2019-03-15, 08:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Sprutluder är en narkoman som skjuter droger.
Det tror jag inte Kåt-Nettan gör, på sin höjd några linor kola och lite piller.
I min ungdom var det beteckning på en lösaktig tjej.
Citera
2019-03-15, 10:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
I min ungdom var det beteckning på en lösaktig tjej.

Det är också den ursprungliga betydelsen från sent 1800-tal:

Citat:
Ursprungligen postat av SAOB
Sprutluder sedeslös kvinna, fnask, prostituerad; äv. i utvidgad anv., ss. nedsättande benämning på man. Strindberg Brev 3: 187 (1883; om man). Därs. 10: 34 (1894).

Tänk att denna till synes präktiga kvinna [Agneta Sjödin] är så vilsen i sitt inre. Det kunde jag inte tro 1991.
Citera
2019-03-15, 11:03
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Vore spännande om det gjordes en ny version av "Här har du ditt liv" och Agneta vore gäst. Hon skulle nog bräda Lill-Babs när det gäller antalet män som kom inklampande i programmet. Den gruppen av buksvågrar går inte av för hackor - kön från SVT skulle ringla runt Gärdet några varv.

Egentligen gillar jag henne, men hon är en för jävla dålig människokännare. Det i kombination med hennes (indiska) flummerier får henne att göra rätt usla val av partners. Tyvärr - för hon är värd bättre.
Hon är snygg och verkar trevlig, men grejen är väl som så att hon söker sig till fel typ av killar, typ bara kändisar o semikändisar.

Sen så undrar jag hur beredd hon är på att jobba på förhållandet, verkar lite som hon gör slut vid första gnisslet.
Citera
2019-05-22, 15:50
Avstängd
Artikel från 20 maj.
https://stoppapressarna.se/svenskt/agneta-sjodins-arliga-tinder-avslojande

"Distansförhållandet med Martin Lamprecht höll inte.
Nu söker Agneta Sjödin kärleken igen.
Programledaren avslöjar hur hon förhåller sig till Tinder och jakten på den rätte.

Agneta har precis skalat ner och lämnat huset i Nacka för en lägenhet vid Nacka Strand med härlig utsikt över Stockholms ström. Hon trivs med tillvaron men vill ha kärlek i sin tillvaro.
– Ja, jag vill ha en glädje i livet, säger programledaren till tidningen."
Citera
2019-05-23, 07:26
Medlem
Giant Squids avatar
Hon och Malin Berghagen är lite samma skrot och korn. Ena dagen så presenteras hemma hos reportage med någon ny kärlek.
Sen gråta ut artiklar när de gjort slut varvat med hurtiga hälsotips.
Jag önskar henne all lycka i framtiden men hon kanske bör se över vissa mönster som upprepar sig och varför.
Molly Sanden förövrigt redan i sin unga ålder börjar aspirera till en liknande mediepersonlighet.
Citera
2019-05-23, 13:33
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Vore spännande om det gjordes en ny version av "Här har du ditt liv" och Agneta vore gäst. Hon skulle nog bräda Lill-Babs när det gäller antalet män som kom inklampande i programmet. Den gruppen av buksvågrar går inte av för hackor - kön från SVT skulle ringla runt Gärdet några varv.

Egentligen gillar jag henne, men hon är en för jävla dålig människokännare. Det i kombination med hennes (indiska) flummerier får henne att göra rätt usla val av partners. Tyvärr - för hon är värd bättre.
Den är tillbaka med Carina Berg, "Här är ditt liv" med fyra avsnitt. Det första med Pernilla Wahlgren som följs av GW Persson, Ewa Fröling och Felix Herngren. Om det går bra blir det sannolikt en fortsättning - och Carina har många drömgäster. Kanske Agneta är med på den

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/e1rxjO/carina-berg-aterupplivar-har-ar-ditt-liv
Citera
2019-05-28, 15:44
Avstängd
Artikel från i dag.
https://www.msn.com/sv-se/noje/kandisnyheter/agneta-sj%c3%b6din-kallad-till-dna-test-vill-ha-klarhet-kring-sitt-ursprung/ar-AAC203N?li=BBqxHCs

"Nu vill hon ha svaret hon så länge sökt.

