Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-30, 09:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Hmm. Skattefifflaren är garanterad ett gage, kommunen tar 150kr per person från verksamheter de ålägger gå dit, troligen i anslutning till arbetstid.

Imorgon Fredag. Satsa 15min av din tid att berätta för våra medmänniskor i Landskrona vad Özz Nujen med familj sysslar med och att det inte är OK !

Man kan skicka mail till ansvariga på Landskrona kommun, länka till Youtube filmen med JJ, berätta att anlita Özz sänder helt fel signaler till medborgare i kommunen, är det ok att anlita svart arbetskraft, är det ok att bygga utan bygglov, är det ok att som näringsidkare inte ansvara för bolagets handlingar ? För att därefter bli belönad med kommunala pengar, skattepengar från din och min ficka? Den moraliska kompassen har spårat ur!

Skicka samma mail till kontaktpersoner i av kommunens ägda äldreboenden, skolor, och andra inrättningar som kan tänkas få "erbjudandet du gärna motstår" att gå på Fifflarens show. Alla adresser finns nedan.

Kommunstyrelsen epost adresser
https://www.landskrona.se/kommun-politik/kommun/organisation/forvaltningar/kommunstyrelsen/

Kulturförvaltningens kontaktpersoner/ epost
https://www.landskrona.se/kommun-politik/kommun/organisation/forvaltningar/kulturforvaltningen/

Familjeförvaltningens kontaktpersoner/ epost
https://www.landskrona.se/kommun-politik/kommun/organisation/forvaltningar/individ--och-familjeforvaltningen/

Omsorgsförvaltningens kontaktpersoner/ epost
https://www.landskrona.se/kommun-politik/kommun/organisation/forvaltningar/omsorgsforvaltningen/

Miljöförvaltningens kontaktpersoner/ epost
https://www.landskrona.se/kommun-politik/kommun/organisation/forvaltningar/miljoforvaltningen/

Stadsbyggnadsförvaltningens kontaktpersoner/ epost
https://www.landskrona.se/kommun-politik/kommun/organisation/forvaltningar/stadsbyggnadsforvaltningen/

Fler adresser återfinns här:
Landskrona stads organisation samt kontakter
https://www.landskrona.se/kommun-politik/kommun/organisation/
Det hade varit värdefullt om någon som befinner sig i Sverige & Landskrona hade kunnat gå ditt & kolla utanför.

Att börja intervjua folk & ställa frågor om terrorfinansieringen är väl för mycket begärt av en "civilist", men att bara filma så man kan se uppslutningen & vilken typ av folk det är som går på liknande tillställningar hade varit värdefullt.
Citera
2019-08-30, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det hade varit värdefullt om någon som befinner sig i Sverige & Landskrona hade kunnat gå ditt & kolla utanför.

Att börja intervjua folk & ställa frågor om terrorfinansieringen är väl för mycket begärt av en "civilist", men att bara filma så man kan se uppslutningen & vilken typ av folk det är som går på liknande tillställningar hade varit värdefullt.

Ja det hade onekligen varit intressant. Skulle tro att biljetter delas ut till diverse organisationer inom kommunen. Det är inte ovanligt att personal inom t.ex. äldrevården får biljetter som års"bonus" för sitt slit. Ett jävla hån naturligtvis. När en nära vän till mig gick på folkhögskola så fick även alla elever på skolan biljetter till en liknande föreställning.
Citera
2019-08-30, 10:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falskprofethund
Ja det hade onekligen varit intressant. Skulle tro att biljetter delas ut till diverse organisationer inom kommunen. Det är inte ovanligt att personal inom t.ex. äldrevården får biljetter som års"bonus" för sitt slit. Ett jävla hån naturligtvis. När en nära vän till mig gick på folkhögskola så fick även alla elever på skolan biljetter till en liknande föreställning.
Vet man om det verkligen är kommunen som står bakom arrangemanget? Jag vet att det för ett antal år sedan var någon slags "teaterförening" som skötte driften. Men det kanske har ändrats på senare år.

OBS, evenemanget är den 26:e September, inte idag, som man kanske kan tro av våra ovanstående skriverier.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2019-08-30 kl. 10:43.
Citera
2019-08-30, 11:05
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
"Budbärare" vet jag inte om det är rätt. Men som jag fattat det så sammanställer & skriver medianox, medan sonen skickar ut & distribuerar skriverierna.

Ok. Ja, det kanske var lite onödigt förklenande, men nåt åt det hållet iallafall. Båda kanske har den juridiska kunskapen även om det bara är sonen som är yrkesutövande?
Citera
2019-08-31, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ok. Ja, det kanske var lite onödigt förklenande, men nåt åt det hållet iallafall. Båda kanske har den juridiska kunskapen även om det bara är sonen som är yrkesutövande?

Det behövs inget 'kanske' i ditt erkännande eller något litet 'lite'. Din utsaga bör lyda "Ja, det var onödigt förklenande". Medianox har gått i pension och är fd advokat. Kunskapen rinner inte av på pensionsdagen, men det är klokt att avgå som advokat och sluta åta sig uppdrag när man blir äldre. Det hindrar inte att sonen, som är i yrkesaktiv ålder, får hjälp av sin pensionerade far. Båda har juridisk kunskap och erfarenhet, men endast sonen har idag det vi kallar formell kompetens och är ledamot i advokatsamfundet.

Precis som Debbie Nujen är, men inte borde vara.
Citera
2019-08-31, 22:54
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Det behövs inget 'kanske' i ditt erkännande eller något litet 'lite'. Din utsaga bör lyda "Ja, det var onödigt förklenande". Medianox har gått i pension och är fd advokat. Kunskapen rinner inte av på pensionsdagen, men det är klokt att avgå som advokat och sluta åta sig uppdrag när man blir äldre. Det hindrar inte att sonen, som är i yrkesaktiv ålder, får hjälp av sin pensionerade far. Båda har juridisk kunskap och erfarenhet, men endast sonen har idag det vi kallar formell kompetens och är ledamot i advokatsamfundet.

Precis som Debbie Nujen är, men inte borde vara.

Oj, vilken rejäl fultolkning. Allt bra eller?
Citera
2019-09-03, 10:22
Medlem
Så har då Anne Ramberg slutat som ordförande i Advokatsamfundet:
Citat:
I dag, måndag den 2 september, tillträder Mia Edwall Insulander som generalsekreterare för Sveriges advokatsamfund. Hon tar över uppdraget efter Anne Ramberg, som nu har gått i pension efter nästan 20 år som generalsekreterare.
Undrar om det kan leda till att tillsynsärendet avseende D. Nujen tas upp till ny prövning?
Citera
2019-09-04, 08:30
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne

Undrar om det kan leda till att tillsynsärendet avseende D. Nujen tas upp till ny prövning?
Man får ju verkligen hoppas ...
Citera
2019-09-04, 09:26
Medlem
Här är utdrag ur medianox senaste skrivelse i ärendet till byggnämnden i Region Gotland där det framgår hans senast åtgärder, bl a en begäran till Advokatsamfundet:

Citat:
Özz Nujen och Tingstäde teater

Advokat N N. har meddelat mig att hans kommentarer till Debbie Nujens överklagande till Länsstyrelsen av miljö- och byggnämndens beslut i två tillsynsärenden har skickats för kännedom till Advokatsamfundet, Skatteverket och Ekobrottsmyndigheten.

Hos Advokatsamfundet har han begärt att styrelsen startar ett nytt disciplinärende mot Debbie Nujen. Hos Skatteverket har han begärt att skattebrottsenheten tillsammans med åklagare startar en utredning om grovt skattebrott och genomför en taxeringsrevision av Debbie Nujens och Özz Nujens samtliga fastigheter och företag. Hos Ekobrottsmyndigheten har han begärt att en förundersökning inleds mot Debbie Nujen och Özz Nujen om tidigare anmälda ekonomiska brott, bland annat misstänkt penningtvätt. Han anser sig därmed ha fullgjort det uppdrag han fick av mig för snart ett år sedan.

Då miljö- och byggnämnden ännu inte har fattat något beslut i det tillsynsärende som rör den av Özz Nujens företag Nujen Media AB ägda Gazeliigården i Tingstäde, Nystugu 1:142, vill jag för egen del inkomma med följande kommentarer och upplysningar i anslutning till detta...
Citera
2019-09-04, 11:46
Medlem
Citat:
Här är utdrag ur medianox senaste skrivelse i ärendet till byggnämnden i Region Gotland där det framgår hans senast åtgärder, bl a en begäran till Advokatsamfundet:

Medianox skall ha ett stort tack för att han fortsätter att försöka skapa rättvisa. Samtidigt är det bra om han inte slösar tid på att debattera trams på en speciell sajt. Återigen, jag hoppas att du och sonen ger mig det jag mest av allt vill att ni uppnår, rättvisa.
Citera
2019-09-06, 10:17
Medlem
Citat:

Beror väl på hur deras regler ser ut, men att Ramberg var en stor älskare av mångkultur behöver vi inte tvivla om. Hon bet sig fast på posten i tjugo och red spärr mot mycket.
Citera
2019-09-07, 10:37
Medlem
Katerina Janouch har ikke glemt Ôzz.
https://twitter.com/katjanouch/status/1170031716494217216

Citat:
Özz glömde: De rika asyladvokaterna & överbetalda komikerna som betalar svarta pengar till illegala uzbeker som sen begår terrordåd och dödar svenska barn o har sen mage att ljuga om att allt är svågerns fel. #svpol

Men hun er ikke helt opdateret.

Den "giriga" Özz skrev blandt andet
https://twitter.com/ozznujen/status/1169892859035602944
Citat:
De rika blir rikare.
De rika blir girigare.
De rikas lobbyister och partier sänker skatter.
De rika privatiserar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in