2019-09-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Har du skrivit ett enda inlägg där du inte har med att ni är många "många med mig", "flera av oss" . Känns sjukt desperat när studier visar att ni bara är en liten klick, ungefär som när MidLifeMommy ska ha med ordet "sansad" i varje inlägg. Ni är bra roliga. Hoppas nån vinkar när diseldrivna epatraktorn blir ståendes längs vägkanten.

Har jag med ordet ”sansad” i varje inlägg? Visste faktiskt inte att jag var både SÅ desperat och SÅ rolig.

Förstår att du föredrar inlägg med skrämselpropaganda, överdrifter och sektliknande handhjärtan som hyllning till Gretas höga betyg och anpassade skolgång. Vem vill ha sans när man kan få halleluja? Glöm inte att känna panik, så blir hon extra glad
2019-09-06, 21:56
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Det bästa är när folk som precis ska släppa sin låt stöder greta
Hon bli så utnyttjad så det inte är sant,,och sen alla avdankade kändisar som klappar på hennes skalle och hoppas att lönen blev högre idag
2019-09-06, 21:58
Medlem
Ingenting om dagens skolstrejk hittills? Inte ens på SVT...

Väntade på detaljspäckade rapporter om gigantiska demonstrationståg över hela NYC men får nog leta i andra kanaler. Eller har de en liten kvällsaktivitet den här gången?
2019-09-06, 22:01
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Varför ska folk i usa bry sig om henne dom har väll sina egna problem
2019-09-06, 22:20
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det är uppenbarligen ingenting som Boris Herrmann vill skryta med, men han nämnde allt på sitt Instagram konto.

https://www.instagram.com/borisherrmannracing/
Jag hittade det här också

https://afloat.ie/sail/offshore/item/43972-malizia-ii-s-atlantic-challenge-knocked-off-course-by-crew-injury
2019-09-06, 23:06
Medlem
FFL88s avatar
Vart tog Du vägen Greta?
Varför håller Du inga tal?
Varför drog Du?
Varför gör Du så här?
Har Du glömt oss?
Har Du glömt klimat kampen och blivit köpt av kapitalet? Va? Va?
Har du svikit oss Greta, har du svikit OSS, Fan!
Ge oss ett tecken Greta!!!
Vi väntar...
Snälla...Greta...snälla....
2019-09-06, 23:25
Medlem
SnuskigGubbes avatar
det där med att åka till usa blev en flopp alafall
tror hon på fullaste alvar när hon ska gå till mexicoo alla länder det finns där
vad exact ska hon göra ??
2019-09-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Om du misstror att koldioxid är en växthusgas så kan du börja med Gretas släkting, Svante Arrhenius:

https://en.wikipedia.org/wiki/Svante_Arrhenius#Greenhouse_effect

Om du tror att en "växthusgas" kan värma upp någonting så behöver du utbildning. En bra början är att leta efter experiment som visar att "växthusgaser" kan höja temperatur i kontrollerad miljö. Lycka till!

Om du inte hittar några experiment som bevisar att växthusgaser kan höja temperatur, så betyder det att det inte finns någon växthuseffekt, och då kan inte heller koldioxid utgöra ett klimathot.

Jag skulle kunna säga att jag har letat i flera år och läst tusentals vetenskapliga studier och labbrapporter från hela förra århundradet, och även från 1800-talet inklusive Tyndall och Arrhenius, och det är helt glasklart: det finns inga bevis, inte ett enda experiment, som visar att koldioxid eller växthusgaser i allmänhet kan värma upp någonting.

Men jag tycker inte du ska lita på vad jag eller andra säger. Att du litar för mycket på vad andra säger är anledningen till att du tror att koldioxid är ett klimathot, så jag tycker att du ska ta reda på fakta själv.
2019-09-06, 23:42
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigGubbe
det där med att åka till usa blev en flopp alafall
tror hon på fullaste alvar när hon ska gå till mexicoo alla länder det finns där
vad exact ska hon göra ??
En liten seglats till klimatbovarna i Kina vore väl på sin plats, då kanske mamma Malena får följa med också, för nu har ju pappa Svante fått sitt äventyr, ja det ska ju vara rättvist.
2019-09-06, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Vart tog Du vägen Greta?
Varför håller Du inga tal?
Varför drog Du?
Varför gör Du så här?
Har Du glömt oss?
Har Du glömt klimat kampen och blivit köpt av kapitalet? Va? Va?
Har du svikit oss Greta, har du svikit OSS, Fan!
Ge oss ett tecken Greta!!!
Vi väntar...
Snälla...Greta...snälla....

Det här var hennes nya tvångssyndrom efter ätstörningen, jag tror hon har brutit ihop.

Skäms, Malena Ernman, för att du har så dåligt omdöme att du ställer ditt eget barn framför hela världen som publik, när hon agerar ut sitt tvångsbeteende. Din uppgift var att skydda henne, att fatta de beslut åt henne som hon inte är mogen att fatta själv. Det är alla föräldrars uppgift. Eftersom ditt barn har uppvisat tvångsbeteende som ledde till självsvält så borde du ha varit väldigt medveten om att när hon byter fokus och maniskt fokuserar på något annat, t.ex. "klimathotet", så bör du agera bromskloss och istället underlätta för Greta att förhålla sig mer försiktigt till livet och allt vad det innebär. Istället ställer du henne framför kameror och låter henne omges av människor som driver på henne. Du, Malena Ernman, är definitionen av en dålig förälder.

Skäms, Malena Ernman!
2019-09-07, 00:39
Moderator
-Info-s avatar
Tidningen TIME har filmat från Gretas skolstrejk idag:

https://www.youtube.com/watch?v=WmPYQiCXvwc&feature=youtu.be&t=130

Expressen har en kort artikel från dagens strejk:

https://www.expressen.se/nyheter/klimat/greta-jag-fortsatter-strejka-oavsett/

Och snart väntar en direktsänd "special event" med Naomi Klein och Greta Thunberg (+ andra):

Citat:
LIVESTREAM: THE RIGHT TO A FUTURE — WITH NAOMI KLEIN AND GRETA THUNBERG

THE INTERCEPT INVITES you to watch a special event in New York City hosted by Intercept senior correspondent Naomi Klein, author of the forthcoming book “On Fire: The (Burning) Case for a Green New Deal,” and headlined by trailblazing climate activist Greta Thunberg, author of “No One Is Too Small to Make a Difference.”

Together with youth leaders Xiuhtezcatl Martinez, Xiye Bastida, and Vic Barrett, as well as Indigenous Amazon leader Tuntiak Katan, Thunberg and Klein will help us envision a just and sustainable future, confront our climate emergency, and discuss the emerging cross-generational, transnational movement — including people of all races, classes, and backgrounds — that is our best hope for a sustainable planet.

The event in NYC is sold out. The livestream begins on Monday, September 9 at 7 p.m. ET.

https://theintercept.com/2019/09/06/greta-thunberg-naomi-klein-climate-change-livestream/

Greta verkar ha fullt upp därborta i USA.
2019-09-07, 01:09
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Osäkra svaga personer behöver en vägledare, en idol...ni har Greta

Med "osäkra personer" så syftar du på personer som Angela Markel, Arnold Schwarzenegger, Barack Obama, Dalai Lama, David Attenborough, Drottning Silvia, Hillary & Chelsea Clinton, Macron, Meghan Markle, prins Harry, påven, Leonardo DiCaprio mm?

De hyllar alla Greta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in