2019-09-06, 18:44
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Tack. Bättre och stabilare bild också?
Beror på hur man tänker, men det handlar mest om användarvänligheten. Fungerar helt som en vanlig digitalbox.
2019-09-06, 20:02
Medlem
Stödjer Tvip 605 inspelning med timer?
Ingår Bluetooth fjärr som standard?
Senast redigerad av nokia9800 2019-09-06 kl. 20:26.
2019-09-07, 08:31
Medlem
BackinBusinesss avatar
Någon som har koll på om det går att använda smart iptv appen på en Tvip-Box 605.
Berätta gärna om hur man går tillväga om det är möjligt.

Mvh
BIB
Senast redigerad av BackinBusiness 2019-09-07 kl. 08:40. Anledning: Fel i mitt namn
2019-09-07, 09:27
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackinBusiness
Någon som har koll på om det går att använda smart iptv appen på en Tvip-Box 605.
Berätta gärna om hur man går tillväga om det är möjligt.

Mvh
BIB
Nej och varför vill du göra det för? Bara massa strul med den appen
2019-09-07, 09:36
Medlem
Är det så att svenska undertexter kommer automatiskt på TVIP-Box 605? Gäller det i så fall även kanaler såsom Animal Planet och National Geographic?
Hur är det med Formuler Z8? Kommer svenska undertexter automatiskt på den?
2019-09-07, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreaga
Idag Försvann alla svenska kanaler för mig uppdatering altid på helger vad skall man sega
Efter en knapp månad 1500 hundra åt HEL.

Jag kör med nordic och har aldrig upplevt s.k uppdateringar du nämner, säker det är inte ditt internet som har lagt av?
2019-09-07, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Är det så att svenska undertexter kommer automatiskt på TVIP-Box 605? Gäller det i så fall även kanaler såsom Animal Planet och National Geographic?
Hur är det med Formuler Z8? Kommer svenska undertexter automatiskt på den?

I alla TVIP boxar så ställer du in svenska som default på allt VOD-material som visas så slipper man fibbla med en jätte-rullista som flera här inne har klagat på (tex MAG box användare). Gällande kanalerna du efterfrågar så har det inget med boxen att göra utan om din lev erbjuder sv-textade version av just de kanalerna!

O för att svara på frågan ovan så JA, 605 kommer med bt-fjärr som funkar skitbra (jmfr med de övriga TVIP boxarna)
2019-09-07, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
I alla TVIP boxar så ställer du in svenska som default på allt VOD-material som visas så slipper man fibbla med en jätte-rullista som flera här inne har klagat på (tex MAG box användare). Gällande kanalerna du efterfrågar så har det inget med boxen att göra utan om din lev erbjuder sv-textade version av just de kanalerna!

O för att svara på frågan ovan så JA, 605 kommer med bt-fjärr som funkar skitbra (jmfr med de övriga TVIP boxarna)

Nu använder jag SmartIPTV-appen på min Samsung och har ingen undertext alls. Tidigare så använde jag Mag 322 och då kunde jag ställa in svensk text på t.ex. National Geographic, men var tvungen att göra två-tre knapptryckningar på dosan varje gång vilket man tröttnade på efter ett tag. Innebär det att det finns svensk text på dessa kanaler för mig och att det blir automatiskt med Tvip 605?
2019-09-07, 15:15
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Nu använder jag SmartIPTV-appen på min Samsung och har ingen undertext alls. Tidigare så använde jag Mag 322 och då kunde jag ställa in svensk text på t.ex. National Geographic, men var tvungen att göra två-tre knapptryckningar på dosan varje gång vilket man tröttnade på efter ett tag. Innebär det att det finns svensk text på dessa kanaler för mig och att det blir automatiskt med Tvip 605?

Det beror helt på vilken källa till aktuell kanal som leverantören har tillgänglig. Jag har kanaler där svensk text inte funnits på ett tag, för att sedan finnas en stund igen.

På national geografic till exempel så har jag endast teletext tillgängligt, appen smart iptv fixar inte det. Då måste jag välja external player på den kanalen i smart iptv. Och titta på den via VLC t.ex. Där kan jag välja svensk text.
2019-09-07, 17:00
Medlem
BackinBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Nej och varför vill du göra det för? Bara massa strul med den appen

Helt enkelt för att jag vill..
Men du menar att det helt enkelt inte går tolkar jag det som nu...
2019-09-07, 17:02
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackinBusiness
Helt enkelt för att jag vill..
Men du menar att det helt enkelt inte går tolkar jag det som nu...
TVIP kör på både Android och Linux så jag ska låta det vara osagt. Du kan säkert få in en apk via USB-uttaget. Men sen om det fungerar eller inte vet jag ej.
2019-09-07, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det beror helt på vilken källa till aktuell kanal som leverantören har tillgänglig. Jag har kanaler där svensk text inte funnits på ett tag, för att sedan finnas en stund igen.

På national geografic till exempel så har jag endast teletext tillgängligt, appen smart iptv fixar inte det. Då måste jag välja external player på den kanalen i smart iptv. Och titta på den via VLC t.ex. Där kan jag välja svensk text.

Om jag vill ha automatiskt svensk text så ofta det går och så enkelt som möjligt så kanske det är bäst med nån Androidbox då och ladda hem en app?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in