2019-09-07, 09:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, man kanske chansade lite på det. Men en annan anledning att ta in henne kan säkert ha att göra med den bild man enligt advokat Backman vill bygga upp kring SD. Genom att ta in exfrun antyder man ju som du säger att hon kan sitta på information om SD:s eventuella inblandning i brottet, dvs. att hon skulle hålla honom bakom ryggen. Allt i även den här senaste utvecklingen kan ingå i det advokaten sade i en tidig intervju om att åklagaren vill "måla upp en bild".

Nu beskriver media de här senaste utredningsåtgärderna som en "framgång", men vad har man egentligen kunnat uppvisa för resultat? Jo, att man behövde ta till insatsstyrkan visar att han är jättefarlig eller jättemisstänkt. Och enligt en polis letar man nu efter "ett specifikt föremål". Ja, tacka fan för att man behöver kunna hitta och visa upp någon form av bevisning snart, annars kan ju folk börja tro att de hela tiden har jagat fel snubbe.

Så kommer väl någon att svara nu att "jamen det råder ju förundersökningssekretess, de får ju inte berätta vad de har på honom". Men det där håller inte. Det är helt klart att de vill ge oss en bild av att det skulle finnas objektiva sakliga skäl att misstänka SD. Hade de verkligen haft någonting på honom så hade vi nog fått veta det vid det här laget.

Kan de vara så slipade att de "håller" på någon uppgift/fakta som framkommit via husrannsakan, vittnesmåleller dylikt men presentera det för SD strax efter att HD släppts, så att det framstår som att hon skulle ha berättat något om det?
Citera
2019-09-07, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Så obehaglig känsla jag fick när jag läste det du skrev...att SD introducerade LW något år tidigare som hon började med GC, han erbjöd sig senare att vara hennes instruktör..
Undrar om han började så fort LW och UW skilsmässa var ett faktum och om han lika envetet försöker locka kvinnor in i spindelnätet av burkar för att utnyttja dom för sina egna behovs skull?
Var LW verkligen den första älskarinnan han hade, någon som vet?

Första gången han kom upp med geo-caching till LW var något/några år innan skilsmässan och jag får det till att vara i samband med att han själv nyligen började själv. Vet inte. Innan dess var SD aktiv med dykning via dykarklubben.

Även där har vi här sett exempel på att SD var mer än flirtig med tjejer redan under dykarklubbens vingar då han, enligt sig själv, sökte "mänsklig närhet" och hans fru var sjuk.
Hur/om han lyckades förtäljer inte de ryktena.
Citera
2019-09-07, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Ingen annan som tänker att HD/SD möjligen är yrkeskriminella ?
Att introduceras i GC kan resultera i mord.. jag tror att många inom GC är väldigt intellektuella.
Det tycks ha en övertro på sig själva. (Varifrån kommer den övertro ifrån)
Samt att det tycks vara något "hemligt" med den gruppen.. bakgrunderna på de involverade är också anmärkningsvärt, precis som det vore viktigt att vara exempelvis polis och skapa hemliga band med en JG och SD och HD.. fast man kan ju undra vad JG har att lägga på bordet.

Jodå något åt det håller har det ju sniffats vid när det spekulerats om hur de har råd att leva det livet de lever/levt.
Men de köpte å andra sidan hus för länge sedan, kan ha sparat pengar länge och investerat väl. De har jobbat båda två dessutom, så behöver inte betyda något för att deras hobby är dyr.
Mem plötsligt ett mord. Att HD har största synliga motivet svartsjuka/hämd är ju givet men börjar man fundera kring HD och SD äktenskap...han har varit otrogen 6-7 år, hans intresssn verkar bestå av sånt som ger adrenalinkickar, dvs han verkar mycket spänningssökande.
Hur kom han i kontakt med HD som först verkade mesig och kuvad men nu bara verkar ha pokerfejs utåt och uppenbarligen massor att dölja.
Klart han väljer en fru som matchar och tillfredsställer hans spänningssökande??
GC är väl dessitom HD föräldrar aktiva inom, det får mig att fundera om det var HD som introducerade SD i just GC?
HD föräldrar är kanske yrkeskriminella och dragit in dom i något? Hennes föräldrar verkar ju vara centrum för HD och barnen? Kan det vara så att SD på alla sätt försökt ta sig ur detta och LW visste och försökte hjälpa honom, och de då tvingade HD och SD att mörda LW för att skydda sig själva?
Citera
2019-09-07, 10:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Om inte advokaten skvallrat så vet han inget, vilket är meningen med restriktioner.

