar också öppna balkongdörren en stund då och då, plus att det ofta står en vid skål med ättika och en skvätt vatten i nånstans. Främst efter de där kvällarna man råkar bli plakat och röker 8 fylle-cigg under fläkten för det känns jobbigt att dra på sig jacka och skor och gå ut på balkongen.
Citera
2014-09-25, 20:13
Avslutad
har en fläkt hemma där jag placera en deodorant framför lukter gott i hela lägenheten nu
Citera
2014-09-25, 22:58
Medlem
hubblabubblas avatar
Vädra främst. Jag har en bomullsduk jag brukar spraya parfym på och lägga det på min skrivbordslampa.
Citera
2014-09-25, 23:01
Medlem
GunsAndHorsess avatar
doftljus ibland, helst vanilj air wick har bra dom kostar ca 40 kr, sen så finns det air freshener, som sprutar ut parfym var 10e minut, vanilj där med.
Citera
2014-09-26, 00:30
Medlem
Oddballs avatar
Brukar ha några små glas med kakaobönor och kaffebönor ståendes i vardagsrummet. Doftar fantastiskt gott tycker jag, inte så starkt men det ger en väldigt god och naturlig doft jämfört med alla diverse sprayer, rökelse, doftljus etc.

En förutsättning är naturligtvis att man har rent och städat först och främst, annars hjälper inga hjälpmedel i världen...
Citera
2019-09-07, 09:18
Medlem
Satsa på doftljus och låt flera brinna samtidigt så sprids doften snabbare
Citera
2019-09-08, 11:13
Medlem
Städar!!!
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera