Citat:
Ursprungligen postat av
lehs
Om du misstror att koldioxid är en växthusgas så kan du börja med Gretas släkting, Svante Arrhenius:
https://en.wikipedia.org/wiki/Svante_Arrhenius#Greenhouse_effect
Om du tror att en "växthusgas" kan värma upp någonting så behöver du utbildning. En bra början är att leta efter experiment som visar att "växthusgaser" kan höja temperatur i kontrollerad miljö. Lycka till!
Om du inte hittar några experiment som bevisar att växthusgaser kan höja temperatur, så betyder det att det inte finns någon växthuseffekt, och då kan inte heller koldioxid utgöra ett klimathot.
Jag skulle kunna säga att jag har letat i flera år och läst tusentals vetenskapliga studier och labbrapporter från hela förra århundradet, och även från 1800-talet inklusive Tyndall och Arrhenius, och det är helt glasklart: det finns inga bevis, inte ett enda experiment, som visar att koldioxid eller växthusgaser i allmänhet kan värma upp någonting.
Men jag tycker inte du ska lita på vad jag eller andra säger. Att du litar för mycket på vad andra säger är anledningen till att du tror att koldioxid är ett klimathot, så jag tycker att du ska ta reda på fakta själv.