Agneta Sjödin är kallad till DNA-test.

Programledaren vill ha klarhet kring sitt ursprung.

– Det blir spännande att se var jag härstammar från, säger Agneta i en annons från företaget Ancestry som arrangerar DNA-tester för släktforskning."
Citera
2019-06-01, 12:40
Avstängd
Artikel från i dag.
https://www.msn.com/sv-se/noje/noje-kandisar/agneta-sj%c3%b6dins-dna-gav-tr%c3%a4ff-i-registret/ar-AACeYDT?li=BBqxCu3

"DNA-testet chockar Agneta Sjödin."

Hon är 47 procent svensk, 29 procent norsk, 22 procent finsk och 2 procent från Germanien (centrala och norra Europa öster om floden Rhen).
Citera
2019-06-01, 14:43
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon och Malin Berghagen är lite samma skrot och korn. Ena dagen så presenteras hemma hos reportage med någon ny kärlek.
Sen gråta ut artiklar när de gjort slut varvat med hurtiga hälsotips.
Jag önskar henne all lycka i framtiden men hon kanske bör se över vissa mönster som upprepar sig och varför.
Molly Sanden förövrigt redan i sin unga ålder börjar aspirera till en liknande mediepersonlighet.
Kan hålla med dig. Båda är rätt snygga kvinnor, men de har nog ett grymt bekräftelsebehov verkar det som. Jag skulle gärna ta ett glas vin med Agneta, men skulle även kunna tänka mig det med Malin B. Men det är nog inte helt lätt att behaga dessa kvinnor, och nu pratar jag inte om sexet (vilket nog är bästa att poängtera då vi är på Flashback )
Citera
2019-09-06, 19:28
Medlem
blowns avatar
Jag så lite av första avsnittet av serien där Agneta och några fler ska segla över Atlanten. Jag har aldrig sett något av Agneta annat än i programledarrollen och då verkar hon så himla härlig och trevlig, men i denna serien framstår hon som en torr, sur, negativ tråkmåns.

Är hon sån där? Hon ska ut på sitt livs äventyr, och hon får alla att ångra att de ens skrev på kontraktet! Är det verkligen så jävla illa att slippa mobiltelefonen?!

En riktig skata!
Senast redigerad av blown 2019-09-06 kl. 19:45.
Citera
2019-09-06, 21:40
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Jag så lite av första avsnittet av serien där Agneta och några fler ska segla över Atlanten. Jag har aldrig sett något av Agneta annat än i programledarrollen och då verkar hon så himla härlig och trevlig, men i denna serien framstår hon som en torr, sur, negativ tråkmåns.

Är hon sån där? Hon ska ut på sitt livs äventyr, och hon får alla att ångra att de ens skrev på kontraktet! Är det verkligen så jävla illa att slippa mobiltelefonen?!

En riktig skata!
Nu har jag inte sett detta, kollar inte på PK TV nu för tiden. Men om det nu är så hemskt, varför hoppa hon på det från början då? Är ju knappast så att någon tvingar henne på båten.
Citera
2019-09-07, 09:30
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nu har jag inte sett detta, kollar inte på PK TV nu för tiden. Men om det nu är så hemskt, varför hoppa hon på det från början då? Är ju knappast så att någon tvingar henne på båten.

Bra fråga. Nu har jag sett ett par avsnitt till, och hon rycker upp sig rejält. Jag får dock känslan av att det är den där programledarfasaden. Plötsligt smäller hon igen dörren framför kameramannen i någon diskussion om sängplatsen, exempelvis. Det är som att TV-personligheten är spelad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in