2019-09-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han förnekade väl till att ha träffat henne?

Nja, något var det och SD skulle gå hem för att kolla uppgiften.

Vad exakt det har för värde 1.5 år senare är väl tveksamt idag. När han nu är sannolikt misstänkt för mordet är det nog försumbart.
Citera
2019-09-08, 00:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Vad exakt det har för värde 1.5 år senare är väl tveksamt idag. När han nu är sannolikt misstänkt för mordet är det nog försumbart.
Nej, det här är inte alls försumbart. SD är anklagad för mord, och om han faktiskt skulle ha ljugít om någonting så är det ju ett tydligt indicium om att han inte har rent mjöl i påsen. Så vad menar du med att "SD skulle gå hem för att kolla uppgiften"? Det är ju du som påstår det här, inte SD. Och då är det väl du som får gå hem och kolla dina uppgifter.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-08 kl. 00:15.
Citera
2019-09-08, 00:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Men frågan gällde ju nu i diskussionen om den "lämpliga" informationen som lämnats ensidigt varit sådant som pekat ut SD inför allmänheten på ett ensidigt negativt sätt. Att han ljuger i förhör, att man ska ha hittat blodiga kläder etc. Och som kan ge intryckav att man kanske haft en snäv utredning, om man tutat ut omständigheter som visat sig vara rent nonsens, eller överdrivit betydelsen i sammanhanget.
Citera
2019-09-08, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nej, det här är inte alls försumbart. SD är anklagad för mord, och om han faktiskt skulle ha ljugít om någonting så är det ju ett tydligt indicium om att han inte har rent mjöl i påsen. Så vad menar du med att "SD skulle gå hem för att kolla uppgiften"? Det är ju du som påstår det här, inte SD. Och då är det väl du som får gå hem och kolla dina uppgifter.

Medans jag letar rätt på MVs inlägg, så kan ju du börja berätta vad det har för värde för TRs värdering bakom beslutet om sannolik misstänkt för mord.

OK?
Citera
2019-09-08, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hans förklaring till nekandet var att han tolkade frågan om de hade kontakt som "träffades ni" inte att all sorts kontakt menades även sms etc.
Enligt uppgift i tråden, från EGT tror jag.

Ja så märkligt att han inte berättade det direkt att han haft digital kontakt med henne. Å så påstås det att han är smart men det skulle han varken förstå, inte ens att det kunde vara av vikt att berätta.
Undrar om han raderade sina sms till LW?
Citera
2019-09-08, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men frågan gällde ju nu i diskussionen om den "lämpliga" informationen som lämnats ensidigt varit sådant som pekat ut SD inför allmänheten på ett ensidigt negativt sätt. Att han ljuger i förhör, att man ska ha hittat blodiga kläder etc. Och som kan ge intryckav att man kanske haft en snäv utredning, om man tutat ut omständigheter som visat sig vara rent nonsens, eller överdrivit betydelsen i sammanhanget.

Hur skall man värdera det innan en rättegångsprocess ens startat?

Undrar jag.
Citera
2019-09-08, 00:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Medans jag letar rätt på MVs inlägg, så kan ju du börja berätta vad det har för värde för TRs värdering bakom beslutet om sannolik misstänkt för mord.

OK?
Det kan jag säga på rak arm, att jag har ingen aning om hur de här två-tre tanterna i Örebro har resonerat sig fram till att SD skall vara misstänkt för mord. Tror du alltså själv att det kan ha med just det här att göra, dvs. med det här du säger om att han skall ha ljugit om någonting i förhör?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-08 kl. 01:18.
Citera
2019-09-08, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja så märkligt att han inte berättade det direkt att han haft digital kontakt med henne. Å så påstås det att han är smart men det skulle han varken förstå, inte ens att det kunde vara av vikt att berätta.
Undrar om han raderade sina sms till LW?

Att inte berätta "direkt" är ju inte detsamma som att ljuga. Han antog väl att de kände till det redan kanske och att frågan han besvarade gällde huruvida han träffade henne den dagen eller kvällen.
Citera
2019-09-08, 00:54
Medlem
Citat:

Undrar jag.
Det skapar en opinion mot honom.

Du såg hur fort det svängde här i tråden när HD häktades på
skälig misstanke.
Citera
2019-09-08, 01:02
Medlem
Citat:

Undrar jag.

Ja om det inte ens räckte till sannolika skäl i häktningsförhandling så räcker det kanske än sämre i en huvudförhandling. Och hur man bedömer det som "lämpligt" att lämna ut detta från förundersökningen är väl isåfall än mer mystiskt. En åklagare bör väl kunna värdera tyngden något sånär i vart fall. Såvitt avsikten med att lämna den "lämpliga" informationen inte är att påverka allmänheten och rättens ledamöter i en eventuell framtida huvudförhandling. Speciellt om försvararna åläggs yppandeförbud.
Citera
2019-09-08, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Gloriouslife smyger in skit i tråden för att förtala mordoffret hela tiden.
Det är hennes mördares motiv uppenbarligen. Men SD och HD är inte religiösa så...högst orelevant!!

Det heter för övrigt irrelevant. Vad HD och SD hade för tankar om att LW pippade med SD vet vi väl. En av dem gillade det och den andra antagligt inte. Relevant är dock inställningen hos hennes arbetsgivare och församlingen, som bort vara känd för LW redan innan förhållandet inleddes. Och ändå gav hon sig in i förhållandet. Brydde hon sig om hon sågs som vårdslös, om man ska uttrycka sig försiktigt?
Citera
2019-09-08, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Det är ett perspektiv jag missat, men det beror på att jag är för inne i hur jag själv skulle känna. Tack, så kan det lika gärna vara., det är sant. Om jag kom på min man med otrohet, med en okänd, skulle jag antagligen utgå från att vederbörande inte kände till mig, eftersom min make undanhållit den informationen från damen ifråga, genom att ta av sig vigselringen.
Nu är ju detta utifrån hur jag teoretisk tror att jag skulle reagera ( måtte det aldrig hända), men jag menar:
OTROHETEN skulle kännas mycket värre om den maken var otrogen med någon jag kände och som kände mig. Då skulle jag se det som är den hade dömt ut vårt äktenskap eller kanske till och med ville mig och barnen illa.
MÖRDANDET skulle alltid kännas helt otänkbart vidrigt, men jag tänker ändå ( kanske helt fel) att det vore lättare att döda någon man inte kände, kanske för att man då kunde tänka sig att den inte var en människa. Nu bygger det på att man verkligen planerar att döda och tänker igenom det. Många mord i nära relationer är bara stundens infall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in