Frågan är väl hur väl advokater håller på den koden?
Instämmer! Det var dit jag ville komma.
SD har fullständiga restriktioner. Det gäller, Tv Internet, radio och tidningar för att han inte ska kunna följa utredningen så vore det väl fan om hans advokat förser honom med dom uppgifterna.

Att ge SD info om Åkl,s åtgärder om vilka som blivit, förhörda, häktade eller släppta kan väl inte vara förenligt med god advokatsed. Snarare medbrottslingssed

Champagnekorken kan detta.
Citera
2019-09-07, 10:05
Bannlyst
Citat:
Tänker snarare att de fått upp ögonen på henne av någon anledning, tex dna eller genom avlyssning. Hon plockades ju in en hel vecka med restriktioner så något särskilt bör det varit, de pressade henne givetvis hårt och efter det har de garanterat krävt nya analyssvar och släpper henne under tiden tills de har mer på henne. Så tänker att det bör bara vara en tidsfråga tills hon plockas in igen. Hon har dessutom det starkaste motivet svartsjuka/hämd. Hittils alla fall, har SD starkare motiv bör ju HD talat om det förstås, men det hindrar dom ju givetvis inte från att begära nya analyssvar från NFC.

Jag tänker ungefär som du.
Undra vad utredarna har hittat för ny bevisning.
Utredningen har ju fortgått med full kraft.
Förhören kanske har gett nåt nytt, alla husrannsakningarna kanske har gett nåt nytt, nån ynka bloddroppe på nån pryl kanske har hittats.
Blodbesudlingar hade varit perfekt, då dna i form av hårstrån, svett, mm inte väger så tungt i just detta fallet, skulle jag tro.
Jag tror att kärringen lever på nåder just nu.
Förr eller senare torskar hon.
Blir kanske 3:e gången gilt för henne med.
Citera
2019-09-07, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Ingen annan som tänker att HD/SD möjligen är yrkeskriminella ?
Att introduceras i GC kan resultera i mord.. jag tror att många inom GC är väldigt intellektuella.
Det tycks ha en övertro på sig själva. (Varifrån kommer den övertro ifrån)
Samt att det tycks vara något "hemligt" med den gruppen.. bakgrunderna på de involverade är också anmärkningsvärt, precis som det vore viktigt att vara exempelvis polis och skapa hemliga band med en JG och SD och HD.. fast man kan ju undra vad JG har att lägga på bordet.

I Motala har GC använts inom narkotikahandel, oklart i vilken utsträckning. http://www.bt.se/nyheter/skattjakt-ledde-fram-till-haschkaka/

Har förekommit spekulationer i tråden om att SD/HD pga kopplingar till nga holländska kvinnor skulle kunna ha nåt drogliberalt i kikaren.
Citera
2019-09-07, 10:10
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Jodå något åt det håller har det ju sniffats vid när det spekulerats om hur de har råd att leva det livet de lever/levt.
Men de köpte å andra sidan hus för länge sedan, kan ha sparat pengar länge och investerat väl. De har jobbat båda två dessutom, så behöver inte betyda något för att deras hobby är dyr.
Mem plötsligt ett mord. Att HD har största synliga motivet svartsjuka/hämd är ju givet men börjar man fundera kring HD och SD äktenskap...han har varit otrogen 6-7 år, hans intresssn verkar bestå av sånt som ger adrenalinkickar, dvs han verkar mycket spänningssökande.
Hur kom han i kontakt med HD som först verkade mesig och kuvad men nu bara verkar ha pokerfejs utåt och uppenbarligen massor att dölja.
Klart han väljer en fru som matchar och tillfredsställer hans spänningssökande??
GC är väl dessitom HD föräldrar aktiva inom, det får mig att fundera om det var HD som introducerade SD i just GC?
HD föräldrar är kanske yrkeskriminella och dragit in dom i något? Hennes föräldrar verkar ju vara centrum för HD och barnen? Kan det vara så att SD på alla sätt försökt ta sig ur detta och LW visste och försökte hjälpa honom, och de då tvingade HD och SD att mörda LW för att skydda sig själva?
Precis Maka söker kaka.. SD söker något HD har och tvärtom..
Som jag har förstått har det väldigt mycket kopplingar till just USÖ.
Vad jobbar/de Hannahs föräldrar med, någon som vet ?
Senast redigerad av SloppySeconds 2019-09-07 kl. 10:12.
Citera
2019-09-07, 10:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Åklagaren har nu gått ut med att det inte finns fler misstänkta i det här fallet. Ska vi verkligen dra in teorier om HD:s föräldrar som varandes anstiftare till LW:s mord?

Jag tänker på att morföräldrarna är barnens troligtvis enda trygga punkt just nu. Vore tråkigt om även de får sitt liv och rykte förstört på grund av spekulationer på FB.
Citera
2019-09-07, 10:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hej why123.
Det tog 3 ggr innan Fru Åkl kunde sätta SD på sannolika. Under tiden var han misstänkt. Medans SD var på fri fot så fortsatte utredningen, och vips så plockades han in på sannolika skäl för mord.
Det kanske krävs 3 ggr för kärringen också, fast jag tror i o för sig inte att Fru Åkl kommer ta in kärringen nån mer gång.
Jag tror att Fru Åkl är säker på att SD verkligen är mördaren, så därför släpper dom kärringen.
Hon har inte mördat LW.
Misstankarna som Fru Åkl har mot kärringen är såklart för andra brott, som inte kräver att hon är häktad. I mina ögon är hon inte en oskyldig mamma med barn. I mina ögon så står kärringen och hån-flinar mot oss när hon kramas med en mördare på vartenda foto dom lägger upp. Du vet,han som har mosat skallen på LW. Du kanske tycker att dom ser gulliga ut tillsammans?

Varför jag kallar henne för kärring?
Min fråga till dig/er är varför tar ni så illa upp över ordet kärring? Har du sett "Stefan o Krister" du vet "buskis gänget" . Dom använder ordet kärring 100 tals gånger i sina föreställningar. Tar du illa upp när du ser på dom också? Tyvärr så känner jag ingen åklagare så du får tala om vem du menar.

I ditt 3:e stycke så vet jag inte vem du menar.
Du får gärna upplysa mig.
Nu tror jag inte tråden är så intresserad av att DU pratar om mig, så för trådens skull får du gärna ta det i PM.

Att HD flinar på foton med SD kan lika gärna vara ett slags lojalitetsyttring, att utåt visa att hon tror han är oskyldig, att hon intehar anledning att vara rädd för sina barns pappa. Hon är nog hyfsat medveten om spekulationer även om de inte direkt yttras inför henne skulle jag gissa.

Fast man blir ju lite brydd just för mordmisstanken gällande henne, det tyder ju på något som kan länka henne i tidsmässigt och/eller lokaliserat geografiskt till själva gärningen. Fast frågan hur starkt det är om man inte gick vidare. Iofs bra om hon släpps istället för att köra på och chansa ifall man är tveksam på att bevisningen räcker. En tanke som kommit för mig är om det kan vara SD som insinuerat något, i förhör eller i något slags meddelande till HD, just i avsikt att rikta uppmärksamhet bort från honom. Inte nödvändigt att han räknar med att hon ska åka dit, men tillräckligt för att skapa tvivel för hans egen del?
Citera
2019-09-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Man kan till exempel försöka, att göra en annan människa illa ... utan ❕ att bruka sig av fysiskt våld genom att handgripligen gå till väga med enbart slagkraften genom brukandet av sina händer, eller med hjälp av ett tillhygge. Jag skall giva dig några exempel i skrift här nedan sett.

Vad är fysiskt våld❔ Det är varje form av oönskad fysisk beröring, så som fysisk handling som skadar och orsakar fysisk smärta.

Det finns även något vi kallar för sexuellt våld❔ Det är när någon blir tvingad att deltaga i eller, se❕ på sexuella handlingar mot sin egen vilja, eller i oförenlighet med sin egen mognad.

Vi har även så kallat psykiskt våld❔ Det här handlar om till exempel kränkningar med hjälp av ord och handlingar, och som riktar sig mot den närstående's person, .... egendom eller människovärde.

Till observandum enligt nyligen ovan skrivet,

Psykiskt våld kan taga sig många olika uttryck, det kan till exempel handla om verbala kränkningar, det kan också handla om isolering, det kan även handla om hot och kontroll av många olika slag och sätt. Det psykiska våldet kan också faktiskt vara materiellt, som aggressiva handlingar riktade mot materiella ting som skapar oro och rädsla.

Det finns ytterligare något som vi kallar för ekonomiskt förtryck❔ av en närstående/ detta är också en form av våld. Det kan uttryckas genom ekonomiska hot så som begränsningar av gemensamma ekonomiska tillgångar, och även att tvinga någon till att utföra ekonomiska olagligheter. Vad jag vill att du skall förstå här till nyligen sagt är att, förtrycket skapar begränsat handlingsutrymme och verkar nedvärderande.

Gällande din tidigare till mig ställda fråga om vad HD👤 en gång inom svunnen tid försökte göra mot ... och med sin dåvarande make SD👤 bör du nu kunna ha fått en bättre förståelse över enligt ovan skrivet.

Mvh/ @JokerMannen

Nu kommer jag och bråkar med dig igen. Nu radade du upp alla möjliga sätt som man kan misshandla varandra på och antydde att HD kanske använde ett eller flera mot SD. Vad baserar du egentligen det på? Klart att det beror på vad man menar med misshandel, men här tycker jag att det osar litet katt. Finns det något som tyder på att HD misshandlat SD fysiskt? Jag minns inget sånt från tråden. Kan förstås tänka mig att SD kände sig psykiskt misshandlad när HD inte ville/orkade ha sex, som vi fått rykten om i tråden skulle haft medicinska skäl. Men.... Vidare har det funnit vittnesmål om att SD könsorgan inte skulle vara särskilt stort, men om det är det du baserar misstanken om att HD misshandlat honom sexuellt på, så ifrågasätter jag att det skulle ha med omognad att göra. Att HD begärde skilsmässa, kan man betrakta som ekonomisk misshandel, men det verkade som om SD satt kvar i orört bo och har funnits rykten om att HDs föräldrar hjälpt henne köpa BR. Omvända förhållanden tycker jag att det tyder på.
Det är sant att det är mycket svårt att utifrån förstå hur ett par egentligen har det, men det ser då mest ut som om SD var den som stod för misshandel i och med att han var otrogen. Att alla som känner HD skulle vara rädda att berätta om hennes mörka sidor, köper jag inte riktigt.
Avslöja inget viktigt för utredningen som du vet vet, men berätta vilken grund du har för att tro att HD misshandlat SD, om det nu är det du menar.
Citera
2019-09-07, 10:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns inget anmärkningsvärt kring UW och LWs skilsmässa, dom utvecklades åt olika håll helt enkelt. Dom valde delad vårdnad varför LW flyttade till eget boende med barnen. Samarbetet UW/LW tycks ha varit konfliktfritt. UW gifte om sig efter 2 år och de valde att bo som särbos med egen ekonomi. Kvinnan hade egna barn. Efter ca 2 år? skilde dom sig dock inte konfliktfritt. UW var den som ville skilja sig även där.

När LW började cacha mer så var hon ogift och det var SD som introducerade Geocaching för henne redan något år tidigare, men hon föredrog skidåkning från början. Sedan erbjöd sig SD att fungera som instruktör.

EDIT. Jag utgår från att besluts att anhålla HD hade syftet att häkta henne som skäligen misstänkt för att sedan lyckas öka misstankegraden till sannolik misstänkt vilket jag tror består.

Vat det UW som ville skilja sig från LW?
Citera
2019-09-07, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
.......... En tanke som kommit för mig är om det kan vara SD som insinuerat något, i förhör eller i något slags meddelande till HD, just i avsikt att rikta uppmärksamhet bort från honom. Inte nödvändigt att han räknar med att hon ska åka dit, men tillräckligt för att skapa tvivel för hans egen del?

Så kan det kanske vara.
Det sista jag tror är att SD är korkad.
Han har nog en räv bakom örat vid varje förhör.
OM det är så att kärringen är inblandad, varför skulle SD ensam ta 20 år på kåken själv, medans kärringen leker Ronja Rövardotter med JG.
Nä, SD kommer nog att dra med sig kärringen i fallet.

PS.
Ditt förra inlägg.
Smart.
Du borde bli förhörsledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här