2019-09-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, och det som framförallt oroar mig lite är att man i samarbete med lokaltidningen sedan har försökt framställa det här som att SD faktiskt skulle ha ofredat och misshandlat LW där någon gång vid årsskiftet 2016/2017.

Det här är som jag har förstått det, och trots att det inte alls kan anses vara utrett att det ens hade hänt, vara själva grundbulten i Hidings misstankar om att SD skall ha varit den som dödade LW ett och ett halvt år senare i maj 2018.

Det tror jag inte alls. Det har ingen betydelse om anmälan leder till ingenting, för det gör den snudd på alltid. Utan det är att det är så typiskt ATT det sker i närtid till ett brott i nära relationer.

Att ÅK nämner det är INTE för att just det är en grundbult utan för att det ger en kort bakgrund. Som de flesta förstår betydelsen av då den bärs av historiska erfarenheter.
Citera
2019-09-07, 22:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vet vi det? Det är väl snarast en tolkning, eller...?

EDIT. Varför skulle LW ta initiativ till skilsmässa, menar du?

Varför skulle UW ta intiativ till
skilsmässa, menar du?

I en frikyrka skänker medlemmarna
pengar till pastorns lön.
Det finns inte många församlingar som
vill betala lön till en pastor som inte
lever som hen lär.
Citera
2019-09-07, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför skulle UW ta intiativ till
skilsmässa, menar du?

I en frikyrka skänker medlemmarna
pengar till pastorns lön.
Det finns inte många församlingar som
vill betala lön till en pastor som inte
lever som hen lär.

Here we go again ...

Menar du att kollektpengarna är märkta på något sätt?
Citera
2019-09-07, 22:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det tror jag inte alls. Det har ingen betydelse om anmälan leder till ingenting, för det gör den snudd på alltid. Utan det är att det är så typiskt ATT det sker i närtid till ett brott i nära relationer.
Anmälningarna var vid årskiftet 2016/2017, dvs. inte alls i närhet i tid till mordet i maj 2018.

Citat:
Att ÅK nämner det är INTE för att just det är en grundbult utan för att det ger en kort bakgrund. Som de flesta förstår betydelsen av då den bärs av historiska erfarenheter.
Fast åklagaren Åsa Hiding har väl aldrig nämnt de här gamla anmälningarna själv, det fick ju Nerikes Allehanda och några poliser göra. Hiding vill väl ha full deniability om skiten träffar fläkten.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-07 kl. 22:55.
Citera
2019-09-07, 22:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Here we go again ...

Jag antar att de har någon slags medlemsavgift som betalar löner och administration. Precis som de som inte är med i Svenska kyrkan slipper kyrkoavgiften. Kyrkoavgiften är ju bara på cirka 4000 kr för statskyrkan. Frikyrkor kan nog ofta ha högre än så.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-07 kl. 22:54.
Citera
2019-09-07, 22:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Anmälningarna var vid årskiftet 2016/2017, dvs. inte alls i närhet till mordet.

Fast åklagaren Åsa Hiding har väl aldrig nämnt de här gamla anmälningarna. Hon vill väl ha full deniability om skiten träffar fläkten.

Och då finns ju ändå anmälningarna, till skillnad från de blodiga kläderna som antingen inte fanns eller inte var av betydelse.
Citera
2019-09-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ja, själva "Processen" lär ju fortsätta nu i evinnerliga tider, med hundratals kilon av teknisk bevisning och mer än 700 vittnesmål om den här eländige SD. Jag spekulerade bara om hur det här kan ha startat en gång i tiden, och det var ju tydligen med de här två anmälningarna.

Det är möjligt men troligtvis inte det ända. Förmodligen ockdå för att polisen frågade UW och barnen var de kunde tänkas vara och det är ju mycket sannolikt att de svarade SD namn och ingen annans. Sen slog de nog i registren.
Då blev det förhör med honom och sen förhör med 700 andra och sen kom bevisen på löpande band och vittnen och där sitter han nu den uslingen på sannolika skäl.
Citera
2019-09-07, 23:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Here we go again ...

Jag menar att församlingen är beroende
av kollekten från medlemmarna.
Kommer det inte in någon kollekt så
finns det inga pengar att betala någon
lön till en pastor.

En pastors uppgift är att leda församlingen
och vara ett föredöme.
Citera
2019-09-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag antar att de har någon slags medlemsavgift som betalar löner och administration. Precis som de som inte är med i Svenska kyrkan slipper kyrkoavgiften.

Ja, en generell medlemsavgift som betalas till det centrala förbundet. I övrigt har frikyrkor kollektivavtal som andra.
Citera
2019-09-07, 23:06
Medlem
Citat:
Anmälningarna var vid årskiftet 2016/2017, dvs. inte alls i närhet i tid till mordet i maj 2018.

Fast åklagaren Åsa Hiding har väl aldrig nämnt de här gamla anmälningarna själv, det fick ju Nerikes Allehanda och några poliser göra. Hiding vill väl ha full deniability om skiten träffar fläkten.

Det anses nog som närtid. Varför tjatar du om dessa anmälningar????
Dom finns. Punkt.
Citera
2019-09-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Den här bilden och Lenas ord till bilden har etsat sig fast i mitt minne.

https://img.geocaching.com/cache/log/large/f87eebf4-b87b-4920-b607-c6167e5f54c3.jpg

Bara en ful gubbe i skogen och han var snäll.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Helt klart.
Samma bild har etsat dig fast i min hjärna redan från start.

Den man minsta anar...

Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Slutligen så reste sig nackhåren av obehag. Brukar aldrig se rysare på film, här har vi ett exempel på varför. Skrämmande associationer.

Om man tar med hela texten kanske ni inte upplever det som
lika skrämande.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=fb70a73f-c148-43b7-a01d-5a23287911b7&IID=f87eebf4-b87b-4920-b607-c6167e5f54c3

Citat:
Grannen fick följa med i mysbralla och tofflor som sällskap eftersom timmen var för sen för att jag skulle vilja vara ute själv här. Det är väl ett skit att behöva känna så?! Nåväl, inga busar kom och bråkade, utan rundan blev helt lyckad och mycket trevlig i sin enkelhet
.
Citera
2019-09-07, 23:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om man tar med hela texten kanske ni inte upplever det som
lika skrämande.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=fb70a73f-c148-43b7-a01d-5a23287911b7&IID=f87eebf4-b87b-4920-b607-c6167e5f54c3

.

Jodå.
Minns alltihop.
Inre mindre skrämmande.
Tvärtom...
Den du litar på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem