Citat:
Ursprungligen postat av
Mirandamirage
Det är ett perspektiv jag missat, men det beror på att jag är för inne i hur jag själv skulle känna. Tack, så kan det lika gärna vara., det är sant. Om jag kom på min man med otrohet, med en okänd, skulle jag antagligen utgå från att vederbörande inte kände till mig, eftersom min make undanhållit den informationen från damen ifråga, genom att ta av sig vigselringen.
Nu är ju detta utifrån hur jag teoretisk tror att jag skulle reagera ( måtte det aldrig hända), men jag menar:
OTROHETEN skulle kännas mycket värre om den maken var otrogen med någon jag kände och som kände mig. Då skulle jag se det som är den hade dömt ut vårt äktenskap eller kanske till och med ville mig och barnen illa.
MÖRDANDET skulle alltid kännas helt otänkbart vidrigt, men jag tänker ändå ( kanske helt fel) att det vore lättare att döda någon man inte kände, kanske för att man då kunde tänka sig att den inte var en människa. Nu bygger det på att man verkligen planerar att döda och tänker igenom det. Många mord i nära relationer är bara stundens infall.